Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena
Priorytetem rozwoju Jaguara: Niewielki sedan
micky:
Priorytetem rozwoju Jaguara jest niewielki sedan, niepisany następca modelu X-Type. Auto miałoby konkurować z Audi A4, Mercedesem Klasy C oraz BMW Serii 3. W kuluarach mówi się, że niewielki sedan bazowałby na platformie PLA (Premium Lightweight Architecture).
Ta sama platforma niedawno zadebiutowała za sprawą modelu Land Rover Range Rover, więc widać wyraźnie, że jest to bardzo uniwersalne i elastyczne rozwiązanie. Ponadto platforma ta współpracuje z bardzo szeroką ofertą benzynowych i wysokoprężnych silników czterocylindrowych, co byłoby idealnym rozwiązaniem w wyjściowym sedanie.
Mało tego, JLR twierdzi że nawet 90 procent podzespołów i komponentów mogłoby pochodzić z przyszłych modeli XF i XJ. Imponuje również podejście globalnego dyrektora marki, Adriana Hallmarka, który wprost powiedział, że równe konkurowanie z Mercedesem i BMW nie będzie łatwym zadaniem:
"Dojście do dzisiejszych wyników w tej klasie, marce Audi zajęło niemal 20 lat. Dla nas wejście w ten segment i dojście na szczyt może być wręcz niemożliwe, dlatego też musimy znaleźć sposób, aby sprawić, by ten krok był dla nas opłacalny. Z pewnością będziemy się rozwijać w tym kierunku."
Wizja "Baby-Jag"-a magazynu Autocar
Pokora - bardzo rzadko spotykana cecha na rynku motoryzacyjnym. Hallmark powiedział również, że szykują model w "swoim stylu". Z pewnością dobrą wiadomością jest fakt, że w ofercie obok sedana pojawi się również kombi, a nawet wersja coupe i cabrio. Widać Jaguar wyciąga ciężkie działa i może być świetną alternatywą dla niemieckiej trójcy.
MacAnk:
Priorytetem dla rozwoju Jaguara powinien być lekki regres stylistyczny - szczególnie moim zdaniem jeśli chodzi o XJ. Pojawiły się u mnie w mieście dwie sztuki i szczerze - mam bardzo mieszane odczucia. Auto oczywiście przepiękne - ale czy na pierwszy rzut oka to Jag czy jakaś Toyota produkowana na rynek USA... trzeba się zastanowić... .
ghrh:
Mnie tam się nowe Jagi podobają. Jeżeli chodzi o nowego X-a to chciałbym tylko żeby miał tak jak stary napęd 4x4, wolnossący silnik benzynowy, cenę przyzwoitą i chętnie kupuję.
franiux:
O takim silniku zapomnij, będzie rzędowa 4 1,6-2.0 180-220KM i z 3 rodzaje klekotów. To już nie te czasy niestety. :-thumpdown
Jaguar Wroc³aw:
niestety o klasycznych liniach i czterch lampach z przodu chyba można zapomnieć jak na razie...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej