Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Xj40 87' "Low brake pressure"

(1/2) > >>

marcinmorawiec:
Dobrywieczór.

Powoli próbuję usuwać wszystkie niedoskonałości kota.  Na chwilę obecną komputer wywala dwa błędy. Wspomniane niskie ciśnienie i klocki hamulcowe.

Klocki, sprawa zrozumiała, tym bardziej, że najprawdopodobniej w jednym kole, kabel z czujnika jest wyrwany. Dynda sobie przy kole i tu moje pierwsze pytanie. Żeby "roboczo" obejść błąd, kable powinny być zwarte, czy rozdzielone?

I "Low brake pressure"...

-Uszczelniłem pompę do HSMO
-Uszczelniłem akumulator ciśnienia (dwa czujniki/zawory do niego wkręcone), sama bańka tylko umyta.
-Zalałem wszystko olejem, nie cieknie, mam wrażenie że nawet nivomaty działają. (Jaka jest ich specyfika działania? Kiedy się podnoszą/opadają? Przy zapłonie, odpaleniu, nabiciu ciśnienia w układzie?
-Zregenerowałem pompę hamulcową.
-Hamulce oczywiście odpowietrzone.

Nie ubywa płynu hamulcowego, ani zielonego oleju. Samochód hamuje skutecznie, nie mam co do tego, żadnych zastrzeżeń.
Gdzie szukać przyczyny wywalanego komunikatu?

Dodam, że ręczny jest do robienia i czasami wariuje ABS. Nie sądzę jednak, żeby miało to wpływ na wyświetlany komunikat... 

Jaguar XJ6:
Działanie nivo jest widoczne po odpaleniu auta , na chwile tył auta podnosi sie na maksa , a potem stabilizuje sie gdzies w połowie wysokości o jaką sie podniósł tył auta , zreszta sama nazwa ( zawieszenie samopoziomujące ) mówi o tym , że ma ono za zadanie ustawić nadwozie w odpowiedniej pozycji  i  obciążenie na osie . Wariowanie ABS-u moze mieć wpływ na komunikat o niskim ciśnieniu , bo ABS jest cześcia układu hamulcowego , i jak załacza sie bez potrzeby , albo wogóle sie nie załacza , to jest problem z utrzymaniem prawidłowego cisnienia w układzie .

marcinmorawiec:
No dobrze, w pierwszej kolejności w takim razie czyszczenie czujników ABSu. Dziękuję za odpowiedź.

W Omedze wszystko było proste. Wyciągałem bezpiecznik z ABSu. Nie było ABSu, nie było problemu :)

Pozdrawiam!

tomek1212:
Przewody od czujników zużycia klocków hamulcowych powinny być zwarte.
Są dwa czujniki, jeden z tyłu z prawej strony a drugi z przodu, chyba z lewej. 

MATriX335:

--- Cytat: tomek1212 w Wrzesień 02, 2013, 01:15:53 am ---Przewody od czujników zużycia klocków hamulcowych powinny być zwarte.
Są dwa czujniki, jeden z tyłu z prawej strony a drugi z przodu, chyba z lewej. 

--- Koniec cytatu ---

Z tego co mi wiadomo w tym roczniku czujniki powinny być na wszystkich kołach.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej