Autor Wątek: x-type - mały?? problem po wymianie tarcz i klocków  (Przeczytany 4769 razy)

Trigojunior

  • Gość
x-type - mały?? problem po wymianie tarcz i klocków
« dnia: Październik 31, 2012, 19:17:16 pm »
Witam,

wymieniłem w swoim kocie tarcze i klocki z przodu (ATE) oraz płyn hamulcowy. Problem pojawił się po odpowietrzeniu i założeniu kół...okazało się, że lewe koło ledwo co da się przekręcić...

Wymieniliśmy przewody hamulcowe i lepiej...ale nie dobrze...

Klocki nie zupełnie odbijają. Czuć opór podczas jazdy i bardzo dobrze to widać w korku...nie muszę używać hamulca do zwalniania  :(

Szkoda klocków i tarcz żeby od pierwszego dnia się paliły...co może być przyczyną? Wszystko przesmarowane i sprawdzone, klocki idealnie pasują...przewody wymienione, układ odpowietrzony...

Coś Wam przychodzi do głowy? Bo w piątek rano jadę do mechanika dalej grzebać  :(

Offline Ikar1964

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: x-type - mały?? problem po wymianie tarcz i klocków
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 31, 2012, 21:44:38 pm »
Witaj,
Jakiś czas temu miałem taką samą przypadłość - co by nie kłapać ozorem po próżnicy to looknij na poniższy link.

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13675.msg115803.html#msg115803

U mnie skończyło się wymianą pompy a podobno dlatego że wlano mi płyn o złej specyfikacji i podobno ten płyn rozpuścił (jak mówił mechanior) uszczelki w pompie. Nie życzę Ci tego kolego bo kupno pompy hamulcowej to duża sztuka - ja miałem duuuuże kłopoty z jej zdobyciem. 
X-Type 2004, 2,0 D

Trigojunior

  • Gość
Odp: x-type - mały?? problem po wymianie tarcz i klocków
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2012, 22:55:25 pm »
Dzięki za podpowiedź ale oby to nie było to...

Płyn poszedł DOT 4 więc taki jak zaleca producent...uszczelek na pewno nie wypaliło/rozpuściło

Nie wiem...podjadę w piątek i niech kombinują

Trigojunior

  • Gość
Odp: x-type - mały?? problem po wymianie tarcz i klocków
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2012, 15:14:37 pm »
Witam ponownie,

niestety problem nie został jeszcze rozwiązany. Nadal nie odbija mi lewa przednia strona. Reszta jest ok. Dzisiaj byłem u mechanika który wcześniej podejrzewał sekcję na pompie hamulcowej.
Okazało się, że problem ustępuje po odłączeniu serwa - wszystko jest ok. Po podłączeniu od nowa jest problem z tym jednym kołem. Czy spotkał się już ktoś z takim przypadkiem?

Mechanik ma jeszcze przejrzeć dokładnie co i jak ale już teraz wolę się zapytać...czy serwo we wszystkich wersjach silnikowych jest takie samo? I czy uważacie, że to faktycznie może wpływać na ten hamulec? Nie znam się za bardzo na tych sprawach.... :- pojecia

maras

  • Gość
Odp: x-type - mały?? problem po wymianie tarcz i klocków
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2012, 16:21:03 pm »
Najprościej zciągnij zacisk z klocków z tej strony, która blokuje, wciśnij tłoczek , niech ktoś wciśnie i puści hamulec w aucie a ty obserwuj czy po puszczeniu hamulca tłok siędelikatnie cofa. zrób tak parę razy z podłaczonym serwem i z odłączonym i wtedy będiesz wiedział czy ma to jakiś wpływ.

Trigojunior

  • Gość
Odp: x-type - mały?? problem po wymianie tarcz i klocków
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2012, 16:26:37 pm »
Mechanik to sprawdzał i z odpiętym serwem wszystko jest ok, po podłączeniu znowu lipa...

maras

  • Gość
Odp: x-type - mały?? problem po wymianie tarcz i klocków
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 16, 2012, 16:28:01 pm »
to załatw sobie jakieś na podmiankę.

Bartek_NE

  • Gość
Odp: x-type - mały?? problem po wymianie tarcz i klocków
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 16, 2012, 20:31:08 pm »
Koledzy..... u mnie bylo to samo..... probowalem róznych rzeczy...... skonczylo sie na kupnie używanego serwa wraz z pompa...... i teraz wszystko ok :)

Z tego co pamietam to bylo z jakiegos benzyniaka numery na pompie byly takie same i poasowala,a serwo bylo inne

kupilem cos podobnego.... http://allegro.pl/jaguar-x-type-3-0-serwo-servo-pompa-hamulcowa-kpl-i2732121809.html
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2012, 21:38:34 pm wysłana przez Bartek_NE »