Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura

jaguar s-type/x-type

(1/2) > >>

Hiro:
Witam serdecznie.

To mój pierwszy post u was. Jeżeli tematycznie nie trafiłem z wątkiem proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

Aktualnie szukam samochodu. Z racji, iż mam za sobą już przygody z "angielskimi arystokratami" zastanawiam się nad zakupem Jaguara.

Problem w tym, że najlepiej kupiłbym diesla. Jednak nie przekonuje mnie do siebie x-type, dużo negatywnych opini o nim wyczytałem no i jedna hmm podstawowa wada to, potoczna opinia, iż ten x-type to nic innego jak mondeo w budzie jaguara. Coś w tym chyba jest, bo jazda nim nie jest komfortowa. Co innego natomiast S-type. Spoglądam na niego, jeździłem jednym i drugim. S-type wg. przebija X-type komfortem jazdy, wygodą no i osiągami.
 
Problem z S-type jest taki, że diesle wcale nie są tak ekonomiczne w stosunku do benzyniaków jakby się chciało oczekiwać.
Proszę powiedzcie mi, czy zagazowanie s-type benzyniaka daje możliwości sensownej eksploatacji??
Doczytalem się, iż na gazie spala średnio 13 litrów to jest dobry wynik. Benzyny spala przy spokojnej jeździe 7-8 litrów ale potrafi też wypić i 14 litrów. To oczywiste, że w dzisiejszych czasach przy tych cenach benzyny zwracamy uwagę na ekonomikę jazdy.

Proszę podzielcie się spostrzeżeniami waszymi na temat trudności w naprawach obu typów oraz i ekonomiki jazdy.
Ja wiem, że dotychczasowe angliki moje częściej były psute w warsztatach niż naprawiane.

pozdrawiam

HIRO

Bazyli:
W S-typie jest drobny problem z dieslem. Tam są silniki Citroena i to nie byłby największy problem. Chodzi o to, że Jaguar dał swój komputer i oprogramowanie silnika. Moi mechanicy przestrzegali mnie przed zakupem S-type w klekocie właśnie z tego względu. Ja zresztą nie lubię diesli, wolę silniki benzynowe, to może i moja podpowiedź jest lekko benzyną skażona.
A tak przy okazji popatrz na następujące wątki:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/board,17.0.html Przy okazji w tym dziale znajdziesz również wątek sprzedam Jaguara
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/board,91.0.html Tu masz wszystko o S-type, głównie porady techniczne.

Hiro:
Dzięki za odpowiedź.
Czytałem już wątek wszystko o S-type, czytałem też o problemach z x-type.

Gdyy nie spalanie w benzynie kupowałbym w ciemno S-type.

Mam za sobą między innymi Rovera 75. To auto trafiało w sedno jeśli chodzi o wygodę, komfort i spalanie, no i o wygląd. Wielu laików myliło go i myli z Jaguarem.

X-type moim zdaniem odpada już w przedbiegach jeśli chodzi o komfort jazdy przy Rover 75, nie mówiąc już o S-type.

Zagladam sprawdzam, szukam na forum opcji czy idzie zrobić coś aby palił on mniej. Czy jazda z pręskością 100-120 km/h pozwoli w trasie zejść do 8 litrów/100. Czy w mieście zmieściłbym się w 10 l/100. To by była satysfakcjonująca sytuacja.

Inna rzecz, czy warto kupić już zagazowanego, skoro sama instalacja kosztuje od 5000 tys wzwyz, no i są takie probemy z poprawną konfiguracją instalacji gazowej??

benjamin:

--- Cytat: Hiro w Lipiec 06, 2012, 11:12:21 am ---

Zagladam sprawdzam, szukam na forum opcji czy idzie zrobić coś aby palił on mniej. Czy jazda z pręskością 100-120 km/h pozwoli w trasie zejść do 8 litrów/100. Czy w mieście zmieściłbym się w 10 l/100. To by była satysfakcjonująca sytuacja.





--- Koniec cytatu ---

o takich wynikach to możesz zapomnieć realne spalanie u mnie to od 12 w góre...
co do konfortu z x-sie to ja zastrzeżeń nie mam, diesla mam audi i już wiecęj nie kupię bo im nowsze tym gorsze...
jęśli liczysz na spalanie rzędu 10 litrów to się zastanów czy będzie Cię stać na utrzymanie s-type... ceny części nie są na poziomie marek z "za Odry" mogą przyprawić o ból głowy

BlackV6:
wychodzę z założenia że jeśli zależy tobie na ekonomi to nawet w Jaguara się nie pchaj szkoda twoich nerwów ,mój 2.5 V6 trasa spoko poniżej 10 ,ale miasto w zależności od buta poniżej 12 nie zejdę przy spokojnej jeżdzie ,przy energicznej do 18 lekko

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej