Autor Wątek: Xj 40 87' 3.6 brak mocy, wysokie spalanie.  (Przeczytany 3745 razy)

marcinmorawiec

  • Gość
Xj 40 87' 3.6 brak mocy, wysokie spalanie.
« dnia: Lipiec 05, 2013, 16:31:04 pm »
Witam, tu opisałem troszkę mój samochód: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,23361.0.html teraz chciałbym prosić o pomoc w kwestiach technicznych.

Z założenia, samochód nie osiąga swojej pełnej mocy. W trakcie jazdy, owszem pracuje w pełnym zakresie obrotów, normalnie zmienia biegi, przy wciśnięciu gazu ciągnie do najwyższych obrotów itd. Jednak przyspiesza kiepsko, nawet bardzo i pali nienaturalnie dużo.

Dodatkowe objawy:
-Gdy jest zimny zdarzają mu się falować obroty. Nie zawsze, ale bywa, że sam z siebie wkręci się na 3000/min. Dopiero delikatne muśnięcie pedału gazu sprawia, że spada do normalnych obrotów na biegu jałowym. "Normalnych". To znaczy poniżej tysiąca, 800-900.
-Przy ciepłym silniku, na postoju, nie w trakcie jazdy zdarza się trząść silnikiem. Drgania przenoszą się na całą budę. Ale to nie jest norma. Bywa czasami :)
-Wskaźnik ciśnienia oleju, przy niskich obrotach pokazuje czerwoną skalę. Też nie zawsze, czasami jest całkiem w normie. Przy wysokich żadnego problemu. Niskie w tym przypadku to do około 1500.
-Przy wysiadaniu z samochodu, gorący podmuch na kostki. Kierunek katalizator. Wydaje się być nadmiernie nagrzany. Faluje wokół gorące powietrze, strzela gorący metal. Gdy pracował chwilę w nocy (4-7minut), był rozgrzany do czerwoności. Dosłownie.

Co ważne... jest to wersja "amerykańska", więc nie wiem jak różni się sprawa czytania błędów i jakie są ewentualne różnice konstrukcyjne, poza detalami wizualnymi.
Mam mechanika, który obiecał się podjąć zabawy. Nie ukrywam jednak, że chętnie choć część rzeczy ruszyłbym sam, tak by mechanika ewentualnie nakierować na problem. Liczę na pomoc, co ugryźć jako pierwsze Pozdrawiam...

Sarin

  • Gość
Odp: Xj 40 87' 3.6 brak mocy, wysokie spalanie.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2013, 20:39:57 pm »
Witaj

Jak na moje nie wprawne oko - trzeba zacząć od początku. Gdy samochód nie pali bo "nie"  to pewnie czujnik wału. Gdy pali a kuleje powodów może być więcej.

- układ paliwowy ( pompa nie dostarcza odpowiedniej ilości paliwa )
- układ zapłonowy ( kable, świece, kopułka, palec - krok po kroku )
- zasilanie powietrzem  ( w przepustnicy pewnie syfff jakiego świat nie widział, nieszczelności , przepływka )  - tu bym zaczynał bo jej najprościej
- sonda i układ wydechowy( z pewnością do wymiany, kat do demontażu - jeśli jest żeby zobaczyć czy samochód odżyje  )

Nie ma znaczenia jaki motor ani nawet jaka marka samochodu, od tego się zaczyna.

grochu27350

  • Gość
Odp: Xj 40 87' 3.6 brak mocy, wysokie spalanie.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 14, 2013, 22:34:30 pm »
Nie chce czarowac ,ale ja miałem przypadek niesprawnego czujnika temp.wody , który odpowiada za ssanie , poprostu gupiał raz silnik chodził dobrze raz na rozgrzanym wskakiwał na wysokie obroty , różnie ,podawał błędny sygnał do kompa. I z tąd te kłopoty , ale wcześniej kolega napisał ja zaczołem pokolei , od czyszczenia układu dolotowego potem paliwowego z wymianą filtra paliwa i tak pokolei bez wielkich wydatków , no a potem czujniki układu chłodzenia. Są dwa czujniki jeden do wskaźnika na desce ,a drugi do ustalania obrotów kiedy silnik jest jeszcze nierozgrzany. ?????? 

marcinmorawiec

  • Gość
Odp: Xj 40 87' 3.6 brak mocy, wysokie spalanie.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2013, 20:20:28 pm »
Pochwalę się... :) Moc wróciła!

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: Xj 40 87' 3.6 brak mocy, wysokie spalanie.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2014, 19:19:47 pm »
Nie zauważyłem ,że problem spadku mocy poruszyłeś w osobnym temacie i odpisałem tam gdzie się witałeś ;)

pozdrawiam Michał


Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: Xj 40 87' 3.6 brak mocy, wysokie spalanie.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2014, 19:20:17 pm »
Witam, kojarzę ten egzemplarz zaletą jest komplet dokumentów od niego który pewnie wręczył Ci poprzedni właściciel,fajne świecące obrysówki a nie odblaski jak w innych oraz też rzadko spotykane 4 spryskiwacze do lamp Uśmiech

z racji tego że to auto na USA to masz (lub już nie masz) zawór EGR ,który z racji wieku na pewno jest już zatkany od paru ładnych lat Uśmiech
jeżeli go oczyścisz na pewno auto odzyska moc i przyśpieszenie

jak byś miał w nim pasy automatyczne to bym go kupił  ;)

pozdrawiam