Autor Wątek: Ciśnienie w baku paliwa XJ12  (Przeczytany 3953 razy)

ryba570

  • Gość
Ciśnienie w baku paliwa XJ12
« dnia: Wrzesień 05, 2012, 00:08:54 am »
 Proszę o pomoc.
W moim Daimlerze DS 1989 (ser3) powstaje  po jeżdzie w słoneczny dzień, albo po postoju na słońcu straszne  cisnienie. Gdy otwierałem wlew prawy po  jeździe to aż  wylała sie benzyna. Któregoś dnia  strumieniem "chlupnęła" beznzyna z tyłu pod samochodem z rurki  przelewowej.  Koszmar .Co sprawdzić  i w jakiej kolejności ? Zdeterminowany jestem nawet usunąc uszczelkę spod  zamkniecia wlewu.

Pozdrawiam

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: Ciśnienie w baku paliwa XJ12
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2012, 14:06:03 pm »
wydaję mi się że jest tam odpowietrzenie, powinieneś najpierw to sprawdzić.

ryba570

  • Gość
Odp: Ciśnienie w baku paliwa XJ12
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2012, 22:24:06 pm »
No właśnie  nie wiem w którym miejscu i czy jest to zawór czy ew swobodny dostęp. Najwyzsze punkty to wlewy paliwa  i są tam uszczelki gumowe. jak widać  szczelne.

Pozdrawiam

ryba570

  • Gość
Odp: Ciśnienie w baku paliwa XJ12
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 08, 2012, 23:27:19 pm »
Dzisiaj sprawdziłem dokładnie  to zjawisko.
Jeśli używam  paliwo z baku prawego   i przełącznik jest na baku prawym to wszystko jest OK. Mogę odkrywać oba wlewy  i ciśnienia  nie ma
Jeśli przełączę  przełącznikiem na bak lewy i otworzę wlewy to w oczach podnosi się poziom w baku prawym i zaczyna być  wyrzycane paliwo na  zewnatrz  z wlewu prawego.

Czekam na ew uwagi

Hucken

  • Gość
Odp: Ciśnienie w baku paliwa XJ12
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 22, 2012, 23:40:14 pm »
Witaj
Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale a Twojego opisu wnioskoję, jakoby pompa paliwa wytwarzała to ciśnienie w prawym zbiorniku.
Moim zdaniem jeżdząc na lewym zbiorniku jakiś zawór (elektrozawór) nie zamyka Ci dostępu do prawego zbiornika. Pompa goni benzynę z lewego zbiornika, której nadmiar z silnika wraca sobie spokojnie przelewowo, a niedomknięty zawór (zapewne trójdrożny) powoduje, że wytwarza się również ciśnienie w zbiorniku prawym. Oczywiście powinno działać jakieś odpowietrzenie, ale z drugioej strony pompa nie goni powietrza lecz benzynę - stąd wychlapywania jakie opisujesz. Zaznaczam, że moja porada jest bardziej wynikiem logocznej dedukcji niż faktycznej wiedzy z budowy systemu paliwowego w III Serii, ale spróbuj zbadać tą drogę rozwiązania problemu.

ryba570

  • Gość
Odp: Ciśnienie w baku paliwa XJ12
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2013, 22:57:19 pm »
Pozdrawiam

Kolega Hucken miał rację. Jak zwykle dedukcja zdała egzamin
Zawór prawy przy baku (w nadkolu) się  nie zamykał. W chwili obecnej  jest wymieniany

Hucken

  • Gość
Odp: Ciśnienie w baku paliwa XJ12
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 02, 2013, 11:08:49 am »
Witaj Ryba.
Patrz jak to jest kolej rzeczy... :). Teraz ja mam identyczny problem jak Ty. Jeżdząc na lewym zbiorniku przelewa mi z prawego.
Napisz czy wymieniałeś elektrozawór na prawym czy na lewym zbiorniku w tej sytuacji?
Czy to był zawór znajdujący się za kołem czy ten w bagażniku?