Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Interfejs diagnostyczny ELM 327 do xj40???
Dominiko19:
No dziękuje :D to jednak się da podłączyć i coś zrobić a nie do serwisu :-thank. Ja mam akumulator pod maska także znajdę :D
tomek1212:
To że znajdziesz gniazdo diagnostyczne i jakiś kabel który uda sie do niego podłączyć nie oznacza jeszcze ze połączysz sie ze sterownikiem i sczytasz błędy. Zastanówcie sie dlaczego dobry uniwersalny komputer diagnostyczny (Bosch KTS, Launch, Cdif2 itp ) kosztuje co najmniej kilka-kilkanaście tys zł ? Gdyby prostym interfejsem z allegro za 100zł dało sie tak łatwo diagnozować chociaż jakąś grupę aut to nikt nie pakowałby tyle kasy w drogi markowy sprzęt.
Wiem co mówię, bo na co dzień zajmuję się elektryką samochodową i zaczynałem zabawę z diagnostyką od takich tanich interfejsów.
W XJ40 błędy odczytasz poprzez VCM z deski, skasujesz odpinając aku, no a parametry sprawdzić to niestety trzeba na piechotę, miernik i kontrolka w łapki i odrobina pojęcia.
Jaguar XJ6:
Komputer diagnostyczny o którym piszesz kosztuje jakieś 10000 zł i nie posiada wyłacznie złacza do diagnostyki , ale ma również mozliwość podpiecia czyjników z samochodu ( np. sondy lambda ) ,a dlaczego tle koszuje ? . A no dlatego ze Jaguar XJ40 ma przestarzały interfejs diagnostyczny OBD1 , przez który bez specjalistycznego sprzetu nie uda sie przeprowadzic pełnej diagnostyki . Komputer pokładowy ma możliwość wyświetlania błedów ( ale tylko tych podstawowych ) , wyświetli ci zużycie klocków , przepalony bezpiecznik , awarie skrzyni biegów , badź silnika . Takie funkcje komputera sa bardzo przydatne , ale na nic sie one zdadzą jesli pujdzie nam coś czego komputer nie bedzie mugł okreslić nam kodem błędu , albo zrobi to niewłasciwie , co bedzie skutkowało szukaniem problemu tam gdzie go nie ma . Poto sa do starych jagów takie stacje diagnostyczne , gdzie podpinasz szereg czujników z samochodu , i wtedy masz pełny obraz tego w jakiej jest on kondycji . A co do tych tanich interfejsów z allegro i przejściówek , to działaja ( sprawdzałem na swoim ) ale maja bardzo małe możliwości , niemniej jednak pokażą nam wiecej niż komputer pokładowy .
tomek1212:
Przecież VCM wyświetla kody błędów, wszystkie jakie sterownik jest w stanie zarejestrować.
Wiele starszych samochodów (koniec lat 80tych i początek 90tych) da sie w pełni diagnozować przy pomocy diody, żarówki lub zworki, ponieważ stare sterowniki emitują błyskowe kody błędów. W latach 80tych nie było komputerów diagnostycznych, dlatego sterowniki do diagnozy nie wymagają żadnych skomplikowanych urządzeń.
Dominiko19:
Chyba jednak nie mam okrągłego wtyku OBD1 bo nie mogę takiego zlokalizować, jest tylko taki koło akumulatora:
Uploaded with ImageShack.us
Jaki więc zamówić ten adapter?
Chyba, że pod ta kierownicą może jest zapomniałem sprawdzić kurcze....
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej