Temat prawie ogarnięty, póki co teoretycznie. Jak się okazało, cewka gubiła zapłon, ponieważ, uszczelka dekla dało o sobie znać, i popuszczając opary oleju spowodowała podmoknięcie świecy... Po oczyszczeniu gniazda jest duża poprawa, a sprawdziłem tylko jedno gniazdo. Pewnie w innych może być podobnie. Za jakiś czas wymieniamy uszczelki. Ale narodził się nowy problem... dostępność. Dzwoniłem do paru normalnych hurtowni i 4litery
. Od zawsze kupuje uszczelki do różnych wozów Reiza, ale w tym wypadku ich nie ma. Muszę rozeznać temat w takich firmach jak British Garage. Co do świec, możecie je dostać w InterCarsie. Denso produkuje je podobnie jak cewki do tego modelu i zapewne pokrewnych. Koszt świecy to dla mnie ok 50 zł. W British Garage oryginał Jaga to koszt ok 78 zł/szt, ale.... identyczne świece są w Land Roverze. Koszt takowych to ok 47 zł/szt (identyczne numery, ale inne logo
) Będę panowie pisał na bieżąco jak ogarnę temat. Będzie dla potomnych. Auto ma obecnie przejechane 104 tys km i jest to przebieg oryginalny. V8 generuje taką temperaturę, że nie dziwię się że uszczelki po tylu latach padły. Chciałbym podziękować wszystkim za pomoc w szczególności Fishmanowi
, a zrazem pokazać koledze jagnie, że nie zawsze trzeba jeździć do specjalisty, jak się lubi trochę pogrzebać w swoim kotku. Nie wiesz jaka nawet to frajda
P.S. może ktoś posiada jakieś dobre źródła skąd załatwić uszczelki, informacje mile widziane koledzy