Autor Wątek: Klekot w sprzęgle, Xtype 2.0D  (Przeczytany 3722 razy)

Huckleberry

  • Gość
Klekot w sprzęgle, Xtype 2.0D
« dnia: Maj 29, 2012, 14:09:10 pm »
Witam,

Przy wciśniętym sprzęgle zaczęły się dziwne piski, a od kilku dni cichy lekki klekot. Zaznaczam że nie zawsze. Jedynie przy ruszaniu na jedynce. Czy dwumas mi sie sypie? Można na tym jeździć?

dzięki z góry za sugestie i porady...

IHP

  • Gość
Odp: Klekot w sprzęgle, Xtype 2.0D
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 29, 2012, 16:19:11 pm »
Czyżby łożysko oporowe się odzywało?

Pirat

  • Gość
Odp: Klekot w sprzęgle, Xtype 2.0D
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2012, 06:32:58 am »
W innym aucie tak miałem,okazało się że sprężyna pękła.Mechanior powiedział że mogę jeździć tak długo aż całkiem padnie.Zrobiłem jeszcze ok 10.000 km i auto poszło do innego pana

Huckleberry

  • Gość
Odp: Klekot w sprzęgle, Xtype 2.0D
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2012, 14:40:41 pm »
Historii ciąg dalszy... Okazało się, że mam padnięte łożysko pompy klimy, bo jak chodzi wydaje straszny klekot - jakby plastik o metal. Gdy wyłączam klime wszystko niby dobrze, ale jak mam włączone światła mijania to też słychać lekki klekot. Dziwne. Zamówiłem całą pompę i w tygodniu jade na warsztat. Oby to była tylko klima....

benjamin

  • Gość
Odp: Klekot w sprzęgle, Xtype 2.0D
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 09, 2012, 11:22:04 am »
sprawdź sprzęgiełko na alternatorze

Huckleberry

  • Gość
Odp: Klekot w sprzęgle, Xtype 2.0D
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 11, 2012, 14:57:22 pm »
Jutro u mechanika się okaże. Kupiłem pompe klimy, nowy napinacz i oba paski do wymiany. Zobaczymy co mu jest...

Huckleberry

  • Gość
Odp: Klekot w sprzęgle, Xtype 2.0D
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 12, 2012, 18:43:03 pm »
Diagnoza: koło pasowe.  Zamówiłem nowe i w sobotę wymiana...

Huckleberry

  • Gość
Koło pasowe (XType 2.0D) - koszt wymiany.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 14, 2012, 13:20:16 pm »
Zatem jak wspomniałem w poprzednim poście, miałem problem z hałasem z okolic alternatora. Coś klekotało na wolnych obrotach. Okazało się, że to koło pasowe. Zdecydowałem się wymienić całość, razem z paskiem i napinaczem. Po wymianie wszystko chodzi pięknie i cicho. Szczegóły wymiany, jak na moje angielskie warunki były takie:

napinacz £GBP 40.00
koło pasowe £GBP 44.00
pasek £17.00
robocizna £65.00 (3 godziny ciężkiej walki znajomego mechanika, musieli opuszczać silnik żeby dojść do kilku miejsc.)

razem: £166.00 (czyli około 830 zł..)

Na pocieszenie został mi jeden nowy napinacz, gdyż sprzedawca się pomylił i przysłał mi 2 w cenie jednego. Hehe. Puszczę go na E-bay, chyba że ktoś z Forumowiczów potrzebuje?

pozdrawiam.  ;)


Huckleberry

  • Gość
Odp: Klekot w sprzęgle, Xtype 2.0D
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 15, 2012, 12:56:41 pm »
...a w ostatni piątek wszystko się rozleciało.  ;D  Jadę z miasta a tu trach. Zapala się kontrolka akumulatora. Zaglądam pod maskę, pasek spadł, napinacz luźny cały. Doczołgałem się jakoś do domu błagając silnik żeby się nie zagrzał bez pompy wody. Do tego padał deszcz a wycieraczki coraz wolniej chodziły bez alternatora. HaHa!  :-clap

To był najdłuższy weekend od miesięcy czekając na diagnozę mechanika. Dzisiaj rano mechanik powiedział że to tylko pękła ta długa śruba (bolec) od napinacza.

Na szczęście obędzie się bez większych kosztów. Ale sporo stresu było, uff...
Pozdrawiam Wszystkich.   :-V