Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
ALUFELGI x type diesel
qbaty:
--- Cytat: blackyR w Luty 24, 2009, 21:02:44 pm ---Panowie a co z Et?
--- Koniec cytatu ---
"ET – ‘offset’ czy odsadzenie – to głębokość osadzenia koła na piaście, decydująca o rozstawie kół na osi. Im większa jest wartość odsadzenia podawanego w /mm/, tym głębiej koło ‘chowa się’ w nadkolu.
[...]
Konstrukcja nadkola i zawieszenia samochodu determinują wybór opony oraz parametry alufelgi – jej średnicę, szerokość, odsadzenie, a także kształt pozwalający pomieścić zaciski hamulców.
Każda jednak zmiana jakiegokolwiek parametru obręczy oznacza
1/ inne niż standardowe warunki pracy zawieszenia
2/ ewentualność modyfikacji nadkola przy zmniejszeniu odsadzenia
3/ poprawę prowadzenia samochodu wskutek zwiększonego rozstawu kół na osi."
Więcej na ten temat:
http://www.opony.com.pl/opinie_ekspertow/opinie_ekspertow.asp?idPytanie=21&show=opinie
Huckleberry:
Mój ma Pirelli 17" ZR 225/45. Jestem z nich zadowolony, ciśnienie 36 przód, 34 tył.
artleks:
Jaki masz model Pirelli ? Przymierzam się do kupna nowych i tak się nie mogę zdycydować na konkretny model
Huckleberry:
Pirelli P ZERO asymetryczne, założone i polecane przez serwis Jaguara. Mają komponenty poprawiające przyczepność, ulepszone odprowadzanie wody oraz sztywną strukturę dostosowaną do szybkiej jazdy.
patron:
U mnie są Pirelli P7 225/45/17 niby Jaguar rekomenduje tego producenta do Jagów ale to raczej ściema, mojego modelu absolutnie nie polecam, choć to niby fabrycznie założona opona, okazuje się że pirelli nie nadaje się zbytnio na polskie drogi (chodzi o klimat i miękkość mieszanki gumowej), często się wyząbkowuje, np. u mnie... myślałem że opony są wadliwe i pojechałem do serwisu, obiaw? w czasie jazdy tak chuczało i dudniło, że niektórzy moi pasażerowie zwracali uwagę czy mi łożysko nie dudni... w serwisie Jag. stwierdzili że łożyska są ok ale zamienili opony przód na tył i już nie chuczy...tak mocno bo bardziej chuczą te na tyle (bardziej wydarte bo były z przodu) zaznaczam że opony są dwuletnie i mają jeszcze ok.7 mm bieznika, a kolega z serwisu oponiarskiego powiedział, że pirelli dość często się "ząbkują" czyli kosti bieznika ścierają się schodkowo i to powoduje chuczenie, można tak jeździć ale wkurza, i nie jestem odosobniony ostatnio jechałem z kolegą peugeotem z tym samyjm modelem opon i był dokładnie ten sam dźwięk! najlepsze opony to ogólnie michelin! podobno jest najmniej reklamacji, najdłużej wytrzymują, nie pękają (chodzi i mikropęknięcia po paru latach) itd.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej