Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Uszczelka pod głowicą

<< < (2/3) > >>

rcala xj40:
Ja samochodem marki jaguar tygodniowo robie jakies 25km ( zima ) prawda jest taka ze jak nie musze to nie ruszam kotka w ponure zimowe dni...u mnie korek od wlewu oleju wyglada identycznie i nie mysle by to byl przypadek ze ja rowniez mam czas na wymiane uszczelek....202 000 taki przebiek, wiec uwazam ze radzio ma 100% racje i mysle ze warunki pogodowe sa odpowiedzialne za wyglad wlewu oleju...wiecej optymizu  ;D
Pozdrawiam

Jakub32:
Mój robi miesięcznie ok 2000 i pod korkiem mam śladowe ilości tego co na fotkach

jannaf:
Według mnie to nie masz AVEN żadnych powodów do niepokoju  :-super . Obecna pogoda (jesienno-zimowa) daje właśnie takie efekty w rurce wlewu oleju. Mój wlew wygląda obecnie identycznie.
Jakub32 - może masz model '93 z korkiem bezpośrednio w pokrywie zaworów?? Wtedy "masła" bedzie na pewno mniej.
Podobny system wlewu oleju miał mój teść w rumuńskim Oltcicie (wiele lat temu  :-[ ).
Silnik był tam w układzie boxer z leżącymi 4-ma cylindrami, chłodzonymi powietrzem. W okresie jesienno-zimowym cienka długa metalowa rurka wlewowa wygladała dokładnie tak jak w Twoim i moim Jagu (zamaślaczona), pomimo zupełnego braku wodnego układu chłodzenia. Jeżeli nie masz więc innych, opisywanych na forum w różnych miejscach, objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą, to sie tym wcale nie przejmuj.
Zapomniałem - dobrze byłoby oczyścić przewód gumowy tzw. odmy bo jak tam zrobi się korek maślano-lodowy, to może w skrzyni korbowej powstać takie ciśnienie, że wydmucha bagnet oleju i wybryzga jak z sikawki caly olej z miski olejowej. Zdazylo mi się to kiedyś w XM-ie.

avenarius:
Ta operacja
--- Cytat: _radzio1 w Grudzień 16, 2008, 20:36:28 pm ---...aby to zdiagnozować wystarczy przeykręcić zamiast korka w zbiorniczku wyrownawczym od chłodnicy zbiorniczek z płynem ktory wchodzac w reakcie z dwutlenkiem węgla zmienia kolor...
--- Koniec cytatu ---
miała miejsce w kwietniu br. przy okazji wymiany pompy paliwa...wtedy było clear :) Mam nadzieję Panowie, że Wasza wiedza okaże się bogatsza od mechanika i wielu innych typowych zjadaczy chleba (czytaj: poruszających się standardowymi modelami samochodu), a przy okazji wizyty u ww specjalisty będę mógł podważać jego argumenty. Pzdr...dam znać na bieżąco, co i jak...

dlugiv8:
bez paniki!jezeli padnie uszczelka to poza zmianami koloru w korku powyzszego urzadzenia,przede wszystkim zacznie wam ubywac plynu o czym poinformuje odpowiednia kontrolka na zegarach.mialem podobnie kiedys w bmw i wtedy ubywalo litr dziennie,auto niemilosiernie parowalo z tylu i pecznialy weze ukladu chlodzenia.sprawdzalem w moim xj 40 i mam tez wilgoc pod korkiem-tyleze prawie nim z zona nie jezdzimy w taka pogode-wiec spokojnie.pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej