Dział Techniczny > XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150)

XK8

(1/3) > >>

£ukasz:
Witam. Po długich poszukiwaniach znalazłem samochód, który mi odpowiada, w związku z tym chciałby się zapytać, na co należy zwrócić uwagę przy oględzinach. Dodam, że ma to być mój pierwszy zakup używanego samochodu no i pierwszego Jaguara, tak więc jestem trochę zielony w tej kwestii.

Samochód to XK8 z 2001 roku (przejściówka), czyli 4.0 V8 32V N/A i 5-biegowa skrzynia. Nikasil tutaj już nie występuje, prawda? Autko ma parę rzeczy to zrobienia, ale chciałbym się dowiedzieć co należy wymienić zaraz po zakupie. Słyszałem, że na pewno napinacz łańcucha rozrządu, bo są kiepskiej jakości, ale co z samym łańcuchem? Napinacz wymienić na oryginalny czy może zamiennik lepszej jakości? Jakie płyny należy wymienić? Dodam, że autko ma niecałe 200.000 km prawdziwego przebiegu;)
Skrzynia w aucie jest uszkodzona - chodzi tylko na jednym z biegów, czy ktoś może spotkał się z czymś takim? To raczej kwestia elektroniki, naprawy czy wymiany?

Proszę o odpowiedź, Łukasz

maras:
Zadzwoń do serwisu, podaj im vin i dowiedz się czy napewno nie ma nikasilu. Zaprzestano używać nikasilu w 2001r ale nie jestem pewien czy dopiero od połowy roku, więc to ustal. Co do plastikowych napinaczy to jeśli masz silnik bez nikasilu to także napinacze są poprawione.
przedewszystkim jedź nim na stację diagnostyczną, podepnij pod komputer, sprawdź czy nie ma błędów,włóż sondę w rurę wydechową i jedną i drugą- sprawdź skład spalin bo to bardzo dużo mówi o silniku. Niech diagnosta sprawdzi dokładnie zawieszenie, czy nie ma luzów, czy nie ma wycieków. Zapłacisz za to 100- 160zł a  będziesz wiedział praktycznie wszystko o aucie.

£ukasz:
Z tym będzie trochę problemu, bo auto po pierwsze stoi w Niemczech ponad 800 kilometrów ode mnie, a po drugie nie odpala. Polakowi w Niemczech da się sprawdzić auto i jego historię na serwisie? Dodam, że auto sprzedaje pierwszy właściciel.

Jaguar Parts: