Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena

XF i XJ z napędem na wszystkie koła

(1/3) > >>

micky:
Jaguar informuje, że modele XF i XJ będą oferowane również z napędem na wszystkie koła. Nowy system napędu AWD został stworzony we współpracy z siostrzaną marką Land Rover. Jak informuje serwis Carscoop, napęd na obie osie będzie oferowany w wariancie z doładowanym silnikiem 3,0-litra V6 o mocy 340 KM i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF.

Co ciekawe, warianty Jaguara XJ i XF z napędem na wszystkie koła nie będą oferowane na rodzimym rynku w Wielkiej Brytanii, a jedynie na tych rynkach, na których "panują zimowe warunki" - przynajmniej tak twierdzi producent. Wiadomo jednak, że Jaguar XF i XJ z napędem na cztery koła będzie w sprzedaży na niektórych rynkach w Ameryce Północnej, w Rosji, Chinach i Europie.

"Nasz system napędu na wszystkie koła AWD łączy najlepsze cechy tylnonapędowych Jaguarów, czyli wysoka jakość prowadzenia i dynamika z bardzo wysoką zdolnością radzenia sobie w trudnych warunkach." - powiedział Ian Hoban, dyrektor oferty i linii samochodów w Jaguar.

"System AWD dostarcza wszystkie zalety płynące z poprawy trakcji, czyli to, czego się spodziewasz, ale modele XJ i XF z napędem na cztery koła nadal są agresywne i zwinne - to był nasz największy cel." - dodał Ian Hoban.

Podczas normalnej jazdy i przy dobrych warunkach drogowych system AWD kieruje tylko niewielki odsetek momentu obrotowego na przednie koła, zaś reszta przenoszona jest na tylną oś. Gdy to konieczne, system jest w stanie przekazać nawet 50 procent momentu obrotowego na przednią oś.

Oprócz tego kierowca może wybrać tryb jazdy o nazwie Winter Mode, który sprawia, że system rozdziela na stałe moment obrotowy na przednie i tylne koła w stosunku 30:70, zaś w momencie poślizgu moment obrotowy kierowany jest na koła o największej przyczepności. Jaguar twierdzi, że XF i XJ ma odpowiednio dobrane zawieszenie, aby napęd na wszystkie koła pracował jak najlepiej.

Griszaa:
http://www.youtube.com/watch?v=Qgle2ifCCwg

cziff:
Kot zawsze spada na cztery łapy ;D

Bachytek:
Znalazłem na innym portalu :-hehe


--- Cytuj ---Napęd AWD w Jaguarze zawsze był ciężką sprawą ze względu na napęd - umieszczony centralnie pięciocylindrowy widlasty boxer nie zapewnia odpowiedniej krzywej przebiegu momentu obrotowego, do tego napęd 4x4 w Jagu realizowany jest przez dwa samoblokujące się mechanizmy różnicowe na przedniej i tylnej osi które powodują problemy z chłodzeniem alternatora. Problemem jest też aerodynamika samochodu - aby zamontować dwa centralne mechanizmy różnicowe trzeba podnieść zawieszenie samochodu o ponad metr co przy szybkiej jeździe powoduje nadmierne chłodzenie płynu chłodniczego i w rezultacie - zamarzanie korbowodów i wydechu. Jak widać jednak inżynierowi Jaga już sobie z tym poradzili.

--- Koniec cytatu ---

Jag Daniels:

--- Cytat: Bachytek w Sierpień 19, 2012, 19:00:55 pm ---Znalazłem na innym portalu :-hehe


--- Cytuj ---Napęd AWD w Jaguarze zawsze był ciężką sprawą ze względu na napęd - umieszczony centralnie pięciocylindrowy widlasty boxer nie zapewnia odpowiedniej krzywej przebiegu momentu obrotowego, do tego napęd 4x4 w Jagu realizowany jest przez dwa samoblokujące się mechanizmy różnicowe na przedniej i tylnej osi które powodują problemy z chłodzeniem alternatora. Problemem jest też aerodynamika samochodu - aby zamontować dwa centralne mechanizmy różnicowe trzeba podnieść zawieszenie samochodu o ponad metr co przy szybkiej jeździe powoduje nadmierne chłodzenie płynu chłodniczego i w rezultacie - zamarzanie korbowodów i wydechu. Jak widać jednak inżynierowi Jaga już sobie z tym poradzili.

--- Koniec cytatu ---

--- Koniec cytatu ---

Hahahaha :-clap

A podczas prezentacji w Nowym Yorku spadł śnieg ;D

http://www.youtube.com/watch?v=NdgyMrEcp5Y

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej