No niestety ale dach w XK8 to niestety straszne G!
Piszę tak ostro gdyż już sił mi zabraklo i jestem na pełnym manualu. Najpierw pompa, potem silowniki, a na koncu właśnie wężyki przy zamku dachu.
Są 2 główne przyczyny:
1) Zbyt wysokie ciśnienie w układzie w momęcie gdy dach jest już przymknięty i następuje ryglowanie oraz podnoszenie szyb. W tym momecie jest najwieksze ciśnienie i zarazem obciążenie dla calego ukladu.
Są 2 rozwiązania:
a) Istnieje firma która stworzyła mechaniczny reduktor cisniania. Tak więc jeśli zostanie przekroczona dopuszczalna wartość ćiśnienia reduktor zaczyna działac. Użytkownik nie widzi żadnej różnicy. Problem to cena wynoszaca okolo 350$ i produkowane jest to gdzieś na koncu świata.
b) Prosty układ elektroniczny opierajacy się jedynie na opornikach dużej mocy. Chodzi o zmniejszenie napięcia na pompie. Dach zamyka się troszkę dłużej natomiast w ukladzie panuje niższe ciśnienie.
2) Drugi problem to złej jakości wężyki ciśnieniowe. Niestety to nie przypadek, że tak czesto pękają.
Mam prośbę jeśli znajdziecie pomysł na tanie zastąpienie oryginalnych wężykót to dajcie proszę znać na forum.
Pozdrawiam, Fishman.