Autor Wątek: Szarpanie kierownicą w czsie hamowania...  (Przeczytany 3267 razy)

marcin8209

  • Gość
Szarpanie kierownicą w czsie hamowania...
« dnia: Wrzesień 21, 2012, 18:42:53 pm »
Witam mam mały problem mianowicie auto szarpało kierownicą w czasie hamowania,wymieniłem tarcze i klocki,nie ma żadnych luzów na kole a problem pozostał może miał ktoś podobne problemy?Pozdrawiam...

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Szarpanie kierownicą w czsie hamowania...
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2012, 18:50:02 pm »
Jeśli hamulce są nowe a zawieszenie było robione (całe?) to może koła krzywe albo jest balon na oponie? Generalnie szarpanie najczęściej jest objawem krzywych tarcz. Mycie auta ciśnieniówką wprost po trasie kłania się.

marcin8209

  • Gość
Odp: Szarpanie kierownicą w czsie hamowania...
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 21, 2012, 19:03:03 pm »
ale auto szarpie tylko w czasie hamowania podczas normalnej jazdy jest ok.Może tuleje wachacza są do bani...

lysyyy

  • Gość
Odp: Szarpanie kierownicą w czsie hamowania...
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 21, 2012, 19:16:32 pm »
A czy założono tarcze zgodnie "ze sztuką"?
"Uwaga! Po montazu fabrycznie nowych tarcz na piasty, nalezy dokonac pomiaru bicia tarcz. Zaznaczajac punkty maxymalne, nastepnie obrócic tarcze w stosunku do piasty dokonujac podobnych pomiarów. Tym sposobem nalezy wybrac optymalne polozenie tarcz, które wystapi tylko w przypadku kiedy bicie tarczy i piasty sie odejmie. Wartosci uzyskanego bicia powinny wynoscic mniej niz 0,05mm. Nalezy te wartosci zapisac na karcie gwarancyjnej tarcz, podpisac i podbic pieczatka serwisu."

marcin8209

  • Gość
Odp: Szarpanie kierownicą w czsie hamowania...
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 21, 2012, 19:25:09 pm »
Wyższa szkoła jazdy mysle że w hamulcach raczej wszystko jest ok. może te tuleje gumowe wachacz są zbyt miękie  koło wpada podczas jazdy  w wibracje!

darskar

  • Gość
Odp: Szarpanie kierownicą w czsie hamowania...
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2013, 15:41:43 pm »
Miałem identyczny problem, szarpanie kierownicą przy hamowaniu. Problem nie rozwiązał się. Robiłem diagnostykę zawieszenia, wyważanie, przekładki kół, odpinałem czyjniki ABSu, wymieniłem opony, wymieniłem piastę z łożyskem ponieważ lekko szumiało. Nic nie pomagało. Wymieniłem ostatecznie tarcze i klocki na nówki, chociaż badanie zegarem bicia nie wskazywało. Też nie pomogło, kierownica drżała przy hamowaniu jeszcze bardziej. Myślałem, że zwariuję. Dwuletni XF a mrchanicy rozkładali ręce. Co się okazało... banalna przyczyna o której mówiono mi od początku... krzywa tarcza. Otóż nowe tarcze zdjąłem, dałem do dobrego tokarza, które świsnął je za jednym przyłożeniem z obydwu stron. Jak ręką odjął. Auto leci jak po sznurku nawet w czasie ostrego hamowania. Okazuje się, że tarcze są robione czasem z niedokońca odsezonowanego stopu metali. Fabryka robi je idealnie, po czym gdy trafią do klienta okazuje się że już nie mają idealnych płaszczyzn. To wystarczy aby na dużej średnicy tarczy, a takie u XFa są, powstawały drżenia na kierownicy. Mój przypadek powoduje, że czasem trzeba szukać prostych przyczyn, zamiast zachodzić w głowę i kombinować zbyt mocno.

zbyszek763

  • Gość
Odp: Szarpanie kierownicą w czsie hamowania...
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 08, 2013, 00:13:37 am »
W moim przypadku (dwa razy toczyłem przednie tarcze) szarpanie się skończyło jak przetoczyłem tylne tarcze.
Najprościej można to sprawdzić przy 80k/h lekko zaciągnąć hamulec ręczny - u mnie szarpało całym kotem!!!!