Autor Wątek: Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie  (Przeczytany 5747 razy)

meter30

  • Gość
Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie
« dnia: Sierpień 25, 2013, 13:55:20 pm »
Witam. Posiadam czarnego x-type 2.0 D manual 2005r po niegroźnej przygodzie - nadział się na hak passata - tfu. Do wymiany mam następujące elementy - zderzak, maska, chłodnica. Chciałbym się Was poradzić w tej sprawie.
1. Chciałbym kupić elementy już w kolorze (czarna perła kod PEF), aby uniknąć malowania (do tej pory był bezwypadkowy), jednak znalezienie czegoś takiego graniczy z cudem, ale jestem wytrwały.
-Czy do mojego kota 2005r będzie pasowała maska (mam tą z "wystającym" znaczkiem) i zderzak np z 2001r?
-Czy przy kupnie zderzaka trzeba się sugerować tym, że ma być do diesla, czy nie ma to znaczenia?
-Może znacie kogoś, albo jest na forum ktoś, kto miałby takie elementy?
2. Po przygodzie silnik nie odpala. Rozrusznik kręci, ale na desce rozdzielczej świeci się check engine i podczas kręcenia mruga kontrolka świec żarowych i wyświetla się napis "stabilitaets kontr gestoert" - zakłócona kontrola stabilności. Od razu zaznaczę, że wyłącznik uderzeniowy na dole przy słupku od strony pasażera nie zadziałał, jest wciśnięty, także to pewnie nie będzie jego wina.
-Czy jest tam coś co mogło się uszkodzić, czy bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie?
-Albo czy np brak płynu w chłodnicy może blokować komputer?
3. Co to jest? Domyślam się, że na pierwszym zdjęciu jest czujnik AIR Bag i trzeba się z nim obchodzić jak z jajkiem, żeby nie wywalić poduszek - da się go jakoś bezpiecznie odłączyć? trochę trzeba będzie wzmocnienie czołowe podprostować i nie chciałbym narobić sobie kosztów. Czy na czas napraw wystarczy tylko odłączyć akumulator i będzie bezpiecznie?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/211ad41d999c654d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e51ce7afcc97046d.html
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2013, 15:03:28 pm wysłana przez meter30 »

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pañ i piêknych Jaguarów...
Odp: Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 25, 2013, 16:02:32 pm »
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

meter30

  • Gość
Odp: Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 25, 2013, 16:43:36 pm »
Kolor jakby podobny, ciężko określić po tym zdjęciu, mój jest czarny perłowy, po prostu czarny, żadne tam odcienie. Ale dzięki za info, napiszę do kolegi, żeby odczytał mi numer lakieru. Chociaż tamten jest przed ?liftem? tzn znaczek ma w grillu, a ja mam ten wystający na masce

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pañ i piêknych Jaguarów...
Odp: Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 25, 2013, 16:53:27 pm »
Tak, ten co ci wysłałem jest przed liftem...

Ale z tego co piszesz to chodzi ci o kota na masce, kot był zakładany albo nie był, nie wiem od czego to zależy, mój np. jest przed liftem a ma kota na masce...
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 25, 2013, 18:02:42 pm »
Czujnik od poduszek jest wewnątrz samochodu. Na pierwszym zdjęciu jest na pewno czujnik temperatury. Gdzieś czytałem, że są dwa czujniki: do komputera i do klimy. Dlatego sądzę,że na drugim zdjęciu też jest czujnik temperatury.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

meter30

  • Gość
Odp: Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 25, 2013, 18:45:07 pm »
Ale czy maska i zderzak przed liftem będą pasować do mojego? Albo inaczej to ujmę, bo pasować przecież mogą, ale np różnią się kształtem, czy przetłoczeniem? Bardzo zależy mi na zachowaniu oryginalnego wyglądu, żeby nie 'skundlić' kocurka. I ważne - czy zderzak od benzyniaka będzie pasował do diesla? W dieslu dodatkowo jest przecież intercooler, czyli zajmuje coś przestrzeni z przodu auta.

Co do czujnika to ten pierwszy ma przycisk w odległości ok 1mm od wzmocnienia czołowego, domyślam się, że przy dzwonie przycisk zostaje wciśnięty, stąd też myślałem, że jest on do AIR BAG-u.

I dlaczego nie chce odpalić...

