Bo Mustangi mają inną tolerancję spasowania części. 5w/40 stosuje się dlatego, że szybciej oddaje ciepło ponieważ jest rzadki, olej rozgrzewając się traci gęstość o min. 20% to 5W/30-40 robi się gęstrza woda. Wchodzi wszędzie, oddaje ciepło lepiej, ale nie zabezpiecza ubytków, luzów spowodowanych przebiegiem. 5W rozpuszcza lepiej nagar i osady . Dlaczego półsyntetyk, a nie syntetyk.
Ja używam 10W/40 Castrola lub Mobil 1. Uważam, że jest dobry do silnika z moim przebiegiem. Zresztą ten spór toczy się już od dawna na niejednym forum z tego co wiem. W pewnym momencie życia silnika trzeba dokonywać wyboru dla dobra ogółu tzn. wybrać opcję po środku i 10W/40 jest tym środkiem. Jeżdżę bardzo szybko i katują mojego kociaka i z tą obcją jest mu dobrze.
PołączonoMój jest z 2007r. ma przejechane 8 tys. km , zalałem go teraz Castrolem Magnatecem 15W40 klasa C3 czy dobrze zrobiłem czy lepiej przejść przy następnej wymianie na 30. Bo już sam mam wątpliwości tych olejów jest tyle , jeszcze te klasy co lać żeby było dobrze i w rozsądnej cenie.
Ty kolego lej 5W/30 Masz ciasno spasowane części silnika i olej musi dotrzeć wszędzie. Nie potrzebujesz uszczelniać wyrobionych luk