Dział Techniczny > XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96)

Czy V12 to dobry wybór?

<< < (3/5) > >>

Sambor:
A ja polecam xjs 3.6 w manualu poniewaz jest to najbardziej idealne rozwiazania (wg mechanika pana Ryszarda takze). Poprostu silniki v12 sa za ciezkie i wszystko sie sypie. Naprawiasz a tu znowu zaieszenie i inne bzdety. a ten 3.6 ma naprawde niezlego kopa. mozecie mi werzyc. Ja uzywam xjs na codzien i jest to naprawde przyjemne uczucie miec bezproblemowe (odpukac) auto.

KINSKY1975Y:
V12 cholera chyba zaszla jakas pomylka ,bylem pewien ze 3style to wlasnie Ty z forum peepa ,bo pisal do mnie takowy ze chce kupic van den plas-a ,sorry i pozdrawiam ;D

V12:

--- Cytat: KINSKY1975Y w Styczeń 04, 2009, 09:29:26 am ---V12 cholera chyba zaszla jakas pomylka ,bylem pewien ze 3style to wlasnie Ty z forum peepa ,bo pisal do mnie takowy ze chce kupic van den plas-a ,sorry i pozdrawiam ;D

--- Koniec cytatu ---
Nie ma problemu.
On chciał już kupic  też kilka innych samochodów - m.in. ZJ  5,9  albo Dodge Ram z cumminsem ;D.
Tak,że kupiec z niego niezbyt dobry ;).
Pozdrawiam.

Przy okazji - jesli Twój Van Den Plas ma V12 możesz podrzucic kilka zdjęć z ceną?

barbie:

--- Cytat: V12 w Styczeń 01, 2009, 23:15:01 pm ---Jest może cos o czym powinienem wiedzieć,kupując 5,3 lub 6,0  V12?
Czy lepiej któryś z mniejszych silników(przyznam,że niechętnie).
Spalanie nie ma tu znaczenia.

Dziękuje doświadczonym za odpowiedzi.


--- Koniec cytatu ---
Czuję się uprawniony do odpowiedzi, bo miałem Jaga V8 (X.308), a obecnie V12 (6.0 l). Jeździłem też różnymi innymi Jagami (XJ i XJS).

Po pierwsze - silnik V12 wcale nie jest taki ciężki, jak głoszą "opinie". Waży nieco powyżej 220 kg (kompletny 6.0).  Mnóstwo informacji o tych silnikach znajdziesz tu:  http://v12jag.the-lair.info/
oraz tu: http://www.jagweb.com/jagworld/v12-engine/index.html

Jak widzisz było mnóstwo wersji. Ważny jest system sterowania - ja stawiam na Japońców - Nippon Denso działa bez pudła. Był on montowany w ostatnich wersjach.
Druga sprawa - duży silnik = dużo ciepła. System chłodzenia nawet przy 40 C i wyżej działa dobrze, ale musi być w dobrym stanie (czysta chłodnica, sprawne wentylatory, brak kamienia itp.). Zaniedbanie tego układu i przegrzanie silnika może sporo kosztować.
Oczywiście wymiany oleju w/g zaleceń producenta (nie "znawców"), sprawne świece itp.
Z trwałością przy starannej eksplotacji nie powinno być problemów (nie ma żadnych sztuczek, nikasilów - klasyczne mokre tuleje cylindrowe) - to w końcu tylko około 50 KM z litra!

Średnie spalanie powinno się mieścić poniżej 20 l/100 km, a przy normalnej jeździe na szosie mniej więcej 16 l/100 km. 
Katalogowo dla Daimlera Double Six podają: 21 miasto, 11,7 przy 90 km/h i 14,3 przy 120 km/h i to jest dość rzetelne (jeśli nie stoisz 80% czasu w korkach posuwając się o 5 m co 20 sekund...)
Dla mnie jest to jeden z najpepszych silników Jaguara (i w ogóle). Niesamowita kultura pracy, moment na niskich obrotach 475 Nm/2850 rpm (dla porównania Jaguarowa szóstka 4.0 ma  375 Nm ale dopiero przy 4000 rpm) skutkuje bardzo dobrą trakcją.
Jeśli kryterium wyboru nie jest niskie zużycie paliwa - bierz V12!!! To naprawdę silnik z duszą!

Ja uważam go za lepszy od późniejszych V8 a naprawdę sporo pojeździłem X.308

KINSKY1975Y:
V12     to nie moj van den plas :'(

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej