Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
prawidłowa temperatura silnika?
MATriX335:
Połowa skali na wskaźniku to 90 stopni a termostat powinien się otwierać na 88.
KinceK:
Tak powinna być w pionie, po pierwsze sprawdź termostat, najprościej wrzucić do szklanki z wrzątkiem, jeżeli się ruszy to powinno być ok - termostaty mają raczej tendencję do zapiekania się na stałe. Po drugie może być to złe działanie visko, najłatwiej to usłyszeć poprawne działanie. Przy nagrzanym silniku z wiatraka powinna lecieć mała wichura, jeżeli sprzęgło wiskotyczne się nie zasprzęga to będzie chodziło bezwładnie. W BMW regenerowałem visko za pomocą oleju dostępnego w Toyocie.
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=109481&hilit=regeneracja+wisko
Raczej bym tym autem nie jeździł do czasu, aż się uporasz z problemami, bo może się skończyć przepaloną uszczelką pod głowicą lub w ekstremalnych przypadkach pęknięciem głowicy.
Pozdro.
katar83:
Czy ktos moze wie czy da sie znalezc termostat z wieksza temp otwarcia do 40? Przydalby sie taki powyzej 90C bo juz na trzecim 88C jestem i sa fatalne. Dlugo sie auto rozgrzewa i przy duzych predkosciach po kilku km temp nawet spada nizej.
tomek1212:
Ja kupowałem termostat z jakiegos mercedesa, nowy około 30zł. Chyba też był na 87stopni, ale temperature trzyma idealnie w połowie, nawet przy dużych prędkościach.
Jeśli chcesz mogę poszukać jego dokładne oznaczenie.
katar83:
Poki co mialem dwa OEM i oryginalny od Jaguara EBC chyba 3621 z tego co pamietam. Tylko oryginalny ktory siedzial w aucie, trzyma dobrze temp, ale dlugo sie rozgrzewa bo i ma juz swoje lata. Przydalby sie jakis z wyzsza temp, szczegolnie ze za chwile zima i mrozy. Przeginka jechac w takiej temp 15 minut zeby temp silnika sie w ogole podniosla jakkolwiek. Spalanie tez dostaje po dupie przez to.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej