Autor Wątek: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi  (Przeczytany 25212 razy)

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 03, 2013, 07:02:41 am »
Słuchaj się kogoś kto się na tym trochę zna! Są inne przełożenia skrzyni inny wał i dyfer. Od dyfra odchodzą inne półosie. Dobrze wiem, że chodzi o 3.0d a nie benzynę :-gwizd

Offline xf 2008

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 03, 2013, 08:34:46 am »
Panowie mam goscia ktory mowi mi ze ten silnik 3.0hdi 240 koni wchodzi bez problemu i zrobi to za 4000pln bez problemu. Jade po silnik . Pozdrawiam i bede informowal .

Goliat83

  • Gość
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 03, 2013, 11:37:15 am »
A więc nie słuchasz ludzi, którzy dobrze Ci radzą. Za tydzień w dziale szukam części będziesz szukał skrzyni ,wału ,dyfra itp...

maras

  • Gość
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 03, 2013, 12:06:47 pm »
Daj znać za jakiś czas jak się to wszystko sprawuje.

Połączono

Porównałem sobie przed chwilą moc, moment i osiągi tych dwóch silników czyli 2.7 207km, 3.0 240 i powiem, że wszystko powinno bez problemu wytrzymać i działać bo osiągi 3.0 hdi są takie jak 2.7 przy delikatnym chipie. 2.7 ma 435nm przy 1900obr/min, a 3.0 500nm przy 2000obr/min czyli przy 1900 będzie miał też około 435nm., moc2.7 to 207km przy 4000obr/min a 3.0 240 przy 4000obr/min. różnica przełożeń jest też niewielka, 2.7 ma Vmax 229km/h a 3.0 Vmax 240km/h, lecz co do przełożeń to zostaną takie same bo w końcu skrzynia i dyfer będzie bez zmian. Myślę, że różnica 33km i 75nm nie zabije skrzyni, sprzęgła ani wału i dyfra.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2013, 20:39:51 pm wysłana przez Choina »

Juggernaut

  • Gość
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 03, 2013, 12:54:44 pm »
włóż tam 2.7 sprzedaj auto i kup z trzy litrowym silnikiem a najlepiej jakaś benzyne i nie będzie kłopotów. W żadne szlify wałów i dorabianie panewek się nie baw to nie duży fiat zresztą tam i tak na tym wale nie ma z czego już zbierać. A dzień w którym byś sie zdecydował brnąć w wymiane 2.7 na 3.0 będziesz przeklinał do końca życia. Prosto wygląda to w teori w praktyce wyjdzie tyle różnić że stracisz czas pieniądze a auto będzie stało rozgrzebane. Napraw sprzedaj kup drugie.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 03, 2013, 13:04:23 pm »
Nie słuchasz i będziesz dalej brnął w koszty, ale kto bogatemu zabroni :- pojecia
Ostatnio u kolegi w serwisie był XF 2.7 z dyfrem i półosiami od 3.0d...kulał się ale nie jeździł jak powinien.
Aha jeszcze mi powiedz, że kupujesz ten silnik bez wiązek i komputera... Na dniach napiszesz, że masz już dość przygody z Jagiem i jest do sprzedania po okazyjnej cenie bez silnika, oraz że masz 2 silniki do sprzedania.

Offline xf 2008

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 03, 2013, 14:36:36 pm »
Witam wlasnie dojechalem i ogladam silnik.silnik jest kompletny z turbo i alternatorem rozrusznik i skrzynia biegow na ktorej jest naklejka 2008 2.7 d.na silniku tabliczka i ostatnie dwa znaki to 7G. Auto stoi obok i podobno jest z 2010 jest rozebrane ale ma vin.jak sprawdzic czy ten silnik to 3.0hdi bo moze to jest2.7 hdi ??? Da si sprawdzic to jakos?

