Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura
Instalacje HHO - Auto na wodę
Szwagier:
Hehe może tak może i nie hihi ropę naftową można by już zastąpić całkowicie w latach pięćdziesiątych więc się nie martw wojna albo inne źródła energii za darmoche oprócz wodoru jest np tak zwany wodór H1 uzyskuje się go z ze zwykłego gazu wodoru np z takiej instalacji H2O zwykłym łukiem elektrycznym (każda mikrofala w domu może wytworzyć taki łuk) i przez ułamek sekundy ten zwykły wodór rozczepia się na pojedyncze atomy a po chwili znów wraca do pierwotnego stanu ale powstaje przy tym ogromna energia cieplna blisko 4000°C , może słyszałeś o spawarkach w wodorowych były już w latach pięćdziesiątych ludzie już dawno mogliby mieć ogrzewanie w domu i ciepła wodę za free tylko po co kto by na tym zarobił
A tej ropy to jeszcze sporo mamy wbrew temu co gadają w teleewizorni to wiesz raczej tak działa mówią sorry mało tego to cena wysoka zrozumcie itd itp
maron:
No dobrze ,ale czy ktoś takie coś produkuje ,montuje?Czy to tylko teoria?
Szwagier:
--- Cytat: maron w Czerwiec 10, 2016, 21:33:55 pm ---No dobrze ,ale czy ktoś takie coś produkuje ,montuje?Czy to tylko teoria?
--- Koniec cytatu ---
Istnieje zdecydowanie i jeżdżą na tym z powodzeniem taką instalacje można samemu zrobić. Mam pomysł może razem wspólnie na forum stwórzmy własny projekt takiej instalacji ale naprawdę coś fajnego na miarę marki ze stajni Jagura bo rozwiązania typu ze wpieciem się na krótko z potencjometrem w przepływomierz żeby regulować dawkę paliwa ręcznie są dobre ale dla ciągnika rolniczego tu potrzeba trochę klasy i subtelności bo mało kto by chciał żeby mu jakieś kable z pod maski wystawały.
maron:
No to do dzieła!
Najpierw jednak chciałbym się dowiedzieć czy aby mieszanka wybuchowa (H2 i O)przepędzana przez gorącą i wirującą turbinę nie wybuchnie nim doleci do cylindra rozwalając mi kosztowne rurki i interkulerek?Drugie-czy regulacja MAP sensorem (banalnie prosta i łatwa do realizacji w sposób bardziej estetyczny niż ta z aukcji allegro) nie spowoduje czasem przesterowania turba i innych komplikacji?Generalnie automatyzacja i estetyzacja całego sterowania jest do ogarnięcia.Pozostaje kwestia bezpieczeństwa i stabilności pracy silnika.
To pytanie w pierwszej kolejności do szwagra ale myślę że driv też mógłby coś podpowiedzieć
Szwagier:
O kwestie bezpieczeństwa bym się nie martwił bo widziałem już to w silniku diesla z turbo i chulalo aż miło do tego przy dieslu ustaje charakterystyczne klekotanie silnik ciszej pracuje. Poza tym intelcooler chyba schładza powietrze i wodór z tlenem wpuscimy w miejscu gdzie jest największe podciśnienie czyli przed turbina i intelcooler nie ma styczności z wodorem. Na tym całym mapowaniu właśnie się nie znam i tu potrzebna pomoc bo generalnie samo zmniejszenie dawki paliwa nie rozwiązuje wszystkiego np przy szybkim starcie cewnia nie naprodukuje tak odrazu odpowiedniej ilości tylko po chwili i teraz albo stworzyć jakiś program żeby komputer sam dobierał dawkę paliwa w tym przypadku zwiększył do chwili aż z cewni pójdzie więcej wodoru i odwrotnie np jazda ostra na wysokich obrotach i gwałtowne hamowanie (np czerwone światło na skrzyżowaniu) spowoduje że silnik wejdzie na wysokie obroty aż wypali wodor albo drugie rozwiązanie zamontowanie jakiegoś zaworu żeby nam regulował dopływ wodoru tylko problem w tym że sprezyc tego wodoru i tlenu nie możemy bo wtedy będziemy musieli mieć na to homologację przeglądy jak przy tradycyjnym lpg cała reszta tak jak to kolega Maron pisał to sprawy kosmetyczne proste do ogarnięcia.
Może ktoś ma jakieś fajne pomysły i chciałby podzielić się swoją wiedzą i może wyjdzie nam wspólnie coś fajnego?????
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej