Witajcie,
podepnę się pod temat, bo również ostatnio walczę z ogrzewaniem w S-type 2.7 Diesel.
W pierwszej kolejności, skoro jest mowa o DCCV, to mam pytanie, czy (jeślli jest sprawny) działa on tylko gdy mam włączone A/C, czy oprócz A/C powinno być włączone AUTO? Z moich obserwacji wynika, że samo A/C to autoklima - zarządza temperaturą tak aby była taka ja życzy sobie użytkownik, natomiast AUTO - oprócz tego, że włącza A/C jw. to jeszcze zarządza dystrybucją powietrza tj. którędy ma lecieć dół,góra. Pytanie niestety nie jest bagatelne, ostatnio kiedy włączyłem temperaturę na HI, to ciepło wydobywające się przez centrum konsoli nie było równe tj. po stronie kierowcy było powietrze ciepłe, lecz chłodniejsze niż po stronie pasażera. Stąd pytanie, czy przy takim ustawieniu DCCV miał coś do roboty, gdyż na "HI" działa A/C, ale AUTO jest wyłączone? Czy są możliwe takie usterki DCCV, że różnice każdej ze stron grzania są nieduże (ale zauważalne), czy tylko skrajna różnica (ja u autora postu) świadczy o awarii? Czy niewielkie różnice między stronami wróżą przyszłą usterkę np. jeden kanał się przycina?
W drugiej kolejności chciałbym zasięgnąć Waszej pomocy na temat grzania w dieslu w ogóle. Otóż wg mnie ogrzewanie działa mi słabo w porównaniu do poprzednich aut jakie miałem. Fakt, że ostatnio wyszedł mi problem dogrzewania (w trybie zwykłej pracy - bez webasto), jak pojechałem za miasto przy -15 st.C, to przy 70 km/h temp. silnika wskazywała tylko 1/4 skali i to nawet po 60 km drogi. Dopiero przy wyprzedzaniu rosły obroty i temperatura, ale potem znowu spadła do 1/4. Z nawiewu nastawionego na Hi leciało "niemalże ledwie letnie" powietrze, tylko przy wyprzedzaniu robiło się cieplejsze.
Natomiast jak jeżdżę po mieście, silnik dogrzewa mi się do okolic płowy skali, z tym że trwa to wg mnie bardzo długo - ok. 45-55 min jazdy nawet przy 0-5 st.C. W tych warunkach niepokoi mnie to, że pomimo osiągnięcia wg wskazań normalnej temp. pracy silnika, powietrze nie jest zbyt ciepłe nawet przy ustawieniu "HI". O ile ten pierwszy przypadek wgląda ni mniej, ni więcej, jak na awarię termostatu, co powoduje niedogrzanie silnika, a więc brak ciepłego powietrza, o tyle ten drugi wygląda na problem w innym miejscu, gdyż przy rozgrzanym silniku powietrze nie jest zbyt ciepłe i kabina nagrzewa się bardzo powoli. Czy w tym drugim przypadku problem może leżeć w DCCV?