Autor Wątek: [X300] 4.0 1996 wymiana oleju w skrzyni 4HP24 i tylnym moście.  (Przeczytany 10585 razy)

romek

  • Gość
Odp: [X300] 4.0 1996 wymiana oleju w skrzyni 4HP24 i tylnym moście.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 19, 2012, 17:16:43 pm »
Jak się czyści ową kasete? Jest jakaś procedura? Chyba że szczotka druciana ;) . ;D

Możesz śmiało wsadzić do zmywarki a lej se Kujawski z pierwszego tłoczenia.

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: [X300] 4.0 1996 wymiana oleju w skrzyni 4HP24 i tylnym moście.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 19, 2012, 17:30:56 pm »
Panowie to tylko żart, źle mnie zrozumieliscie. Nie wszystko trzeba traktować tak śmiertelnie poważnie. Więcej luzu w życiu.

 Jestem jak najbardziej wdzieczyny za wasze podpowiedzi. Pytanie zadane z żartem, ale jak najbardziej na miejscu. I odpowiedź że nie da się wyczyścić w warunkach domowych jest wystarczająca.
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2012, 17:34:58 pm wysłana przez KrzysiekEg »
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
Odp: [X300] 4.0 1996 wymiana oleju w skrzyni 4HP24 i tylnym moście.
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 23, 2014, 21:47:24 pm »
Sorry, że odgrzewam kotleta, ale to chyba dobry wątek: zgodnie z http://www.prnd.pl/polecane-oleje-do-skrzyni-automatycznych-firmy-zf,4,54.html  do klasy 11B zalicza się Castrol Transmax Z. Tyle, że wg strony Castrola tenże olej jest w pełni syntetyczny... Lać to do X300, jeśli nie wiem jaki olej był wcześniej używany? Syntetyk nie wejdzie w jakąś dziwną reakcję z ewentualnym mineralnym?
I drugie ekstremum: Mobil ATF 220 z tej tabelki spełnia wymagania Dex IID, jest mineralny itd- czy to nie będzie zbytni anachronizm?

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: [X300] 4.0 1996 wymiana oleju w skrzyni 4HP24 i tylnym moście.
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 28, 2014, 14:14:17 pm »
Ja ci powiem tylko tak że sprawdź kolor oleju jaki masz u siebie. Jeśli czerwony to ktoś lał dexrona 2 lub 3, i już nie dojdziesz czy jest mineralny czy syntetyczny. Jeśli zaś masz bursztynowy jak u mnie, to najprawdopodobniej masz zalany tam oryginalny esso mobil ATF LT 71141. Ja zrobiłem tak że kupiłem bańkę 20l. wtedy olej wychodzi za małe pieniądze, 10 l. sprzedałem, resztę zostawiłem dla siebie. Z tego co wiem to jeszcze jakiś Fuchs spełnia wymagane normy.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
Odp: [X300] 4.0 1996 wymiana oleju w skrzyni 4HP24 i tylnym moście.
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 29, 2014, 18:28:09 pm »
Już zamówiłem Mobila 320. Zwykły Dexron 3, tak, jak zaleca instrukcja, więc chyba nic się nie stanie? ;)

Kolor obecnego płynu to takie nie-wiadomo-co (poza tym jak to mówią: prawdziwy facet rozróżnia tylko trzy kolory: fajny, niefajny i pedalski :P). Jak wytrzesz bagnet o papier, to brązowy. Jak wyciągniesz 50ml do strzykawki, to ciemno-czerwony. Dlatego wleję zwykłego Mobila 320 i tyle. Po tygodniu zmienię jeszcze raz, żeby wypłukać jeszcze trochę starego oleju i mam nadzieję, że będzie spokój.