Autor Wątek: X308 3,2 98r. - Automatyczna skrzynia - problem  (Przeczytany 1956 razy)

sefi

  • Gość
X308 3,2 98r. - Automatyczna skrzynia - problem
« dnia: Marzec 24, 2014, 16:01:47 pm »
Witajcie

Wysypała mi się skrzynia i to w bardzo szybkim czasie.
Zakupiłem kota w lutym. Zrobiłem w nim praktycznie wszystko co trzeba było zrobić.
Nic nie wskazywało na uszkodzenie skrzyni a tu nagle trach.
W sobotę zacząłem słyszeć charakterystyczny świst,gwizd  przy ruszaniu z miejsca na 1 biegu przy 1800-2000 obr. (dźwięk jak w samochodach z turbiną).
W niedzielę ten odgłos się nasilił i miałem wrażenie jakby na 1 biegu samochód stracił moc.
Dzisiaj z rana zadzwoniłem do warsztatu , aby umówić się na przegląd sprawy. Wcześniej na forach wyczytałem tylko, że najprawdopodobniej jest to problem z alternatorem.
Nic bardziej mylnego.

Po godzince od telefonu ruszyłem do warsztatu. Po drodze, przy ruszaniu na jednych z świateł usłyszałem walnięcie i szarpnięcie, zapaliła się kontrolna uszkodzenia skrzyni, po czym samochód przeszedł w tryb awaryjny. Doczłapałem się na tym awaryjnym do warsztatu i czekam na werdykt.
Już jestem załamany, bo będą to spore koszta :)

Nie bagatelizujcie żadnych odgłosów, których samochód mieć nie powinien :)

Przy okazji zapytam, jeśli ktoś z forumowiczów robił skrzynię , jaki był koszt jej zrobienia wraz z wyjęciem i zamontowaniem + wymiana oleju oczywiście.
Serwisuje samochód ogólnie w JAGCAR koło Babic. Póki co byłem zadowolony z ich pracy. Jestem ciekaw kosztu takiej sprawy w innych warsztatach jakie polecacie.
Nie wiem oczywiście jeszcze dokładnie co poszło się rypać w skrzyni , chodzi raczej o orientacyjne koszta.

Dodano

Jeszcze jedna sprawa mi się nasunęła.
Ten świst jak w turbinie o którym pisałem na 1 biegu przy wyższych obrotach mógł być spowodowany uszkodzeniem alternatora (paska, bądź innego elementu)
Wczoraj jak ruszałem z parkingu, samochód na chwilę zdechł , padła cała elektryka i nie mogłem nawet odpalić (nie kręcił) Po niecałej minucie elektryka zaskoczyła i normalnie odpaliłem.

Uszkodzenie Alternatora bądź jakiekolwiek elementu z nim powiązanego, może wpłynąć właśnie na skrzynię biegów (szarpnięcie na 1 biegu i tryb awaryjny)

Tak więc istnieje możliwość, że nie jest to awaria skrzyni biegów, a alternatora.
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2014, 18:52:04 pm wysłana przez Choina »

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: X308 3,2 98r. - Automatyczna skrzynia - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2014, 20:47:39 pm »
Pierwszą rzeczą do zrobienia dla Ciebie jest odczyt kodów błędu. Jeżeli serwis, o którym piszesz miał takie doświadczenia powinien Ci odpowiedzieć na Twoje wątpliwości co do uszkodzenia skrzyni. Z tego co opisujesz, to na moje oko, Twoim problemem związanym ze skrzynią biegów jest uszkodzenie kosza, co jest typowe dla 5hp24. Świst, o którym piszesz może być związany również z tym koszem, ale także ze konwerterem skrzyni biegów. Alternator i słabe ładowanie, może mieć wpływ na moc i dostęp do mocy, ale to może się okazać dodatkowym problemem. Sprawdź jakie masz ładowanie bez obciążenia i pod obciążeniem. To da Ci jakąś odpowiedź na sprawność alternatora. Aktualnie walczę ze swoim alternatorem, który chyba nie nadaje się do regeneracji, ze względu na brak dostępu do regulatora napięcia(te dostępne są z Chin i padają jak muchy).  :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8