Dział Techniczny > XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96)
Czy V12 to dobry wybór?
V12:
Jest może cos o czym powinienem wiedzieć,kupując 5,3 lub 6,0 V12?
Czy lepiej któryś z mniejszych silników(przyznam,że niechętnie).
Spalanie nie ma tu znaczenia.
Dziękuje doświadczonym za odpowiedzi.
richie:
Co głowa to opinia ale ja aktualnie mam dwie V12 i powiem że nie ma nic przyjemnieszego niż te motorki w codziennej jeździe(no może płaskie szóstki, boxery:))). Jeśli szukasz XJS-a to daj znać na pw. V12-tki sa dużo trwalsze od zwykłej szóstki, jeżeli skrzynii nikt nie przegrzał to też smiga 300tysi bez problemu. Osobiście dla mnie najlepszy wybór to 5,3 z ostatnich lat najlepiej 92 może 93?
jarek-jerryjag:
V12 to V12 żadna fabryka aut nie miala tak dużej produkcji V12.
ponieważ jest to silnik dwa razy większy(chodzi o cylindry) od R6 to utrzymanie kosztuje dwa razy więcej.
jeśli chodzi na wszystkich cylindrach (chociaż ciężko zauwazyc) to sila i muzyka.
Zawsze jestem zwolennikiem modeli z ostatniego roku produkcji (wszystko co najlepsze zainstalowane i sprawdzone i fabryka przestaje produkować ).
Najważniejsza rzecz sa przejechane kilometry (jeśli mozna wierzyc )
im mniej tym lepiej.
5,3 czy 6,0l a moze 7.2l
chyba myślisz o XJS a moze XJR-S.(Jaguar Sport lub TWR)
xjs:
Jarek silniki moze o.k. ale ta elektronika archaiczna nie nadąża .Mam xj6 4,2 zawsze problem ze składem mieszanki,zawsze problem z obrotami albo na D jest dobrze a jak dasz na n to kosmos.Nigdy niewiem czy jak postoi to zapali za pierwszym a może za trzecim razem abo trzeba pochechłać no i spalanie -lepiej nie liczyć.Myślę że gdybybył to v12 to byłoby dwa razy gorzej.Mocy też nie czuć. U Nas Benzyna kosztuje dwa razy więcej niż u Was.W moim xjs jest nowsza elektronika i to jest dzień do nocy.Ktoś na forum pisał że cztery sądy tlenu są niepotrzebne ale jest inaczej. Moim zdaniem tylko 6,0 no i wtedy ma cztero biegową skrzynię,bo te trzy biegowe to jakaś fatalna pomyłka.
jarek-jerryjag:
kazdy nowszy model to dzień do nocy w porównaniu ze starym modelem. z elektryka
we wczesniejszych modelach bylo jej mniej skrzynia automatyczna (trzy biegowa)
bez komputera mozna zrobić z nią przeróżne modernizacje(kuloodporna pisze o GM-turbo400 zamocowanych w XJS V12 do roku 1992) i lampka sie nie zapali
(co prawda 4 biegu brakuje).
a co do XJ6 to opisze w wątku serIII.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej