Kupno nowego samochodu jest zawsze nieoplacalne. Szczegolnie samochodu marki Jaguar. Akurat XF jest modelem, ktorego cena w pierwszych latach bardzo spada. Dlatego lepiej jest zakupic auto uzywane 2-3 letnie z nieduzym przebiegiem, a za to pieniadze przeznaczyc na lepsze wyposazenie, lepszy silnik i paliwo;-). Zawsze tez jest tak, ze najbardziej prestizowe , najbardziej wyczynowe i najbardziej paliwozerne silniki to silniki benzynowe. Od lat najlepsze marki ktore maja ambicje sportowe dopieszczaja jednostki benzynowe. Zasada jest tez taka ze samochody z duzyzmi silnikami benzynowymi najmniej traca z uplywem lat. Roznice klasy w samym napedzie potwierdza fakt ze nowy xf z silnikiem 5.0 supercharged o mocy 510KM, kosztuje dwa razy wiecej niz najlepiej wyposazony z najmniejszym dieslem. Polecam wiec rozejrzec sie za samochodem o malym przebiegu klarownej historii z silnikiem beznynowym. (dzis nie jest to co prawda v12 tylko v8 ale mozna sie przyzwyczaic i do tego). Bardzo dobrym rozwiazaniem jest tez xf w wersji kombi z najwiekszym silnikiem benzynowym v6 . Ewewntualnie wersje AWD. Glupota jest kupowac auto nowe, poniewaz w dobrym wyposazeniu kwoty wychodza bardzo wysokie. Gwarancja jest ogolnoswiatowa, wiec czy to bedie samochod z Kanady czy z Niemiec, nie ma zadnego znaczenia. Warto jedynie zworic uwage na to czy ksiazka serwisowa jest prawidlowo wypelniona (potwierdzenie sprzedazy itp) oraz najlepiej na podstawie vinu zrobic rozeznanie w autoryzowanym serwisie. Osobiscie jestem wlascicielem 3 juz Jaguara. Dzisiaj wlasnie jest to XF (zmiana z XK). Jesli chodzi o czesci, nowe, mozna zakupic przez oficjalne serwisy www jaaguarai w usa. Jesli chodi o uzywane czesci w Polsce , sprzedawcow jest duzo wiecej niz kilka lat temu. Warto jedynie unikac jednego z nich z miejscowosci Ryki, poza tym reprezentuja podobne ceny i poziom . Pozdrawiam serdecznie. Bart