Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Check Engine , problem z odpaleniem i klimatyzacją

<< < (2/3) > >>

tomek1212:
To jest błąd ewidentnie od sondy. Może oznaczać jej uszkodzenie ale niekoniecznie. Jeśli jej nie zmieniałeś to zrób to, bo i tak warto. Sonda powinna być wymieniana co 80-100tys, tak samo jak np świece zapłonowe.

Check engine gaśnie dopiero po odpaleniu bo błąd jest w pamięci komputera, jednak na chwile obecną usterka się nie pojawia. Po odpięciu aku lampka powinna gasnąć od razu razem z innymi, no chyba że nadal jest wspomniany problem, choć póki nie odpalisz to sonda i tak nie pracuje, a ta w xj40 jest tylko 3 przewodowa więc nie ma diagnostyki.

Jaguar XJ6:
Więc tak , wczoraj jak pisałem odpiołem aku na 10-15 sekund i błąd znikną ( wykasowała sie pamieć kompa ) , po odpaleniu auta błędu nie było , dzisiaj pojechałem do Lublina do roboty i o dziwo w jedną stronę przejechał bez check engine , ale spowrotem z roboty w połowie drogi niestety sie zapaliła kontrolka i nastapiło chwilowe zduszenie autka , a potem juz jechał normalnie , tylko że sie kontrolka paliła  :-zly . Zauwazyłem sporą dziurę w ukłdzie dolotowym , której normalnie nie było widać , najlepsze jest to ze była nawiercona  :-boks . Uszczelniłem ja przy pomocy taśmy  ;D i silnik wyraźniej lepiej chodzi ( brak wachania obrotów po odpaleniu ) . Tomek 1212 napisałes że powinna być wymieniana co 80-100 tyś. kilometrów , to w takim razie u mnie powinna byc wymieniana już 4 razy  ;D , bo ta co siedzi w wydechu to oryginał . Mam takie pytanie , jak sie tą sondę wymienia , bo z komory silnikowej ja widac dość dobrze , ale za cholere niewiem gdzie ginie ten kabel od niej , w sensie gdzie sie wpina od niej wtyczke , to jest gdzieś z tyłu silnika ? . A i chciałbym wiedzieć czy idzie ją wykręcić bez wyjmowania wydechu .

tomek1212:
U siebie zmieniałem ją na wyjętym wydechu, przy okazji zmiany łącznika elastycznego. Wyszła razem z gwintem, ale i tak przerabiałem ten fragment wydechu wiec nie było to dla mnie problemem.
Ja mam 92r i u mnie dostęp do niej jest od dołu, natomiast przewody idą do góry i wtyczki od niej są między akumulatorem a zbiorniczkiem płynu wspomagania, tyle że u Ciebie moze wyglądać to całkiem inaczej, bo akumulator masz już w bagażniku, a i instalacja też jest całkiem inna.
powodzenia.

Aha, dodam jeszcze że miałem ostatnio identyczny problem jak Ty, tzn po około 10minutach jazdy stojąc gdzieś na światłach silnik przyfalował z 3 razy tak od 500-1200obr, po czym zapalił sie chceck engine i wszystko sie unormowało. VCM wywalał fuel fail 44.
Powodem tego była luźna wtyczka od sondy.

Jaguar XJ6:
Dzieki za odpowiedź  :-thank , umnie sonda jest wkręcana od góry , więc będe mial więcej zabawy z wyjęciem , najpierw sprawdze czy styki sa zasniedziałe , a jak przeczyszczenie nic nie da to wymienie na nową . Jak  uporam się z problemem , to napewno napisze  na forum , żeby było dla potomnych .

tomek1212:
No u mnie tez jest wkręcana od góry, jednak lepszy dostęp żeby ja odkręcić jest z kanału/podnośnika, niż spod maski.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej