Autor Wątek: WIELKI PROBLEM z 4.0 v8 !!  (Przeczytany 5284 razy)

szrot

  • Gość
WIELKI PROBLEM z 4.0 v8 !!
« dnia: Kwiecień 13, 2009, 01:27:34 am »
Witajcie

mam problem ...

kotek `99 4.0 v8 zaczyna miec problemy a mianowicie

pojawia sie komunikat: Failsafe Engine Mode - czesto po chwili znika ale kilka razy zdazyla sie blokada - silnik chodzi na wolnych obrotach max 20 km/h na dodawanie gazu nie reaguje ! -  :-cry :-cry :-cry

po wylaczeniu i odpaleniu od nowa problem znika ale powraca po przejechaniu kilku kilometrow.

dzwonilem do KARLIKA w Poznaniu - kierownik serwisu stwierdzil że z takim komunikatem sie nie spotkal - i nalezy zostawic samochod na obserwacje i wiadomo kilka setek zostawic nawet jak niczego nie znajda ...

prosze o pomoc  :-K :-K :-K

pozdrawiam

Piotr



Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: WIELKI PROBLEM z 4.0 v8 !!
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2009, 01:35:21 am »
sam komunikat mowi ze jest powazny problem z silnikiem a to moze byc wszystko. jezeli mechanik
u karlika jeszcze sie tym nie spotkal to znaczy ze nikt u nich nie odda zepsutego autko bo sa
a little too expensive hehe. pierwszy krok w tym przypadku jest wlaczanie do komputera (ostatnio
slyszalem ze u karlika tez nie zawsze tego potrafia) i odczyt bledow, bo to moze byc wszystko.

przepraszam, ze wiecej nie pomagam ale to naprawde moze byc wszystko. jak masz sprawnego
mechanika z komputerem albo scanerem OBDII to podlacz autko i zobacz jaki bledy pokazy, potem
zobaczymy dalej.

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: WIELKI PROBLEM z 4.0 v8 !!
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 13, 2009, 22:10:06 pm »
nie wiem co ten Diler w poznaniu czyta ale prawdopodobnie masz problem z kostka dołączona do przepustnicy . byl biuletyn na  tenmat tej kostki i wyświetlania wiadomości o Failsafe Engine Mode
postanowiono zmienic wtyczkę ze zloty mi koncowkami ja dosc często czyszczę i smaruje elektrycznym smarem i i swiatlo ginie . najczesciej nie ma zadnego kodu przy sprawdzaniu skanem.
jest to koncowka podlaczona z prawej strony przepustnicyszeroka 4-5mm wysoka okolo 30-40mm.
radzio1 napisał
Cytuj
kociaki do jeszcze niedawna miały wspolnego z fordem

beda mial jeszcze do gadania przez 10 lat na tyle umowa z tata obejmuje.

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: WIELKI PROBLEM z 4.0 v8 !!
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 13, 2009, 22:14:24 pm »
sorry  pomylilem sie z autem, dotyczy 1999 xj8 a nie stypa ale kostki do przepustnicy tez warto sprawdzic. przepraszam

szrot

  • Gość
Odp: WIELKI PROBLEM z 4.0 v8 !!
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 14, 2009, 00:09:10 am »
dziekuje wszystkim za porady  :-K  :-thank

moze ktos spotkal sie z jakims normalnym warsztatem w okolicy Bydgoszczy z komputerem gdzie mozna podpiac kotka ?

juz kilka razy wbijalem sie kotkiem na komputer i zawsze byly jakies problemy albo w programie brakowalo mojego modelu albo odslugujacy okazywal sie bardzo niedouczony - by nie nazwac tego doslownie

Karlki juz raz popis dal - kawa gratis + 6 godzin samochod pod komputerem nic nie wykryto poza przeskakiwaniem iskry = wymiana cewki okolo 300 zl +  6 godzin x 250 zl za godzine pracy serwisu i fakturka na 1800 zl - jednym slowem skandal !!! i mam wielki dystans do tej placowki !

najgorsze jest to ze dzisiaj zrobilem kotkiem 300 km i nie pojawil sie komunikat ani razu - a bywalo juz nie raz ze na odcinku 10 km zablokowal sie z 20 razy

a nie chce zyc w niepewnosci ze nie dojade do celu albo beda jakies problemy taki samochod musi mruczec i drapac pazurami asfalt

pozdrawiam

Biedrona

  • Gość
Odp: WIELKI PROBLEM z 4.0 v8 !!
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 14, 2009, 06:46:48 am »
U mnie zapala od czasu do czasu jak ze wstecznego przy cofaniu z garażu przełączę na D.
Wywala taki komunikat jak mówisz  >:(

Daje skrzynie na N gaszę motor odpalam jeszcze raz i jadę dalej....na przeglądach zawsze skanują przez program i nic nie mówili o tym komunikacie  ??????

hons

  • Gość
Odp: WIELKI PROBLEM z 4.0 v8 !!
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 14, 2009, 08:04:57 am »
ja też mam taki motor i u mnie też wyskakiwał teki błąd. czy twój kotek ma instalację gazową?Mam zakład w Poznaniu który naprawiał mi w jaguarze i skrzynię i kilka innych rzeczy i myślę żę mogliby pomóc.u mnie po wystąpieniu tego błędu wystarczyło podłączyć kompa i diagnoza wyszła ..... sonda lambda .jak co to zadzwoń do mnie i dam ci namiary 698-652-429 sławek

maxdzax

  • Gość
Odp: WIELKI PROBLEM z 4.0 v8 !!
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2009, 07:06:28 am »
holera oczętą niewieze własnym umnie tosamo!!!! ten sam rok ta sama Fałka i ten sam obiaw najlepsze jest ze w jaguar team polska (niech ich szlak jasny trafi i pujdą do piekieł a ich dzieci do domów dziecka) orzeczono po podpieciu komputera ze trzeba wymienic wszystko bo niewiedzą co jest i bedzie to kosztować okolo 8000zł hmmm ktoś tu robi mnie w konia pomyslałem, nierówna praca na wyzszych obrotach komp dostaje swira powyzej 1500 silnik zaczyna sie dusic dlaczego? ano dkatego ze po podpięciu kompa w innym warsztacie u normalnych ludzi okazuje sie ze bank 1 i bank 2 według kodów błędów  dostaje złą w sensie zaduzą mieszankę paliwową, przepustnica czysta wiec niema mowy o jakihs niedomaganiach zadzwonilem do mechaniora w menchester citi i co? gosć sie smieje i mówi że lambda, apropo skrzyni dziwnym trafem u mnie wystempuje, a raczej występywał ten sam efekt, wymieniłem czujnik pozycji skrzyni biegów i jest gitara kod błedu p 706 transmision czujnik, wywala gearbox fault ze silnik niewie w jakim połozeniu jest skrzynia i przełancza ja w tryb awaryny , to znaczy nastepuje takie groznie brzmiące dup!! i juz niemamy przełanczania a kick down mozemy sobie cisnąc do woli 1800 obrotów i jedzimy 30 kmh na godzine, wiec czujnik pozycji, wymioeniony i zgłowy. co do nierównej pracy i podduszania sie silnika na wyzszych obrotach i wskazania kompa o z byt ubogiej mieszance na jednym banku i zbyt bogatej na drugim ewidentnie lambda dzis ją kupuje wykrecać jeszcze nie wykrecałem ale objawy sa zgodne, problem ze skrzynią występuje łącznie z lambdą zastanawiajace prawda? widocznie zuzycie pewnych czesci modeli z okreslonych lat wystepuje bardzo równomiernie we wszystkich modelach.

Pozdro jagbyco:-)

Looki78

  • Gość
Odp: WIELKI PROBLEM z 4.0 v8 !!
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 18, 2009, 18:41:43 pm »
Czołem Szrot. Miałem trochę podobny problem, opis znajdziesz tu: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=2108.0. Ostatecznie po bojach i walkach i generalnie myślach o podłożeniu pewnych substancji pod pewien serwis Jaguara pod Wrocławiem, pojechałem do Katowic do serwisu Jaga i tam dali diagnozę: Przepustnica albo gdzieś się przetarły styki i jak załapie troche wilgoci, to ładuje błąd w komputer. Wymienili przepustnicę i od 10.000 km ani razu się w tryb awaryjny nie włączył :)