Autor Wątek: P0302, P0306 i P1316  (Przeczytany 8229 razy)

ktr

  • Gość
P0302, P0306 i P1316
« dnia: Maj 15, 2012, 16:10:43 pm »
Miewam na gazie takie oto błędy: P0302, P0306 i P1316 - ogólnie wypadające zapłony na banku 2. Czasem pojawia się także P0430 czyli katalizator na banku 2. Szukałem na necie analogii i znalazłem historię gościa też z X-em, który miał podobne błędy i zakakujące rozwiązanie:

Oto ciekawy cytat:
"Chciałbym podsumować moją przygodę... Głównym problemem okazała się awaria katalizatora. Przepalił się i to tak pechowo, że zatkał szczelnie wylot spalin. Ciśnienie nie miało którędy uchodzić, więc przedostawało się na dół silnika poprzez szczeliny między pierścieniami a cylindrem. Ujawniło się to po uszczelnieniu miski olejowej, kiedy to ciśnienie nie miało ujścia i olej zaczął wyciekać odmami. Po rozebraniu silnika okazało się, że stanęły pierścienie olejowe, przez co przepchanie katalizatora nie przyniosło większej poprawy. Silnik się nie przytarł, pierścienie są w normie, dostały jedynie panewki. W poniedziałek odbieram kota i zobaczymy czy to wszystko. Nie tłumaczy to problemów z ładowaniem, czy skoku temperatury o którym pisałem. Przeczyściłem wszystkie złącza, sprawdziłem kable od aka, zobaczymy, może będzie ok."

Ja u siebie mam podobne błędy, bo też wypadające zapłony (tyle, że rząd 2), też mam P1316 i... też czasami wyskakuje mi błąd katalizatora (rząd 2). Więc może u mnie także katalizator spowodował zatkanie wylotu spalin? Z tego co pamiętam, to jakiś mechanik też mi kiedyś powiedział, że coś było robione z miską olejową... tak jak u tamtego. No i co jakiś czas mam dziwne plamy pod samochodem... Czy to może być to?


« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2012, 17:39:05 pm wysłana przez kogutki »

ktr

  • Gość
Odp: P0302, P0306 i P1316
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 17, 2012, 09:28:05 am »
Dziś odpaliłem auto i od razu silnik źle pracował i pojawiły się błędy (zanim auto przełączyło się na gaz). Błędy, które odczytałem skanerem:
- P0300: Random Cylinder Misfire
- P0302: Cylinder 2 Misfire Detected (wypadający zapłon na cylindrze 2)
- P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
- P0306: Cylinder 6 Misfire Detected
(czyli wypadają zapłony 2, 4, 6 - wszystkie rząd 2)
- P1314: Misfire Rate Catalyst Damage Fault - rząd 2

Czy to może być np. uszczelka pod kolektorem ssącym? Jak to zdiagnozować?

ktr

  • Gość
Odp: P0302, P0306 i P1316
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 18, 2012, 11:01:59 am »
Do podejrzewania uszczelki pod kolektorem ssącym skłania mnie jeszcze jedna obserwacja. Zawsze, gdy są problemu tuż po odpaleniu zimnego silnika, mam na początku, przez około pierwszą minutę słaby pedał hamulca, słabe hamowanie, co sugeruje problemy związane z podciśnieniem. Szybko one ustępują, później podczas jazdy nie mam problemów z hamulcem, nie mam też problemów z nim po odpaleniu gdy nie ma problemów z nierówną pracą silnika i wypadającymi zapłonami. Trzeba chyba by sprawdzić tę uszczelkę...

ktr

  • Gość
Odp: P0302, P0306 i P1316
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2012, 09:48:48 am »
Dziś rano odpaliliśmy silnik, i psikaliśmy pianką do gazu w okolicach kolektora ssącego, w tym na zaznaczone miejsca 1 i 2 na zdjęciu. O ile z innych miejsc pianka nie znikała szybko długo się utrzymując to w miejscach zaznaczonych pianka znikała dosyć szybko, była zasysana.

Nr 1 to chyba połączenie kolektora do pompy hamulcowej (?) a nr 2 to nie wiem. W każdym razie, pytanie co to za połączenia i czy zasysanie powietrza w miejscu 1 i 2 może być odpowiedzialne za moje wyżej opisane problemy?

Poza tym nadal nie można jeszcze chyba wykluczyć uszczelki pod kolektorem ssącym. Jeśli kolektor musiał być zdejmowany aby wymienić świece to przynajmniej raz kolektor był zdejmowany i był składany na starej uszczelce. A kto wie czy kiedyś podczas zakładania gazu też nie był zdejmowany i składany na starej uszczelce.

ktr

  • Gość
Odp: P0302, P0306 i P1316
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 20, 2012, 09:01:01 am »
Miejsca nr 1 i 2 na zdjęciu (załącznik we wcześniejszym poście) zamazałem niebieskim silikonem K2. Trochę nieładnie wygląda, ale w razie czego "zdejmę" to śrubokrętem. Ta operacja jednak nie wyeliminowała problemu, chociaż może trochę pomogła likwidując jedną z przyczyn.

Dziś rano na zimnym silniku po nocy zrobiłem test za pomocą samostartu. Odpaliłem auto i psikałem samostartem w okolicy kolektora. Psikanie powodowało podniesienie się wskazówki obrotomierza o około 1 ząbek. Co ciekawe, wydaje mi się że na ciepłym silniku psikanie nie wywołuje takiego efektu. To wszystko coraz bardziej wskazuje na uszczelkę kolektora ssącego.

Jeśli chodzi o samą uszczelkę to sprawdziłem w Inter Carsie - mają 2 różne typy do silnika 2.5 V6:
1. Elring nr: 025310 (wymagana ilość: 2 szt)
2. Elring nr: 025300 (wymagana ilość: 2 szt)

Wyglądają one trochę inaczej (obie są papierowe) - można obejrzeć obrazki np tutaj:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O

Pytanie, który typ pasuje do mojego auta?

Znalazłem jeszcze jeden opis, ale nie wiem czy dobry. Mianowicie punkt 1 (...310) to może być uszczelka rury kolektora dolotowego, a punkt 2 (...300) to może być uszczelka kolektora dolotowego. Nie wiem czy taki opis jest prawidłowy.

ktr

  • Gość
Odp: P0302, P0306 i P1316
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2012, 10:33:12 am »
Czy ktoś wymieniał uszczelki pod kolektorem? Czy to poważna robota, trudna i długa? Jak to wygląda?

Ja mam u siebie 12 uszczelek: 6 górnych i 6 dolnych.

ktr

  • Gość
Odp: P0302, P0306 i P1316
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 05, 2012, 11:24:06 am »
Te numery Elringa napisane powyżej są złe, to inne uszczelki - właściwe podaję w innym poście. Można znaleźć na eBayu, takie okrągłe.

coventry

  • Gość
Odp: P0302, P0306 i P1316
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 02, 2012, 16:08:32 pm »
sprawdzałeś katalizator?

ktr

  • Gość
Odp: P0302, P0306 i P1316
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2012, 19:19:25 pm »
Przyczyną wypadających zapłonów były u mnie uszczelki, po wymianie ustały problemy z wypadającymi zapłonami. Wymieniłem 12 uszczelek pod kolektorem (6 górnych i 6 dolnych) oraz uszczelkę pod deklem i uszczelkę od świec. Teraz nie mam problemów.

deg

  • Gość
Odp: P0302, P0306 i P1316
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 05, 2012, 20:19:30 pm »
ktr: Nie potrafię znaleźć na forum Twoich poprawnych numerów uszczelek.
Wklej je proszę tutaj lub podaj jakiegoś linka. w Internecie aż roi się od różnych uszczelek pod kolektor dolotowy, a każda wygląda inaczej...

ktr

  • Gość
Odp: P0302, P0306 i P1316
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 06, 2012, 15:10:03 pm »
ktr: Nie potrafię znaleźć na forum Twoich poprawnych numerów uszczelek.
Wklej je proszę tutaj lub podaj jakiegoś linka. w Internecie aż roi się od różnych uszczelek pod kolektor dolotowy, a każda wygląda inaczej...

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,20016.0.html

oraz numery odnośnie tych 12 uszczelek są tu: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,18204.0.html