Autor Wątek: Silnik V12 6.0L (HE 1993-1997) - Modyfikacja  (Przeczytany 2605 razy)

DzikiJagular

  • Gość
Silnik V12 6.0L (HE 1993-1997) - Modyfikacja
« dnia: Lipiec 11, 2013, 21:34:45 pm »
Cześć.

Zamierzam się z zakupem Daimlera, wybrałem już chyba definitywnie model x300, a w zasadzie x305 z silnikiem V12 6.0L (HE 1993-1997). Na forum naczytałem się, ze Jagi z tym silnikiem miały 3 biegową skrzynię biegów, że ostatnie modele mają bezawaryjną elektronikę japońską sterującą silnikiem Nippon Denso, że trza dbać o układ chłodzenia i generalnie poczytałem to co było o tym silniku w kilku tylko wątkach na tym forum. Bardzo mi się podoba duży moment tego silnika przy mniej niż 3000 obrotów, jednak zastanawiam się nad możliwością rozwoju tej jednostki.

1. Jak sprawdzić czy silnik ma elektronikę Nippon Denso przed zakupem ?
2. Czy da się zrobić przekładkę, lub czy ktoś robił szybszej skrzyni, np. 5 biegowej z nowszych modeli ?
3. Czy da się podłączyć do tego silnika kompresor montowany to XJR'ów? Czy ktoś to robił ?


Proszę o wszelkie informacje. Dziękuję.

maras

  • Gość
Odp: Silnik V12 6.0L (HE 1993-1997) - Modyfikacja
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2013, 22:34:12 pm »
Witam, co do elektroniki nic ci nie pomogę, ale myślę, że podmianka skrzyni oczywiście jest możliwa, kwestia dopasowania do silnika, ewentualnie będzie trzeba wytoczyć flansze, i założyć most, wał i skrzynie, może półosie czyli komplet z np. x308.Oczywiście zależy ile mocy i momentu chcesz osiągnąć dopiero pod silnik po modyfikacjach dobierasz skrzynię, i resztę napędu, który to wytrzyma. Z kompresorem też się da ale jak już to z x308, ponieważ był stworzony pod V'kę. To może sporo kosztować, ale jest to możliwe. Jeszcze jedno co do tuningu silnika: Silnik v12 był stworzony specjalnie pod wyścigi i na pewno gdzieś znajdziesz jakieś dane o tym, jak były modyfikowane, na pewno były dokładane turbiny itd.. Tylko przypominam, że to może być bardzo droga impreza.. Ale jak masz kasę  to i 800KM z niego wyciągniesz.

DzikiJagular

  • Gość
Odp: Silnik V12 6.0L (HE 1993-1997) - Modyfikacja
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 12, 2013, 19:03:21 pm »
Dziękuję Maras za odpowiedz. Czyli 2 razy tak i to mnie cieszy. Abyś nie myślał, że świerzak bije pianę i tracisz czas, napiszę iż jestem w 100% zdecydowany na hodowlę tego dzikiego zwierza. Mam nadzieję, że jeszcze ktoś kliknie że hoduje jaga po modyfikacji i podpowie konkretniej. Co do przekładki to finansowo nie będzie problem bo wystarczy jak kupię pukniętego x308 z angli za grosze i części mam. Zgadza się ? Choć może się koszt pojawić w poważniejszej modyfikacji silnika. Choć masz rację pisząc o kolejności. Zapewne skrzynia z x308 czy x350 ma określoną wytrzymałość i może przenieść określony moment obrotowy. Jednak do 800km to chyba będzie ciężko i daleko. Zależało by mi na modyfikacji nie obciążającej zbytnio silnika, bo wyścigowe konstrukcje są mega wysilone i awaryjne. Na konstrukcji 500-600 koni która się nie będzie odzywać co kilka wyjazdów, chyba że da się bezpiecznie wyżej. Kompresor o którym myślałem i piszesz z x308 (nie wiem czy taki sam jest w x350) nie sprawia z tego co czytam problemów, tylko nie wiem jak z ilością cylindrów to się ma V8 a V12. Więcej cylindrów to mniejsza moc z kompresora zrobionego na 8 garów przy założeniu że robi na 12 ? Dobrze myślę? Może wtedy mocniejszy kompresor, może dwa ? Bardzo pozytywne opinie są na temat kompresoróv vs sprężarek, zatem chyba kompresor byłby najodpowiedniejszy. Brak tej turbo dziury i przy tym chyba chciałbym zostać. Co gorsza w  temacie motoryzacji nie czuje się mocny. Nie ma za bardzo z kim pogadać, w dziale z polecanymi warsztatami nikt nie klika z info o kimś kto się zna, kto hoduje lub o warsztacie ogarniającym temat koło Świdwina lub w okolicach w zachodniopomorskim, nie wiem czy ludzie zajęci czy tak rzadka sprawa to jest jak hodowla jaguara... U nas w Świdwinie był tylko kiedyś S type ale to już nie jaguar (sorry jak ktoś taki ma). Dlatego czuję się troszkę osamotniony. Fajnie by było z kimś usiąść i pogadać, ułożyć plan zakupu Daimlera Double Six, ewentualnej modyfikacji i pasującej przekładki gratów. Czytam jak kupować x300-x308, jednak fajnie też by było aby jakiś ogarnięty hodowca zerknął na auto przed zakupem. Także byłbym zainteresowany renowacją, lakierowanie mam u nas nawet na poziomie. Napisz coś pomocnego, w ogóle nie łapię klimatu, kto gdzie co robi, to może jakaś konsultacja się uda i jakaś robota była by już pewniejsza :) Jutro zmykam w góry, pierwszy urlop po 4 latach, odpiszę za 9 dni.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Silnik V12 6.0L (HE 1993-1997) - Modyfikacja
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 12, 2013, 19:10:58 pm »
Ja niedługo będę miał do sprzedania XJ40 z silnikiem 6.0 V12 z 1994r . Obecnie jest na etapie odświeżania - zawieszenie, hamulce, uszczelki, paski, filtry itd oraz wnętrze - nowa podsufitka i drewna. Od 2005r stał nieruszany.

Offline Asaf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 108
  • Dzia³dowo
Odp: Silnik V12 6.0L (HE 1993-1997) - Modyfikacja
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 08, 2013, 22:30:51 pm »
witam , nie wiem dlaczego piszesz że tam jest skrzynia 3 biegowa. Takie były w 5,3l
W 6.o l są super fajne skrzynie 4 biegowe, pracują płynnie. Po włączeniu opcji "sport" pracują płynnie, wydajnie jak dla mnie super.
Nie wiem też do czego chcesz używać tego stwora po przeróbkach ale wierz mi że V12 6.0 w daimlerze jest naprawdę fajny. Dobrze że ja nie muszę przerabiać swojego.
Aha , mam mojego V12 od 14 lat.
Pozdrawiam i udanych modyfikacji. Chętnie o tym poczytam.
Asaf
Daimler Double Six 1993  6,o l  V12  XJ81
Daimler Double Six Seria III 1989 V12 5.3l
By³ Daimler   X308       1999  4,0 l   V8