Połączono

Podam vin SAJAA051497R44716 moze ktos sprawdzi prosze .tabliczka na silniku oznaczenia 036572576 naskrzyni naklejka 8*23 7000AE DSL*V6*2.7*** moze ktos ma pojecie jak to sprawdzic czy to silnik 2.7 czy 3.0 dzieki i pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2013, 20:43:55 pm wysłana przez Choina »

Online Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.008
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 03, 2013, 14:59:32 pm »
Z Vin-u który podałes wychodzi ze auto jest z 2008 roku i ma silnik 2.7 litra 207 KM i automat
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline xf 2008

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 03, 2013, 15:22:00 pm »
Dzieki za sprawdzenie vin ,jestem super zadowolony.pozdrowienia z Hiszpani dla wszystkich.juz ladujemy silnik Wieczorem dam fotki narazie dzieki jeszcze raz.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 03, 2013, 16:46:28 pm »
No, i to jest to co potrzebujesz! :-super Tylko czy masz gwarancję, że to jest sprawny silnik?

Offline xf 2008

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 03, 2013, 20:46:38 pm »
Witam serdecznie juz jestem w domu. Na silnik dostalem gwarancje na pismie 6 miesiecy oraz oswiadczenie o przebiegu 15 000 km.za 200 euro wiecej proponowano mi gwarancje na rok ale nieskorzystalem.Jeszcze raz wszystkim dziekuje za pomoc i opinie. MYSLE ZE TO NAJBESPIECZNIEJSZE WYJSCIE CHOC EXPERYMENT Z 3.0 HDI MNIE KUSIL. HEHEHE.
POZDRAWIAM. Wysle fotki autka jak bedzie gotowe podobno za 2 dni.

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.351
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 03, 2013, 21:57:57 pm »
No i będzie teoretycznie po problemie nowy silnik i ....
No właśnie zastanawiałeś się dlaczego "stary" silnik padł?
Zakładam że stary silnik miał przejechane mniej niż 500 000 km i przynajmniej co 20 000 km wymieniałeś olej.
Zgodnie z teorią podaną podczas dyskusji na ostatnim spotkaniu we Wrocławiu przez faceta, który sprawiał wrażenie, że wie o czym mówi, te silniki na wyposażeniu  mają funkcję samozniszczenia przez  ten  nieszczęsny  DPF.
Jak DPF się zatyka i nie jest wypalany  to do oleju silnikowego dostaje się olej napędowy  obniżając właściwości smarne  i najczęściej dochodzi do zatarcia na panewkach.
Na wszelki wypadek sprawdź DPF i  nowy silnik zalej świeżym olejem, a jak zauważysz że poziom oleju w silniku się podnosi (tak tak podnosi) to pędzikiem go wymieniaj.
Ja uwierzyłem w tę teorie bo słyszałem o wielu przypadkach silników HDI z DPF z przebiegiem poniżej 100 000 km zatartych na panewkach.



Offline xf 2008

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 03, 2013, 22:38:51 pm »
Witaj Wrojak .Dzieki za wpis. Ten temat poruszylem na forun w temacie ( jaguar xf 2.7hdi 2008 rok usuwanie fap )Gdzie serdecznie zapraszam. Temat jest oczywiscie ciekawy i wiekszosc uzytkownikow silnika z fap poruszajacych sie w czesciej po miescie a nie na trasach  bedzie go  przerabiac w praktyce podobnie jak ja oraz niestety wielu posiadaczy tego wynalazku w hdi i nie tylko .pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie .Jestem zaskoczony forum Jaguara bywalem na innych i widze ze faktycznie SPECYFIKA POSIADACZY TYCH POJAZDOW MILE ZASKAKUJE. .Bardzo przepraszam za bledy w polskiej pisowni ale 25 lat chyba niepisalem po polsku w takich ilosciach hehehe.

