Autor Wątek: [XJ40,3.2,1994] tarcie i delikatne trzaski spod maski...  (Przeczytany 2277 razy)

Offline jaras81

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
[XJ40,3.2,1994] tarcie i delikatne trzaski spod maski...
« dnia: Wrzesień 22, 2012, 01:13:23 am »
Witam,
dziś spotkało mnie coś niepokojącego w autku.
Jechałem 60km odcinek A2 ze stałą prędkością 120 na tempomacie.
Po zjechaniu z autostrady zaraz za bramkami nagle doszły mnie dziwne dźwięki spod maski, takie jakby delikatne tarcie, trzaski. Gdy dodawałem gazu nasilało się to. Również auto prawie nie przyśpieszało, jakby skrzynia chodziła w trybie awaryjnym i nie mogła załapać biegu i cały czas to delikatnie tarcie i trzaski.
Żadne kontrolki się nie pojawiły, temp silnika 90, ciśnienie oleju ok.
Zatrzymałem się, nie gasząc auta, podniosłem maskę i stwierdziłem że dźwięki dochodzą z okolic silnika lub też samego silnika również na wolnych obrotach na P.
Zgasiłem auto i ponownie odpaliłem, wszystko wróciło do normy, jednak po ok 10km problem znów wystąpił.
Odholowałem auto do domu, postało 1-2 godziny, następnie sprawdziłem poziomy płynów - wszystko ok. Postanowiłem się jeszcze nim trochę przejechać ok 40km - problem nie wystąpił.

Co warto sprawdzić?
Jakaś wstępna diagnoza?
Skrzynia biegów, przegrzanie?

ps. sprawdzając poziom płynu w skrzyni biegów na rozgrzanym i odpalonym silniku po trasie, zauważyłem dziwną rzecz: pierwsze wyciągnięcie bagnetu - bagnet praktycznie suchy, włożyłem bagnet i po chwili ponownie sprawdzam stan - jest w normie. Też tak macie?
Jaguar XJ40 3.2s '94

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: [XJ40,3.2,1994] tarcie i delikatne trzaski spod maski...
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2012, 08:45:03 am »
Co do bagnetu oleju w skrzyni to mam tak samo, ale nie wiem czy tak powinno być.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

Offline jaras81

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 56
Odp: [XJ40,3.2,1994] tarcie i delikatne trzaski spod maski...
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 04, 2012, 10:24:08 am »
Odwiedziłem mechanika i nic podejrzanego nie stwierdził.. Wymienił olej w skrzyni biegów bo podobno miał już nie ciekawy kolor (uszczelka, filtr, ojej, robocizna = 420zł).
Narazie problem ponownie nie wystąpił.
Jaguar XJ40 3.2s '94