Autor Wątek: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku  (Przeczytany 5781 razy)

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Witajcie.

Od trzech miesięcy jestem niemal w pełni szczęśliwym właścicielem kota w wersji jak w temacie. Pełnię szczęścia mąci jednak pewien problem, który się pojawia od ok. 2 tygodni. Otóż chodzi o obroty/przyspieszenie. Wygląda to tak, że odpalam zimny silnik i rozpoczynam jazdę (ruch miejski), wszystko jest OK (przynajmniej tak mi się wydaje, to mój pierwszy diesel), rzecz jasna nie depczę go, z wyczuciem naciskam gaz, obroty zwiększają się płynie, biegi (automat) zmieniają się przy ok. 2500 obrotach. Tak jest przy zimnym tj. kiedy wskazówka temperatury jest na niebieskim polu. Problem pojawia się kiedy silnik rozgrzeje się do 1/4 wskaźnika, wtedy przestaje być tak pięknie j.w., wciskam gaz a obroty zwiększają się bardzo powoli, mogę nawet wcisnąć "do dechy" i z trudem dociąga do 2000 obrotów, nie zmienia biegu na wyższy, z silnika nieprzyjemne rzężenie, z wydechu spory czarny dym i nie mogę wyciągnąć 50 km/h. Wtedy odpuszczam gaz i wciskam ponownie i jako tako, nieco bardziej żwawo się rozpędzam. Problem znika, kiedy silnik osiąga normalną temperaturę (w połowie termometru), wtedy znowu silnik normalnie pracuj i dysponuje całą mocą.

Moje pytanie, co to może być i co jest przyczyną takiego zachowania silnika, oczekiwałbym wskazówek od doświadczonych posiadaczy Jagów. Oczywiście wiem o tzw. dieslowskiej turbodziurze, ale wg. mnie to jest przesada, mogę przez 10 s. rozpędzać  się do 50-tki, to przecież nie 30-o letni Mercedes, no i ta temperatura, silnik lepiej działa na zimno niż na "lekko ciepło". Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, niestety nie pomogło. Problem jest uciążliwy w cyklu miejskim, kiedy często rusza się spod świateł, jak się trafi na "nie ten moment" z temperaturą to jest nieciekawie, a jeszcze gorzej kiedy trzeba szybko przeskoczyć przez kilka pasów na jakimś skrzyżowaniu, brak mocy może nie tylko zaskoczyć, co być tragiczny w skutkach.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Pozdrowienia :-thank
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

robek1965

  • Gość
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 20, 2012, 23:11:01 pm »
Witaj, odczytałeś błędy z komputera?

BlackV6

  • Gość
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2012, 07:19:15 am »
Objawy jakby wypalał się filtr cząsteczek stałych  :) masz go zamontowany w aucie ?

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2012, 09:22:53 am »
Błędów jeszcze nie sprawdzałem.

Z tym filtrem to dobre pytanie. Jak sprawdzić, czy się go ma?
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

BlackV6

  • Gość
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2012, 09:29:04 am »
Po numerze VIN

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 21, 2012, 09:52:48 am »
Hmm...
z tego co się wywiedziałem, to filtr montowano w modelach z końcówką VIN od (...)N50727 do (...)N82818, ja mam (...)N26473. Poza tym znalazłem dodatkowe info, że montaż rozpoczęto od modeli z 2005 r. do końca, a ja mam produkcję 2004. Wynika z tego, że takiego filtra nie mam.

Mam jeszcze pytanko, czy do odczytania błędów wystarczą te "zabawki" OBDII z Allegro za ok. 100,00 zł. Możecie polecić jakieś sprawdzone narzędzie?

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2012, 10:00:42 am wysłana przez Zdrapciooh »
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

BlackV6

  • Gość
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 21, 2012, 11:04:05 am »
hmm czy zaświecił się check silnika ? bo nie wiem czy jeśli go nie ma czy cokolwiek się zapisało

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 21, 2012, 11:06:04 am »
Modele z lat 2004-05 są trochę "przesrane". Bardzo dużo części nie pasuje z modeli po 2005 a części do modeli starszych są nawet 3x droższe! Filtra cząstek stałych na szczęście nie mają. Sam lepiej nie kombinuj bo tylko coś popsuć można. Podjedź do elektronika.

Nie musi się palić "check" aby auto miało błędy. Ja miałem uszkodzony egr i nie było ani kontrolki ani nawet jakiś specjalnych objawów.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2012, 15:22:20 pm wysłana przez Choina »

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 21, 2012, 13:02:10 pm »
Na desce nie ma nic na temat błędu, w tym "check engine". Na chwilę obecną zlałem "lepsze" paliwo tj. droższe, w smaku nie wyczułem różnicy, dodałem dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy. Przepalę to i zobaczę, czy coś się zmieni, w międzyczasie postaram się o diagnostykę.
 
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 25, 2012, 17:26:55 pm »
Witajcie,

chciałbym wrócić do wątku i podzielić się doświadczeniami. Zrobiłem czytanie błędów i nic nie wyszło, jednak dowiedziałem się, że  czytnik czytnikowi nie równy i narzędzia w ASO, jako przystosowane specjalnie do Jaguara, mogą ponoć wykrywać "dalsze" błędy niż standardowe skanery. Tyle na temat błędów.
Co do opisanych wcześniej zachowań auta doszły jeszcze nowe, a mianowicie na normalnie rozgrzanym silniku wyczuwalny był spadek mocy (w tym sensie, że silnik wolniej rozwijał obroty) i większa turbodziura.
W zw. z tym problemem odwiedziłem kilka warsztatów i jedyna konkluzja była taka, że za bardzo to nikt się na tych autach we Wrocku nie zna, ale amatorzy kasy za robienie czegoś, co nic nie zmienia to nie brakowało. Wobec tego wziąłem sprawy w swoje ręce i... odpiąłem złącza elektryczne obu EGR'ów (mam 2.7 Bi-Turbo). Rezultat? Problem zniknął jak ręką odjął, wróciła moc i nie ma mowy o "zadyszkach" i dymieniu "pod światłami". Jedyne co się dzieje, to paląca się lampka "check engine", ale co ciekawe, tylko co jakiś czas. Poza tym nie odczuwam żadnych negatywnych skutków.
Pytanie teraz do Was, co o tym sądzicie? Wygląda na to, że przyczyną niepokojów był przycinający się EGR, chyba się nie domykał. Drugie pytanie jest takie, czy może ktoś czyścił/regenerował/wymieniał EGR'y w dieslu? Jaki jest tego koszt, z własnej obserwacji wywodzę, że jest z tym spory problem, bo dostęp do zaworów jest bardzo utrudniony i wiąże się to z nie lada rozbiórką, ledwo udało mi się odłączyć prawy.

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 25, 2012, 19:20:15 pm »
Pisałem od początku, że to EGRy :-R Faktycznie wymiana jest czasochłonna przez brak dostępu. Mam na stanie EGRy używane i nowe. Zadzwoń do mnie to dogadamy się.

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: S-Type 2.7 V6 Diesel - problem z przyspieszeniem na "letnim" silniku
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 27, 2012, 09:20:49 am »
Pisałem od początku, że to EGRy :-R Faktycznie wymiana jest czasochłonna przez brak dostępu. Mam na stanie EGRy używane i nowe. Zadzwoń do mnie to dogadamy się.

Ależ oczywiście  :-R:-10points za zdalną diagnostykę  :-thank W takiej sytuacji pytanie brzmi po co wymieniać albo czyścić jak na odłączonym można jeździć? Skutek jest chyba tylko taki, że załącza się lampka "check engine" i być może jest zwiększona emisja spalin. Co do lampki checka, to jest trochę dziwnie, bo włącza się nieregularnie i nie zależy to od nagrzania silnika. Spodziewałem się, że system za każdym razem w odpowiednich warunkach odpytuje zawór, a tutaj wygląda mi na to, że tak nie jest i pojawia się pytanie, czy układ sprawdzający mógłby działać niepoprawnie a działanie zaworu to tylko sprawa wtórna tj. konsekwencja nieprawidłowego działania elektroniki.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport