Dział Techniczny > XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150)
Problem z dachem cabrio XK8
jb0112:
w swoim zauważyłem dokładnie to samo. na razie kapie od czasu do czasu. gdzie to naprawić w warszawie albo łodzi poza niekompetentnymi darmozjadami w tzw puncie autoryzowanym? wdzięczny za podpowiedź. na marginesie może znacie jakiś warsztat z zakręconymi facetami, którzy potrafią zając się jagiem w razie problemów
jb
Skubi:
--- Cytat: kogutki w Luty 14, 2009, 14:21:08 pm ---
(alfabetycznie):
Altamira Pan Kretkowski (Zakroczym, kolo nowego dwora) tel 22 7858139 albo 501749561
Bagłaj Ryszard (Waw-Praga) tel 602343073
Best1 (w Piastowie) tel 602399470, 602222212
Jag-Car (bylych brygadzystow, teraz w Stare Babice tel 22 499-22-11 (rzadko ktos odbiera)
albo 791990911 firma jag-car nie lubi starszych aut
to sa warsztaty specjalizowany na jagach.
--- Koniec cytatu ---
Tomasz.xkr:
Wymienialem siłowniki podnoszenia dachu/nie udało się zregenerować/ zastosowalem olej FUCHS titan ZH4300B o takich samych parametrach jak Pentosil,który jest oryginałem.Olej dostępny w Polsce, mnie pozostało ok.500ml. moę odstąpić. Sposób naprawy i uzupełnienia oleju należy do banalnych.Skontaktuj sie na priv.Pozdrawiam
WawaXK8:
Dziękuję za podpowiedzi. Dach rozebrany, olej kupiony - okazało się pęknięcie końcówki przewodu wysokociśnieniowego. Niestety do czasu kupna nowego, gdyż jest na zamówienie - mam taki problem, że nie mogę zamknąć tylnich szyb (trójkątnych) a dach jest otwierany manualnie.
Fishman:
No niestety ale dach w XK8 to niestety straszne G!
Piszę tak ostro gdyż już sił mi zabraklo i jestem na pełnym manualu. Najpierw pompa, potem silowniki, a na koncu właśnie wężyki przy zamku dachu.
Są 2 główne przyczyny:
1) Zbyt wysokie ciśnienie w układzie w momęcie gdy dach jest już przymknięty i następuje ryglowanie oraz podnoszenie szyb. W tym momecie jest najwieksze ciśnienie i zarazem obciążenie dla calego ukladu.
Są 2 rozwiązania:
a) Istnieje firma która stworzyła mechaniczny reduktor cisniania. Tak więc jeśli zostanie przekroczona dopuszczalna wartość ćiśnienia reduktor zaczyna działac. Użytkownik nie widzi żadnej różnicy. Problem to cena wynoszaca okolo 350$ i produkowane jest to gdzieś na koncu świata.
b) Prosty układ elektroniczny opierajacy się jedynie na opornikach dużej mocy. Chodzi o zmniejszenie napięcia na pompie. Dach zamyka się troszkę dłużej natomiast w ukladzie panuje niższe ciśnienie.
2) Drugi problem to złej jakości wężyki ciśnieniowe. Niestety to nie przypadek, że tak czesto pękają.
Mam prośbę jeśli znajdziecie pomysł na tanie zastąpienie oryginalnych wężykót to dajcie proszę znać na forum.
Pozdrawiam, Fishman.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej