Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)

Ciśnienie w baku paliwa XJ12

(1/2) > >>

ryba570:
 Proszę o pomoc.
W moim Daimlerze DS 1989 (ser3) powstaje  po jeżdzie w słoneczny dzień, albo po postoju na słońcu straszne  cisnienie. Gdy otwierałem wlew prawy po  jeździe to aż  wylała sie benzyna. Któregoś dnia  strumieniem "chlupnęła" beznzyna z tyłu pod samochodem z rurki  przelewowej.  Koszmar .Co sprawdzić  i w jakiej kolejności ? Zdeterminowany jestem nawet usunąc uszczelkę spod  zamkniecia wlewu.

Pozdrawiam

richie:
wydaję mi się że jest tam odpowietrzenie, powinieneś najpierw to sprawdzić.

ryba570:
No właśnie  nie wiem w którym miejscu i czy jest to zawór czy ew swobodny dostęp. Najwyzsze punkty to wlewy paliwa  i są tam uszczelki gumowe. jak widać  szczelne.

Pozdrawiam

ryba570:
Dzisiaj sprawdziłem dokładnie  to zjawisko.
Jeśli używam  paliwo z baku prawego   i przełącznik jest na baku prawym to wszystko jest OK. Mogę odkrywać oba wlewy  i ciśnienia  nie ma
Jeśli przełączę  przełącznikiem na bak lewy i otworzę wlewy to w oczach podnosi się poziom w baku prawym i zaczyna być  wyrzycane paliwo na  zewnatrz  z wlewu prawego.

Czekam na ew uwagi

Hucken:
Witaj
Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale a Twojego opisu wnioskoję, jakoby pompa paliwa wytwarzała to ciśnienie w prawym zbiorniku.
Moim zdaniem jeżdząc na lewym zbiorniku jakiś zawór (elektrozawór) nie zamyka Ci dostępu do prawego zbiornika. Pompa goni benzynę z lewego zbiornika, której nadmiar z silnika wraca sobie spokojnie przelewowo, a niedomknięty zawór (zapewne trójdrożny) powoduje, że wytwarza się również ciśnienie w zbiorniku prawym. Oczywiście powinno działać jakieś odpowietrzenie, ale z drugioej strony pompa nie goni powietrza lecz benzynę - stąd wychlapywania jakie opisujesz. Zaznaczam, że moja porada jest bardziej wynikiem logocznej dedukcji niż faktycznej wiedzy z budowy systemu paliwowego w III Serii, ale spróbuj zbadać tą drogę rozwiązania problemu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej