Autor Wątek: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?  (Przeczytany 30547 razy)

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 06, 2013, 07:08:16 am »


Swego czasu właściciel komisu z Białegostoku sprzedawał Daimlera, wiem że miał robiony tył, może to ten.

Całkiem możliwe , auto jeszcze na białostockich numerach i tył robiony bo lampy w tym Daimlerze zwykłe bez chromów. Wiemy coś więcej o tej "robocie ? "
[/quote]

Komis mieści się obok stacji BP, kiedyś jak jak tankowałem samochód to widziałem tam Daimlera na podnośniku, ale był schowany za jakimś garażem. Nie wiem co tam było naprawiane, wydaje mi się że miał zdemontowany tylny zderzak, ale czy ten sam nie jestem pewny.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline Asaf

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 108
  • Działdowo
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 06, 2013, 23:21:02 pm »
A może ktoś pokusi się o odpowiedź czy przebieg w silniku 4.o w X308  w wysokości 230 tys. km to dużo ? Z jakimi przebiegami radzą sobie te silniki ?
proszę o odpowiedź.
Asaf
Daimler Double Six 1993  6,o l  V12  XJ81
Daimler Double Six Seria III 1989 V12 5.3l
Był Daimler   X308       1999  4,0 l   V8

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 07, 2013, 09:01:28 am »
To ciężkie pytanie. Generalnie to radzą sobie z takimi na jakie pozwolisz. Kolega Jazabek Wacław ma w swoim prawie 400 tys. km ja mam 210 tys. km, osobiście widziałem x308 z przebiegiem 630 tys. km. Wszystko zależy jak kto dba i jak jeździ.. 230 tys. na V8 to jest żaden przebieg. :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Marcel

  • Gość
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 09, 2013, 14:36:10 pm »
Ja kupilem z 230 000 zrobilem 3300km i dollaren wlasnie ok 0,5 L oleju. Zwazywszy na spora ilosc rozgrzewan to wynik wiecej niz zadowalajacy. Silnik pracuje idealnie rowno i nie dymi.

Piotrek666

  • Gość
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 02, 2013, 14:15:50 pm »
Widzę że temat wrze
mam 2000r. 3.2 v8 x308 od półtora roku.

Cholera zepsuł się! żarówka w stopie(1z 5) się spaliła!

a na poważnie to długo szukałem odpowiedniego stanu auta - ponad 9 miesięcy szukania( 3 nerwice z potencjalnymi wybrankami - zdjęcia z przed paru lat)
I najwyraźniej się opłaciło bo kotek furczy aż miło i nic mu nie dolega.

Silnik w jagu ma kompresje 1:6.5 jak dobrze wyczytałem z instrukcji(poczciwe 125p miało koło 1:10.5)
Jak będzie serwisowany to i milion zrobi bez zająknięcia

iroc5.7

  • Gość
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 12, 2014, 22:12:22 pm »
No właśnie, a ja zastanawiałem się, czy xj6 z 96 czy xj40 z 90, bo takie rozważałem do kupna i zanim kupiłem ładniejszy wydawał mi się xj6, że młodszy, ale kupiłem xj40, bo tak wyszło i teraz jestem zadowolony, bo po dokładniejszym porównaniu okazuje sie, że xj po 94 to ta sama buda co przed 94 tylko że po lifcie, ta sama deska rozdzielcza, tylko że po lifcie, a za to chromów mniej, a biorąc pod uwagę, że i tak oba modele stare to już lepszy ten starszy, bardziej klasyczny przynajmniej i większe wrażenie robi. takie jest moje zdanie.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 13, 2014, 13:59:47 pm »
Iroc5.7 wszystko się zgadza, ale technologicznie XJ40 to samochód 1 generację niżej w stosunku do X300 i 2 generacje niżej niż X308. X300 troszkę lepiej się prowadzi, układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny jest też ciszej. W zasadzie porównując X300 do X308 można mieć dokładnie te same odczucia. Faktycznie ostatnie Xj40 oraz wersje GOLD mają deskę i obudowy drzwi niemalże takie same jak w X300, ale panel klimatyzacji w X300 przypomina już coś co można obsłużyć bez zbędnego zastanawiania się co do czego służy. XJ40 już mam, znam jego wady i zalety z X300 wybrałbym wersję z ostatnią V12 produkowaną przez Jaguara. Szkoda tylko, że jest tak mało mechaników, którzy są w stanie się takim samochodem zająć...
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

szymek

  • Gość
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 13, 2016, 07:43:42 am »
Pozwolę sobie na odkop kolejnego tematu... taki los nowicjusza, który chce być świadomy swojej decyzji.
Małe resume powyższych dywagacji:
- jeśli x308, to: najlepiej xjr (bo brak zmiennych faz + skrzynia mercedesa) lub Daimler (bo skrzynia mercedesa) lub "zwykły" x308 od roku 2001 włącznie (brak nikasila, lecz skrzynia nadal awaryjna)
- jeśli x300, to: najlepiej 4.0 (bo jedzie lepiej a pali podobnie, jak 3.2 + brak problemów ze skrzynią biegów w całej serii x300)
Jeśli błądzę, to proszę o wyprowadzenie mnie ze ślepej uliczki  ;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2016, 09:34:57 am wysłana przez szymek »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 13, 2016, 08:11:55 am »
Jeśli x300 to też najlepiej xjr albo Daimler. Tańszy już nie będzie - warto sobie kupić i mieć bo coraz trudniej dostać.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 13, 2016, 10:33:36 am »
Pozwolę sobie na odkop kolejnego tematu... taki los nowicjusza, który chce być świadomy swojej decyzji.
Małe resume powyższych dywagacji:
- jeśli x308, to: najlepiej xjr (bo brak zmiennych faz + skrzynia mercedesa) lub Daimler (bo skrzynia mercedesa) lub "zwykły" x308 od roku 2001 włącznie (brak nikasila, lecz skrzynia nadal awaryjna)
- jeśli x300, to: najlepiej 4.0 (bo jedzie lepiej a pali podobnie, jak 3.2 + brak problemów ze skrzynią biegów w całej serii x300)
Jeśli błądzę, to proszę o wyprowadzenie mnie ze ślepej uliczki  ;)
Daimler poza wersją SV8 nie ma skrzyni z Mercedesa. Więcej problemów jest ze skrzynią niż z Nikasilem.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline bazanteuu

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 13, 2016, 14:11:19 pm »
Ja również popieram pablo21. Mam swojego kota dopiero od kilku miesięcy i też szukałem go długo. Udało mi się kupić egzemplarz x308 4.0 z 99 roku w rozsądnych pieniądzach w dobrym stanie. Na dzień dobry wymiana hamulców, płynów ustrojowych i amortyzatorów z tyłu, oraz konserwacja całego podwozia. Czeka mnie jeszcze wymiana filtra i oleju w skrzyni biegów oraz naprawa podsufitki. Generalnie z auta jestem mega zadowolony - silnik chodzi aksamitnie i mocy mu nie brakuje. W tej chwili ma ponad 250 tyś przebiegu a nie widać po nim żeby był zmęczony. Samochód jest super komfortowy i wyróżnia się na drodze.

szymek

  • Gość
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 13, 2016, 14:30:15 pm »
Jeśli x300 to też najlepiej xjr albo Daimler. Tańszy już nie będzie - warto sobie kupić i mieć bo coraz trudniej dostać.
Również życzę sobie, aby trafił mi się "topowy" model, ale nie jest to dla mnie "must have" bo czasem mógłbym szukać i szukać :P
Daimler poza wersją SV8 nie ma skrzyni z Mercedesa. Więcej problemów jest ze skrzynią niż z Nikasilem.
Dziękuję za info, właśnie taką wiedzę teraz zbieram, aby dowiedzieć się, czego tak naprawdę chcę i za czym konkretnie mam się rozglądać, aby być w 100% zadowolonym z auta ;)
Jeśli chodzi o modele x300 i x308, to oba mi się podobają i traktuję je równoważnie ze względów estetycznych... decydować będą tylko szczegóły techniczne pomiędzy modelami i stan danego egzemplarza.
Ja również popieram pablo21. Mam swojego kota dopiero od kilku miesięcy i też szukałem go długo. Udało mi się kupić egzemplarz x308 4.0 z 99 roku w rozsądnych pieniądzach w dobrym stanie. Na dzień dobry wymiana hamulców, płynów ustrojowych i amortyzatorów z tyłu, oraz konserwacja całego podwozia. Czeka mnie jeszcze wymiana filtra i oleju w skrzyni biegów oraz naprawa podsufitki. Generalnie z auta jestem mega zadowolony - silnik chodzi aksamitnie i mocy mu nie brakuje. W tej chwili ma ponad 250 tyś przebiegu a nie widać po nim żeby był zmęczony. Samochód jest super komfortowy i wyróżnia się na drodze.
Co do całokształtu auta, jak i wrażeń estetycznych nie trzeba mnie przekonywać... inaczej by mnie tu nie było  ;) Osiągi też nie są dla mnie najważniejsze, bo do szybkiej i/czy weekendowej jazdy auto już posiadam. Interesują mnie aspekty czysto techniczne, ponieważ Jaga mam zamiar używać codziennie i czasem jakiś wyjazd wakacyjny też może się zdarzyć. Najważniejszy nacisk kładę na trwałość i bezawaryjność.

 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2016, 14:35:46 pm wysłana przez szymek »

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.280
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 13, 2016, 14:32:30 pm »
Najważniejszy nacisk kładę na trwałość i bezawaryjność.

To może jednak Honda Accord? A jeśli ma być RWD to 530i? Bo w Jaguarze ani jednego ani drugiego nie uświadczysz ;)
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

szymek

  • Gość
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 13, 2016, 14:39:32 pm »
Dziękuję za propozycję, ale mam już 270KM w małym japońskim rwd ze szperą i bez kontroli trakcji a w planie podniesienie doładowania do +/-320KM ...także pozostanę przy planie zakupu Jaga  :) ...w życiu posiadałem raz MB W210, więc wiem, co to ból i cierpienie  ;D ...od "tego", wszystko jest mniej awaryjne i gnijące.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2016, 20:19:18 pm wysłana przez MicGin »

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ40 czy X300, no i co z tym X308?
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 13, 2016, 15:56:41 pm »
Ja bym polecal X300 bo x308 jest drozsza w utrzymaniu i moim zdaniem x300 ma ladniejsze wnetrze od x308 i do tego jest prostsza konstrukcyjnie. Tak w duzym skrocie.