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 25, 2013, 20:32:01 pm »
Zderzak trochę różni się. Nie ma np. zaślepki na hak do holowania , inne jest wypełnienie. Nie wiem jak wygląda sposób mocowania.
Chyba będziesz musiał odczytać kody błędów, inaczej trudno będzie stwierdzić dlaczego silnik nie odpala.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2013, 21:23:41 pm »
2. Po przygodzie silnik nie odpala. Rozrusznik kręci, ale na desce rozdzielczej świeci się check engine i podczas kręcenia mruga kontrolka świec żarowych i wyświetla się napis "stabilitaets kontr gestoert" - zakłócona kontrola stabilności. Od razu zaznaczę, że wyłącznik uderzeniowy na dole przy słupku od strony pasażera nie zadziałał, jest wciśnięty, także to pewnie nie będzie jego wina.
-Czy jest tam coś co mogło się uszkodzić, czy bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie?
"DSC SYSTEM FAULT" czyli uszkodzona wiązka ABS/ESP/DCS lub CAN pomiędzy w/w a ECU (PCM). Trzeba podłączyć pod komputer, aby się upewnić, ale zazwyczaj to problem wiązki.


-Albo czy np brak płynu w chłodnicy może blokować komputer?
Nie.



trochę trzeba będzie wzmocnienie czołowe podprostować i nie chciałbym narobić sobie kosztów.
Niestać Cię na posiadanie Jaguara lub AutoCasco. Sad bbut true.

Czy na czas napraw wystarczy tylko odłączyć akumulator i będzie bezpiecznie?
Wystarczy.

Na 1. zdjęciu czujnik temp. dla klimy i dla termometru zewnętrznego (zamienny z OE Ford)
Na 2. zdjeciu czujnik temp. zewn. dla ECU.


Zderzak "pasuje", wygląda tak samo, ale po 2004r. masz inną belkę i masz ucho do holowania wkręcane pod zaślepką w zderzaku a nie pod listwą ma dole na środku. Maski pasują zamiennie od 2001 do 2009r, reflektory również.

Chłodnice pasują tylko DIESEL do DIESELa, nie ma różnicy 2.0 czy 2.2. Niedawno na allegro była nowa OE za 220zł, więc można szukać. Spokojnie możesz szukać też zamiennika: NISSENS, BEHR (Hella), Delphi.

meter30

  • Gość
Odp: Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 25, 2013, 23:47:53 pm »
I o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki wielkie eMWuGSM. Pisząc, że nie chciałbym sobie narobić niepotrzebnych kosztów miałem na myśli niepotrzebny wystrzał poduszek, o ile to byłby czujnik Air Bagu. A AC w samochodzie było wykupione. Dzięki - nie jestem jeszcze obeznany na tym forum - czy można tu jakoś dawać plusy za pomoc?
A i jeszcze jedno pytanie - w moim mam xenony, lampa od strony kierowcy ma pęknięte szkiełko. Czy wymieniając lampę mam się sugerować tym, że to xenon? Czy da się wymienić samo szkiełko od lampy?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2013, 00:03:10 am wysłana przez meter30 »

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pañ i piêknych Jaguarów...
Odp: Prośba o porady w ratowaniu JAG'a po przygodzie
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 27, 2013, 15:02:16 pm »
Wszystkie lampy w X-type mają soczewki, nieważne czy mają xenony czy zwykłe żarówki, szkiełko da się wymienić ale kupienie samego szkiełka graniczy z cudem... :P
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

meter30

  • Gość
Reflektor xenon przeróbka z Anglika na "resztę" Europy
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 10, 2013, 21:31:10 pm »
Witam. Mam uszkodzony reflektor przedni w moim x-type. Mam tam xenon tudzież bixenon. Popękane jest szkiełko i urwane mocowania. Pytanie moje jest proste:
1: Czy mogę kupić angielską lampę zwykłą (nie xenon) - koszt ok 300zł i przełożyć całe wnętrze z mojej obecnej lampy, które nie jest uszkodzone? Czy też muszę kupić Europejską z xenonem za około 1000zł?
2; Czy obudowy ze zwykłych lamp są takie same jak do xenonów?
3: Czy faktycznie lampa Brytyjska różni się od reszty Europy tylko tym, że ma wewnątrz lampy blaszę ustawioną w innym położeniu?