Połączono

wrojag to juz 2 silniki 2.7 hdi mi padly pod butem. jeden mial 110.000km a drugi 80.000km. olej wymienialem co 10.000km.ostatni silnik padl 1000km po wymianie oleju .wyskoczyla mi na konsoli informacja o filtrze dpf normalnie jak przed dopalaniem i chcialem wyjechac na autostrade i wtedy auto weszlo w tryb awaryjny wiec zjechalem na pobocae i go zgasilem aby wyszedl z trybu awaryjnego i wtedy odpalilem auto wjechalem na autostrade i po 1km bum i auto zgaslo i wyswietlil sie blad skrzyni i motoru.ale auto sie toczylo a ja nie hamowalem bo za kilkaset metrow byl pas serwisowy i tam dopiero sie zatrzymalem.Wyszedlem z auta zapalilem fajke i ogladalem czy nic mi nie cieknie z auta bo pomyslalem ze ten huk to korbowody wylatujace bokiem bloku hehehe. ale nic nie cieklo wiec zakrecilem rozrusznikiem i odpalil ale glosno zarzezil i zastukal a z tulu puscil troche dymu ale za chwile przestal dymic  i jak by ciszej zaczol chodzic wiec pojechalem dalej i zrobilem jakies 60 km zanim dojechalem do domu i tam go zgasilem i wkurzony poszedlem spac. Rano wstalem i przypomnialo mi sie o aucie wiec poszedlem go odpalic ale na zimnym silniku stukanie w silniku bylo jeszcze glosniejsze wiec przekrecilem sterownik od biegow i pojechalem nim do mechanika i scagnelismy miske olejowa a tam masakra.Miska byla pelna opilkow metalu i kawalki jakiejs jakby siateczki z drycika metalowego niewiem do dzisiaj co to za siateczka ,a filtr od smoka tam dopiero rewelacja byl pelny pelny wiurek metalu warstwa z5 mm a w waskiej czesci poprostu pelny wiur calkiem zabity.rozkrecalismy dalej dol by dostac sie do walu korbowego i po rozpieciu korbowodow i lozyska glownego juz wiadomo bylo z kad wiurki ,bo byla to panewka na jednym z korbowodow.i tak wlasnie to bylo. mam pelno fotek z calej operacji jak ktos chce poogladac to prosze pytac i chetnie je puwklejam bo warto wiedziec pewne zeczy ktorych z zewnatrz niewidac by miec wyobraznie jak funkcjonuja. Moje spostrzezenie jesli chodzi o sam smok oleju w tym silniku ze powinien miec koszyczek z filtrem na koncu wiekszy ,jego maly rozmiar powierzchnia siatki okolo 14 cm 2  latwo moze sie zabic (zatkac)co zmniejszy dodatkowo smarowanie moglo by to uratowac niektore silniki naprzyklad te z gestrzym i zanieczyszczonym olejem ktury skok muglbu przepuscic a wylapal by je filtr wlasciwy oleju  ktory ma o wiele wieksza powieszchnie filtrujaca , ale to takie moje dodatkowe spostrzezenie jak ktos chce to rowniez moge foteczki na to pokazac. ok pozdrawam  wszystkich serdecznie i dziekje.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2013, 02:19:42 am wysłana przez Choina »

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.351
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 04, 2013, 05:44:07 am »
Sorry nie zauważyłem tego wpisu  o FAP a właściwie DPF.
Opisana przypadek trochę mnie przeraża bo potwierdza to teorię o skłonnościach do samozniszczenia.
Od pewnego czasu mam ochotę wywalić DPF bo jak widzę są z nim same kłopoty, ale nie wiem jak to porządnie zrobić.
Jest we Wrocławiu firma która ma za sobą podobno 2 udane operacje amputacji DPF-a  ale ja jeszcze chwilę poczekam na ewentualne efekty.
Powodzenia przy składaniu auta.

Offline xf 2008

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: jaguar xf. zamiana silnika 2.7 hdi na 3.0 hdi
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 04, 2013, 13:36:49 pm »
Ludzie ale mam czesci teraz z tego auta chyba otworze sklep z czesciami.wszystko za co w tamtym roku zaplacilem tyle kasy mam teraz w garazu matko moja kochana. zapokrywy od zaworow nowe rok temu dalem po 370 euro za sztuke bo byly motylki podobno wyrobione pompa wody napinacze wszystko nowe i wala sie teraz pod nogami.ojojoj