Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

szyberdach

<< < (2/2)

natalinka:
Wraca mi życie :) może uda się bez zdejmowania tej podsufitki. Jeszcze raz wielkie dzięki!

FilipXJ12:

--- Cytat: JAG-LOVERS ---Open the sunroof about 10 inches and remove the four screws at the forward edge of the panel. Now partially close the sunroof ....leave it open about 2-4 inches or so. Grasp the leading edge and pull the outer panel forwards and upward to disengage the panel from the rear-edge hold down clamps. It takes a good tug so don't worry about breaking something. Once the rear is disengaged you can wriggle the panel out.

Reinstalling the panel is easy. There are two tabs at the rear edge which are slid under the spring loaded retainers of the sunroof mechanism. Holding the panel at a rather steep angle eases the task of engaging the tabs under the retainers. Wriggle the panel in place, slide the roof rearwards a few inches and reinstall the four screws on the leading edge. Voila ! You're done!

--- Koniec cytatu ---

hery:
Witam też miałem problem z tym szyberdachem , to znaczy z pordzewiałą blachą . I po dokładnych oględzinach odkręciłem 4 dokładnie
śrubki na śrubokręt gwiazdkowy znajdujące się od czoła szyberdachu , po jego otwarciu. Następnie trzeba szyberdach zamknąć ale
nie całkiem lecz zostawiając około 5 centymetrów przed zamknięciem , i unieść powoli samą blachę do góry pociągając ją do kierunku
zamykania . Największą trudność stwarza uszczelka bo trzeba ją podnieść wraz z blachą przez otwór szyberdachu.Należy to robić spokojnie nie siłując się zbytnio ,bo można tam połamać wiele plastikowych prowadnic itp.javascript:replaceText('%20:-tylko',%20document.forms.postmodify.message);

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej