Autor Wątek: regulacja luzów zaworowych  (Przeczytany 9842 razy)

Offline tomaszolo

  • Aspirant
  • Wiadomości: 3
  • S-Type 3.0 2003r. Brzeg
Odp: regulacja luzów zaworowych
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 21, 2024, 12:58:30 pm »
Witam. Właśnie razem z kolegą mechanikiem dokonaliśmy regulacji zaworów wydechowych 2 i 6 cylindra reszta pomierzona jest w normie. Regulacja dokonana po wypadaniu zapłonu na tych cylindrach i stwierdzeniu po zdjęciu pokrywy, że luzów właściwie nie ma na tych cylindrach. Może ktoś śrubokrętem potrafi docisnąć szklankę zaworu nie niszcząc jej, nam się nie udało. Poszukałem trochę dosłownie w Europie i znalazłem w Szwajcarii przyrząd jaguara do wyciągania płytek regulacyjnych (303-693) i za rozsądną cenę zakupiłem. Tym przyrządem obniżyłem szklanki i za pomocą zmywacza do hamulców, sprężonego powietrza i magnesu ( jaguar też poleca specjalną dyszę do wydmuchania płytek, my poradziliśmy sobie zwykłym pistoletem do przedmuchiwania) udało się wyjąć płytki ze szklanki ale nie udało się wyjąć całkowicie gdyż blokował je wałek i wylewki w głowicy. Aby wyjąć iglakiem i małą szlifiereczką modelarską  musiałem delikatnie spiłować te wystające elementy. Płytki dobrałem nie od jaguara ale od Hyundai (MET 03 23604 PŁYTKA REGULACYJNA HYUNDAI 30x2.05mm) na znanym portalu sprzedażowym są w zasadzie wszystkie potrzebne rozmiary i to za cenę 16 zł za sztukę. Złożyłem, pomierzyłem luzy i ciśnienia, zrobiłem płukankę olejową, zmianę oleju ze wszystkimi filtrami. JAK NA RAZIE CHODZI RÓWNO, BRAK BŁĘDÓW. Czy taka jest technologia tego nie wiem ale my tak zrobiliśmy i jak na razie działa.
P.S. Fakt były i chwile zwątpienia ale mój kolega to siła spokoju i hołduje zasadzie, "że ranek jest mądrzejszy od wieczora" więc jak dziś nie idzie to może chwila refleksji i jutro pójdzie.
POWODZENIA ŻYCZĘ :)