Ogrzewanie nie będzie działać, jeśli układ jest właśnie zapowietrzony. Może to być jak najbardziej przeciekająca pompa wody, która łapie powietrze i nie wymusza obiegu jak powinna. Co do termostatu, to ja zawsze zaczynam od tego, bo to najmniejsza praca a przy każdym problemie z chłodzeniem silnika nie zaszkodzi sprawdzić poprawnego działania termostatu. Co do termostatu, jest to zwyczajny termostat i garnek z wodą jest najlepszym rozwiązaniem, żeby go sprawdzić. Wtedy tylko zaobserwujesz czy poprawnie i płynnie się otwiera, czy się nie zawiesza (zarówno przy ogrzewaniu jak i schładzaniu). Kiedyś chyba w Accencie niby był dobry, ale podejrzewałem właśnie jego o problemy z chłodzeniem. Chłodnica robiła się ciepła w końcu (po nagrzaniu silnika), ale jak go sprawdziłem w garnku, to się właśnie okazało, że się skurczybyk zawiesza. Po prostu dostawał lekkiego przekosu i stawał w różnych pozycjach.
Reasumując, ja bym sprawdził termostat i organoleptycznie pompę wody pod kątem wycieku.