Autor Wątek: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony  (Przeczytany 7148 razy)

Offline andrzej.k1

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 15
Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« dnia: Sierpień 14, 2011, 22:53:54 pm »
Witam

Przeżyłem dzisiaj szok. Jadę sobie na trasie i czuję że przy wyprzedzaniu i na zakrętach wozi mi tył na lewo i prawo - wcześniej tego nie było. Jadę dalej, w pewnym momencie huk - pękła tylna opona (jeżdże na tych oponach drugi sezon, bieżnik dobry). Stwierdziłem że pech, mało pewnie powietrza było to i woziło.
Zdejmuje koło żeby założyć dojazdówkę i... wewnętrzna strona opony zjechana do druta. Sprawdzam profilaktycznie drugie koło i.. to samo - również wewn. strona zjechana do druta. gołym okiem widać, że tylne koła są rozkraczone.
Co może być przyczyną tak drastycznego darcia i rozkraczenia? Jakieś tuleje??  Proszę o porady

pozdrawiam
E-Pace 2.0 P200, 200 KM, 2019

TYGRYS3

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 14, 2011, 23:05:07 pm »
porada? jedyna  ,jedx na stacje diagnostyczną ,sprawdź geometrię i zbierzność

Aleksander M

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2011, 20:02:18 pm »
Jest chuyba regulacja kąta pochylenia koła, oczywiście trzeba ustawiać geometrię tylnej os.

sanchez

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2011, 20:15:40 pm »
Z tego co pamiętam jak ustawiałem geometrię to x-type nie ma regulacji kąta pochylenia z tyłu. Zdziwiłem się mocno,ale takie informacje były zapisane w kompie (o ile mnie pamięć nie myli Hunter) no i rzeczywiście tak było.

moryc25

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2011, 22:10:08 pm »
Sprawdź sobie drążek reakcyjny, to może być luz na tulejech. Nic nie stuka?

wiadereczko

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 20, 2012, 23:08:43 pm »
Witam chciałem odświeżyć temat.
Mam podobną sytuację tnie mi opony tylne od środka po wymianie tylnych wahaczy dolnych na poliuretany.
Chciałem zrobić zbieżność i geometrię tyłu ale powiedzieli że w X-typie nie można. I co teraz???

Jakieś porady pomysły??

BlackV6

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 20, 2012, 23:10:03 pm »
porada taka zmień mechanika jedz do porządnego serwisu i niech ci to ustawią ja to robiłem w ASO Ford

wiadereczko

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 20, 2012, 23:12:56 pm »
No byłem już u dwóch i obaj powiedzieli to samo. ( podpowiem że jestem  w UK). Można ustawić koła w poziomie ale nie w pionie.

Połączono

dodam że chodzi o ustawienie / \ tego kata w pionie

Połączono

Czy miał ktoś podobny problem po zmianie wahaczy na oryginały albo na poliuretany z olkusza.
bylem u dilera forda i nawet tam powiedzieli ze kata pochylenia koła (|nie zbieżność) / \ nie można zmienić z tylu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2013, 12:09:16 pm wysłana przez Choina »

BlackV6

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 04, 2012, 20:35:40 pm »
Bardzo ciekawa sprawa z tym zawieszeniem , ja robiłem zawieszanie i nie było najmniejszego problemu ,po założeniu pol. z tyłu pojechałem na sama zbieżność i to wystarczyło nie tnie opon , problem leży gdzie indziej ,gdzie zakupiłeś wahacze? jak były montowane itd

wiadereczko

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 04, 2012, 21:14:55 pm »
Wahacze były moje stare i nic poza dolnymi wahaczami w zawieszeniu nie było ruszane i było git. po zmianie na polibusze prawa strona tnie strasznie a lewa mniej. Więc dziwne to troszkę. Zbieznośc była ustawiona  i jest ok tylko kąt pochylenia koła jest walnięty

Tak wyszło po ustawieniu zbierzności




kusfelan

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 09, 2012, 09:45:43 am »
przerabialem to i polecam wymiane tego:


 www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Jaguar-X-Type-Rear-Suspension-Control-Arm-C2S50863-/130720991882?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e6f940a8a


oczywiscie z dwoch stron, po wymianie nie bedzie bralo opon nie bedziesz skakal po drodze i w zakretach bedziesz sie trzymal .

Mike_G

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 15, 2012, 11:00:34 am »
Dokloadnie ja miałem to samo rok temu. Wymieniłem te wahacze (lipny zamiennik) i auto już "źle stało" więc zamówilem poliuretany i wszystko wrócilo do normy. A te zamienniki okazało się że były kilka mm za długie i auto nie miało z tyłu żadnej geometrii. Jeśli Ty wymienialeś w org. wahaczach poliuretany to może mechanik je żle wprasował bo innej opcji raczej nie ma...
Jedyna rada to szukac oryginału i wtedy będzie wiadomo.

Powodzenia

Offline koczis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 20, 2012, 12:20:27 pm »
Temat już był na forum. Każda ingerencja w tylne zawieszenie wymaga ponownej regulacji jego geometrii. Wahacze są na śrubach mimośrodowych które właśnie służą do regulacji. Jeśli natomiast koła od tyłu patrząc wyglądają w ten sposób / \ to oznacza że sprężyny już są słabiutkie. O ile pamiętam to maksymalne pochylenie kół  w pionie to dla x-type 2.0d  2 stopnie.

wiadereczko

  • Gość
Odp: Zdarte tylne opony od wewnętrznej strony
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 21, 2012, 20:06:00 pm »
Temat już był na forum. Każda ingerencja w tylne zawieszenie wymaga ponownej regulacji jego geometrii. Wahacze są na śrubach mimośrodowych które właśnie służą do regulacji. Jeśli natomiast koła od tyłu patrząc wyglądają w ten sposób / \ to oznacza że sprężyny już są słabiutkie. O ile pamiętam to maksymalne pochylenie kół  w pionie to dla x-type 2.0d  2 stopnie.


To raczej nie sprężyny bo stało się to po wymianie wahaczy dolnych na poliuretany i jedna strona tnie mocniej niz druga, wiec mechanik spieprzył robotę ale do bledu to sie nie przyzna bo on przecież wie wszytko.

Ma ktoś może wymiary tych wahaczy tzn długość pomiędzy centrami otworów na śruby??

Kupiłem ale zamienniki i tylko muszę znaleźć czas na ich wymianę.

Połączono

Odświeżę temat, wymieniłem wahacze dolne na nowe i pojechałem zrobić geometrie i oto co wyszlo


co robić bo nie chce zmieniać opon co rok

Dzieki
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2013, 12:11:55 pm wysłana przez Choina »