Autor Wątek: Kilka pytań dotyczących X-type  (Przeczytany 9035 razy)

Phantom1988

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 24, 2015, 23:07:44 pm »
@Niunia kupiłem oryginalną używkę chromowaną z Kocura bodajże z 2008 czy 2009r.
Sam go założyłem, bo są prawie identyczne- środkowe mocowanie minimalnie się różni przez co odstaje około 1cm, czego kompletnie nie widać, ewentualnie jak ktoś jest niesamowitym estetą, to może z dodatkowej blaszki zrobić coś na zasadzie przedłużenia i wtedy nic nie będzie odstawało  :-V

Wygrzebałem stare zdjęcie po myciu Kocura :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2015, 23:42:17 pm wysłana przez Phantom1988 »

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 25, 2015, 12:03:01 pm »
Pieknie wypucowales swojego kota.
Na dachu widze conajmniej 8 produktow do kosmetyki.
Czy mozesz wyszczegolnic ich przeznaczenie - az 8 - to bardzo duzo.

Co do grila to wkurza mnie fakt ze trzeba dokladac jakies blaszki aby poliftowy lezal idealnie.
To wina Jaguara - bezproblemowa mozliwosc zamiany grilow powinna byc zapewniona "fabrycznie"!
Dokladanie blaszki pachnie mi druciarstwam - a tego nie lubie.

Prawda jest ze poliftowy chromowany podoba mi sie bardzo.  :-za :-tylko

Phantom1988

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 25, 2015, 15:05:30 pm »
Tak jak pisałem wcześniej, ja nic nie wstawiałem i naprawdę nie widać, żeby coś odstawało :)
Jeśli chodzi o środki czyszczące, to może rzeczywiście mnie poniosło, ale miałem trochę wolnego w pracy :-clap
Od lewej:
- środek do mycia felg
- środek do nabłyszczania deski rozdzielczej i plastików w środku
- do pielęgnacji skóry
- szampon do mycia samochodu
- do nabłyszczania czarnych plastików zewnętrznych
- czernidło do opon
- wosk Carnauba
- płyn do mycia szyb :)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 25, 2015, 17:49:08 pm »
Niunia osiem to początek ja koncze na 14 bo jeszcze drewno i chromy  :-tylko
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 25, 2015, 22:46:39 pm »
Miej ta czternastke w swojej bestji, bo zamierzam je wszystkie spisac jak sie spotkamy na Rynku.
Incz Allah!    :-tylko


Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 31, 2015, 00:06:56 am »
u mnie w bagażniku oprócz powietrza nic więcej nie jeździ ale powiem ci co i jak jak tylko  sie spotkamy
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Adam5504

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 21, 2015, 10:43:16 am »
Witam z racji chęci zakupu  jaguara  chciałbym uzyskać konkretne porównanie dwóch jednostek napędowych z skrzynią manualną ponieważ tylko one mnie interesują .
1. jak wygląda  sprawa spalania wersji 2.1 i 2.5  ?
2. jak wygląda sprawa montażu lpg  bo domyślam się że jednostka  2.5 jest zbliżona do tej pochodzącej w fordzie cougar 2.5
3. jak wygląda sprawa napędu 4x4  ? żywotność i awarie , ogólnie napę 4x4  nie jest mi on do szczęścia potrzebny ale niestety jest w każdej wersji 2.5 ;/

ogólnie temat zakupu jaga przerabiam od ponad pół roku ,przeczytałem dużo wątków  i oglądałem kilka rożnych aut, w związku z powyższym  wydaje mi się że najbardziej racjonalnym rozwiązaniem jest jaguar w wersji 2.1 v6 wersja manual , jest to wybór chyba najbardziej racjonalny i ekonomiczny a zaraz takie auto będzie sprawiało chyba najmniej kłopotów pod względem utrzymania i kosztów napraw, nie miej jednak takich aut jest na lekarstwo a ceny co niektórych egzemplarzy są wyższe od młodszych lepiej wyposażonych wersji 2.5 których w ofertach sprzedaży jest ogrom, czy jest ktoś wstanie porównać te auta w zestawieniach 2.1v6 i 2.5 v6  pod względem awaryjności ,porównania jednostek  napędowych oraz kosztów utrzymania ? dodam jednak że przeczytałem kilka wątków odnośnie napędu 4x4 i koszty napraw o jakich przeczytałem i mocno ograniczony dostęp do części trochę mnie przeraził.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 21, 2015, 23:37:17 pm »
Nie pchaj się w 2.1. Przydławiony, spali tyle co 2.5, a założenie LPG prawie jeden karabin w obu silnikach. Napęd na 4 może być kapryśny ale nie musi....zależy jak się trafi, jak auto było jeżdżone i ile ma nalatane.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

cyberda

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 21, 2015, 23:43:46 pm »
Jakoś mi moje 2.1 nie jest przydławione, a u mnie ma gdzie jeździć pod ostre górki. No i jeden problem mam z głowy - 4x4.

Nie kupuj na silnik tylko na stan techniczny.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 22, 2015, 01:31:08 am »
Miałem 3.0 w manualu. Jak kupowałem miał przelatane 71.000km, jak sprzedawałem 108.000km. Auto paliło 11,5 litra PB, LPG 14-15l w zależności od pory roku. Na 42 litrach latem 280-300km, zimą nawet 320km. 2.5 będzie palił podobnie co 3.0, a 2.1 może litr mniej. Według mnie 2.1 za mało kuca. Szukałbym na twoim miejscu 3.0, ale istnieje opcja że padnie napęd. Ja miałem 2004 rok, niby poprawiona już skrzynia kątowa, ale u mnie skrzynie zmieliło przy 99.800km. Okazało się, że nie zawiniły zębatki, lecz obudowa. Odpadła część obudowy-odlew i wpadła do skrzyni kątowej. Mechanik twierdzi, że to wina producenta.

Manual wcale nie jest tańszy od automatu. Sprzęgło drogie i dochodzi do tego dwumasa. Koszt wymiany, naprawy=kosztowi naprawy automatu.
2.1 lipa, 2.5 i 3.0 lipa napęd, 2.0D nie najlepszy klekot. W każdej wersji jaką byś nie kupił komfort słaby. No chyba, że się przesiądziesz z jakiegoś małego pierdziszewa to będziesz podjarany jak woźny wakacjami. Komfort jak w Fordzie Mondeo, nie oszukujmy się. Po znaczku na grillu spodziewałbym się czegoś więcej.

Summa summarum. Auto szału nie ma, dupy nie urywa. Jedno jest pewne. Wolałbym X-Type'a niż S-Type'a, gdzie zawieszenie jest jeszcze gorsze i na dodatek jeszcze mniej miejsca. Po 8 latach jeżdżenia Jaguarami mogę śmiało stwierdzić Jaguar jest tylko jeden - XJ (w limuzynie- czytaj sedanie).
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 22, 2015, 08:10:57 am »
Mam 2,5 sport w manualu, u mnie automat odpadł w przedbiegach, chociaż ma swoje zalety, to jednak manual jest mniej awaryjny moim zdaniem, i nie zgodzę się z przedmówcą że sprzęgło drogie, jest w normalnej cenie, co do dwumasy, to też nie ma problemu bo w benzynie nie jest ona awaryjna.
Teraz nt silnika, celowałem w 3,0 ale po obejżeniu kilku ładnych egzemplarzy musiałem zejść z wymaganiami bo ciężko 3l znaleźć w przyzwoitym stanie.
Kilka słów nt LPG, to ja się zdecydowałem na montaż, fakt, instalacja nie była tania, ale w tym aucie akurat nie warto oszczędzać, w normalnym rzedowym silniku założysz tanią i będzie jeździc, ale w x-type'e już nie koniecznie. Póki co ładnych kilka tys nakręciłem i jestem zadowolony, spalanie po Wrocławiu ok 16 gazu, na trasie ok 12 przy mojej jeździe. W sumie omega paliła mi o litr mniej, a nie miała napędu na 4 buty.
Kilka słów nt części: są mniej dostępne niż do golfa czy innych standardowych aut, ale tragedi nie ma. Zamienników w sumie niewiele, ale w razie W kupisz prawie wszystko, jak nie w PL to w UK. Na dzień dobry i tak pewnie włożysz 2-3 tys PLN i licz się z tym, bo sam komplet amortyzatorów to mniej-więcej tyle (a swoje wymieniłem po kupnie przy przebiegu ok 260 tys km), komplet dobrych tarcz i klocków to ok 700-800zł. A przy montażu LPG musisz liczyć jeszcze komplet cewko-fajek, czyli ponad 1 tys na plecy.
Napęd 4x4 nie jest jakoś szczególnie awaryjny, a jeśli już coś padnie to części są śmiejsznie tanie w używce. Awaryjność napędu jest w sumie na poziomie innych aut z RWD
Nie jest to najtańsze auto w eksploatacji, to fakt, ale daje dużo frajdy z jazdy, jest wygodne(chociaż moja żona twierdzi że omega była wygodniejsza) i zwyczajnie się mi podoba. Inna bajka że niesamowicie zwraca na siebie uwagę, do czego po latach jazdy motocyklem człowiek się przyzwyczaił, a mało które auto to ma.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 22, 2015, 13:31:08 pm »
[quote author=Choina link=topic=29535.msg248734#msg248734 date=1448152268j.

Summa summarum. Auto szału nie ma, dupy nie urywa. Jedno jest pewne. Wolałbym X-Type'a niż S-Type'a, gdzie zawieszenie jest jeszcze gorsze i na dodatek jeszcze mniej miejsca. Po 8 latach jeżdżenia Jaguarami mogę śmiało stwierdzić Jaguar jest tylko jeden - XJ (w limuzynie- czytaj sedanie).
[/quote]

Jeździliśmy innymi autami? :). Dla mnie X to przeokrutna ciasnota, eSka nie lepsza ale jednak no wygodniej się siedzi. Zawias stanowczo eSka wygrywa względem komfortu chyba, że z CATS czy Sportowymi amorami ale takich nie porównuje.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 22, 2015, 14:10:22 pm »
Oczywiście że jeździliśmy. W eSce jak osoby z przodu usiądą wygodnie to z tyłu nawet dziecko w foteliku nie ma miejsca na nogi. S-type z zawieszeniem CATS to porażka. Nie wiem czy te amortyzatory faktycznie są tak twarde, czy we wszystkich którymi miałem okazję się przejechać były zepsute.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 22, 2015, 15:47:43 pm »
Co do eSki zgadzam się. Ja mam 190cm i za mną wchodzi.......laptop. CATS nie jeździłem ale Krzychu mówi, że tragedia, twarde pioruńsko. Mój ma standardowy zawias i jest przyjemnie :). Dużo lepiej niż w S80 kóre każdy określa jako komfortowe.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8