Jacy fachowcy i czym się podłączali? Generalnie, żeby cokolwiek wyczytać odnośnie układu wtryskowego, fachowiec musi podłączyć się IDS'em!
Przyczyn tej sytuacji może być kilka:
1. Pompa paliwa - szlag ją trafia i traci ciśnienie
2. Czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR
3. Czujnik położenia wałka rozrządu - jeśli w Twoim silniku czujnik jest koloru czarnego, to od razu wymiana! Jeśli szary, to raczej się nie psują, ale nigdy nie wiadomo
Podłączając się IDS'em można by zobaczyć, jakie ciśnienie generuje pompa, a nawet monitorować jej pracę do momentu, kiedy zapali się kontrolka i silnik zgaśnie. Jeśli się okaże, że to pompa, to możesz mieć kosztowny problem, bo oprócz jej regeneracji musisz także wymienić filtr paliwa, a stary rozciąć i zobaczyć, czy nie ma w nim opiłków metalu - jeśli są, to przepłukać bak i przewody doprowadzające paliwo i dać wszystkie wtryski na kontrolę i regenerację.
Padające wtryski raczej nie doprowadzają do zgaśnięcia silnika, jedynie znacznie utrudniają jego rozruch na zimno i powodują przejście komputera silnika w tryb awaryjny (odłączone turbo + stała mapa wtrysku)... no i nie można zapomnieć o "zasłonie dymnej", jaka wydostaje się z wydechu