Autor Wątek: błędy po wkręceniu tulejki (emulator sondy)  (Przeczytany 2618 razy)

ktr

  • Gość
błędy po wkręceniu tulejki (emulator sondy)
« dnia: Grudzień 21, 2012, 21:09:34 pm »
Witam,

W ciągu ostatnich miesięcy nie miałem żadnych błędów oprócz jednego trochę upierdliwego, czyli P0430: katalizator, rząd nr 2. Ten błąd pojawiał się co jakieś 50-100 km i musiałem go co taki dystans kasować. Pojawiał się zarówno na gazie jak i na benzynie. Analiza spalin na stacji kontroli pojazdów pokazywała o dziwo dobre wyniki, więc zdecydowałem się na tulejkę.

Dziś w warsztacie wkręcili mi tulejkę i zaczęły się jaja. Zaświecił się check-engine i komunikat "Cruise Not Available" i auto przechodzi w tryb awaryjny. Lepiej jest na benzynie a gorzej na gazie. Odczytałem błędy OBD: Wypadające zapłony rząd 2 (P0300, P0302, P0304, P0306) i jeszcze P1314: Misfire Rate Catalyst Damage Fault - rząd 2.

Czy to należy łączyć z wkręceniem tulejki? Podejrzewam, że mechanik mógł się pomylić i wkręcić tulejkę nie tam gdzie trzeba, mógł pomylić rząd, albo wkręcić zamiast za to przed katalizatorem? Tylko czy wtedy byłyby takie objawy?

Jak pokazałem szefowi mechaników tulejkę zostawiając auto to mechanik powiedział, że widzi takie coś pierwszy raz w życiu i pytał się mnie do czego to służy. Więc może mogli się pomylić?

ktr

  • Gość
Odp: błędy po wkręceniu tulejki (emulator sondy)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 24, 2012, 13:32:10 pm »
Wczoraj i przedwczoraj nie miałem żadnych błędów podczas jazdy, zobaczymy jak będzie dzisiaj. Czy to możliwe, że Kot na początku prychał na coś nowego i potrzebował chwili, aby to zaakceptować? Innymi słowy: może jednak dobrze to wkręcili?

specnaz

  • Gość
Odp: błędy po wkręceniu tulejki (emulator sondy)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2013, 10:47:56 am »
bardzo możliwe że wypadające zapłony mają jakieś powiazanie z tulejką.. ja miałem taki przypadek że bardzo często wywalało mi błąd P0430 czyli katalizator na drugim bloku tym od strony chlodnic.. wyciągnołem katalizator wyciąłem ze środka tą siadkę katalityczną i zamontowałem pusty katralizator, co się okazało po odpaleniu przejechaniu się kilkunastu kilometrów, błędu P0430 nie ma i w ogóle się już nie wyświetla ale zato wywaliło mi błąd P0057 sonda lambda w katalizatorze (zwarcie na masie) podejrzewam że musiala się uszkodzić przy demontażu.. nie sądzę żeby było to spowodowane jakims złym odczytem sondy bo w tedy numer błędu by był inny a nie (zwarcia na masie) ale wymienię sondę i dam znać.