Autor Wątek: automat - odczucia  (Przeczytany 7219 razy)

jannaf

  • Gość
Odp: automat - odczucia
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 10, 2009, 14:09:51 pm »
Jak masz skrzynię na "D" to właściwie nie czujesz hamowania silnikiem tylko tak jakbyś miał wrzucony luz. Inaczej jest na niższych biegach. Zablokuj na 3 lub nawet 2 i będziesz widział czy też ciągnie przy hamowaniu.
Możesz też odnosić tylko subiektywne wrażenie przeciwdziałania hamowaniu. Jag to ciężkie auto i na śliskim bez zimówek jest bardzo trudny w opanowaniu. Ja też jeżdżąc przez ostatnie dwa tygodnie, często po dotarciu do celu mówię sobie cały spocony UFFFFFFFFFFFF! udało się  :-super .
A co do wskazań chwilowego zużycia na stojącym aucie to u mnie pokazuje 199l.

Ps. Sentralix - zajrzyj na priv.

Chris

  • Gość
Odp: automat - odczucia
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 10, 2009, 18:24:48 pm »
...u mnie na postoju też wskazuje 199l,a co do tych nie spadających obrotów to spróbuj przesmarować cięgno przy przepustnicy i ten kawalek linki bo może się przycina---u mnie tak było ,ale jak to wiadomo pogoda jest jaka jest,a koty są kapryśne--- to smarowanie u mnie pomogło!!! :-za

peres20

  • Gość
Odp: automat - odczucia
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 11, 2009, 23:17:28 pm »
Witam , u mnie jak jade kotem i puszcze gaz to wskakuje na 0, a na postoju 199 :-V. pozdrawiam

Jagman73

  • Gość
Odp: automat - odczucia
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 13, 2009, 13:46:28 pm »
Wracając do tematu hamowania silnikiem jest ono faktycznie realizowane jedynie w trybach ograniczonych (2, 3) które m.in. właśnie do tego służą (poruszanie się w cięższym terenie, jazda w górach itp.). W normalnym trybie D bardziej chyba hamują samochód opory toczenia i powietrza niż silnik ;).
Oczywiście w trybie D samochód "bez gazu" przy ruszaniu sam się toczy co jest jednym z objawów prawidłowego działania skrzyni.
Co do wskazań chwilowego spalania na postoju to TTTP (czyt. ten typ tak ma). 199 to standard, chociaż czasem pojawia się i 0. W moim przekonaniu wynika to z "softu" obsługującego i "przerabiającego" odczyty paliwa. Generalnie najgorzej jest odczytać i wyliczyć niskie przepływy (podobnie jest w przypadku domowych wodomierzy, sic!, ale mi porównanie wyszło ;) i te właśnie obarczone są zwykle największym błędem.
Wystarczy zerknąć jak sprytnie działają na "postoju" (a właściwie nie działają) wskaźniki chwilowego zużycia w samochodach innych marek. Dla przykładu Citroen wyświetla piękne "---" dopóki nie przekroczy się 30 km/h, wtedy pojawiają się wskazania.

Swoją drogą już paru osobom "opadła kopara" jak im pokazałem ile JAŚ pali na postoju ;) Heh

Pozdrawiam   

magic

  • Gość
Odp: automat - odczucia
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 27, 2009, 23:01:16 pm »
na postoju zawsze wskaże 199 a przy hamowaniu silnikiem to zależy od prędkości z jaką sie poruszasz (czy moze biegu który jest użyty?) im wyższa prędkość/bieg tym mniejsze spalanie np. przy hamowaniu silnikiem przy prędkości powiedzmy 70 km/h komputer wskazuje 0 ale przy hamowaniu przy 20 wskaże juz parę litrów. Tak działa komputer w moich xj40 i x300

sentralix

  • Gość
Odp: automat - odczucia
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 03, 2009, 09:24:18 am »
co do moich odczuć "ciągnięcia" lub też przeciwstawiania się hamulcom - było to spowodowane tym, że silnik nie był dogrzany i pracował na wyższych obrotach (około 1k-1,1k), więc moc była trochę większa.

Co do spalania przy jeździe bez naciśniętego gazu, komp pokazuje mi jakies 6-7l, obroty nigdy nie schodza do wolnych, pozostają na poziomie 1k. Dotyczy to również jazdy z prędkością np. 80km/h.
Na N lub P przy rozgrzanym silniku - obroty 0,8k.

jannaf

  • Gość
Odp: automat - odczucia
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 03, 2009, 13:10:00 pm »
No to wszystko jest OKi  :-super