Dział Techniczny > SS,XK,C,D,E-Type,S,MK (wszystkie do lat 70-tych)

Uklad zaplonowy DS420

(1/2) > >>

bystry_p:
Witam, po renowacji Warszawy przyszla kolej na pomoc przy renowacji Jaguara DS420 z 77 roku. Problem polega na tym ze wszystkie przewody zaplonowe sa sciagniete z kopulki i ze swiec. wiadoma sprawa ze w silniku R6 kolejnosc zaplonow jest 1-5-3-6-2-4 ale na kopulce nie ma zadnego oznaczenia ktory to jest pierwszy. Prosze was o pomoc w jaki sposob to szybko ustalic bez sciagania pokrywy zaworow i usyaleniu kiedy tlok jest u gory i zawory sa zamkniete. Kolejne pytanie dotyczy sposobu podlaczenia cewki zaplonowej. ktos namieszal w kablach i mam troche problemow jak to rozrysc. Cewka ma oznaczenia PLUS i MINUS na obudowie przy dwoch wyjsciach. Rozumiem ze na PLUS ma przyjsc zasilanie po zaplonie a na MINUS impulsy z aparatu zapolonowego, z tzw, mloteczka. Dobrze mysle, tak robilem w Warszawie i auto odpalalo. Prosze o pomoc i pozdrawiam

Jaguar XJ6:
Tutaj masz link do manuala :

http://www.myds420.info/servmanAKM9135Ed4.html

Powinien okazać się bardzo pomocny przy renowacji takiego klasyka .

No i oczywiście gratuluje zakupu  :-clap

A i wypadałoby sie w odpowiednim dziale jeszcze przywitać  :-gwizd

bystry_p:
Ten manual jest mi znany, w dziale elektryka jest rozpisany i rozlozony na czesci pierwsze aparat zaplonowy ale nic na temat kolejnosci przewodow wychodzacych z kopulki nie doczytalem choc nie ukrywam ze moj angielski nie jest za dobry. Strona ogolnie znana, przegladam ja, podpieram i powiekszam swoja wiedze. Pomocne napewno bylyby jakies zdjecia, choc mozliwe ze na oryginalnych kopulkach sa znaki i numery cylindrow, na tej co posiadam a widac ze nie nowa nic nie ma.

bystry_p:
Przegladajac serwisowke dowiedzialem sie tyle ze pierwszy cylinder jest od tylu - strony skrzyni (No 1 cyliner at rear). taka informacja dla innych. Podlaczenie cewki zapolonowej rowniez opisane, jutro walka z ustaleniem ktore wyjscie na kopulce jest pierwsze by ustalic kolejnosc swiec. Jak uda sie to ogarnac to oczywiscie podziele sie z innymi doswiadczeniem i nowo nabyta wiedza. Mam nadzieje ze uklad paliwowy okaze sie sprawny i silnik zacznie chodzic.

Jaguar XJ6:
Tez mam taka nadzieje , ze wszystko bedzie działac jak trzeba , ale przed rozruchem wymien filrt paliwa ( stary pewnie sie do niczego nie nadaje ) posprawdzaj przewody czy nie sa gdzieś nadłamane/popękane ( zeby potem przy rozruchu nieleciało paliwo ) rozkręć i wyczyść gażniki no i oczywiście wymień wszytkie filtry i świece , bo jak auto długo stało to trzeba pierwszy jego rozruch uczynić jak najłatwiejszym . Napisałem to tak na wszelki wypadek , ale pewnie wszystko wiesz , bo inaczej bys sie za takiego klasyka niezabierał . Czekamy na informacje odnośnie pierwszego uruchomienia , no i na fotki w dziale Galeria . Powodzenia w renowacji  :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej