Autor Wątek: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?  (Przeczytany 12004 razy)

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 14, 2012, 18:18:32 pm »
Zaraz, jeszcze raz oglądnelem i przepraszam ale widocznie dosyć sie nie napiłem bo zdaje się pomyliłem....

NLG idzie do łączenia 80 - na NLG powinno zawsze być 12v bezpośrednio z fuseboxu... a jak u ciebie nie ma to bym sprawdził czy do tego fuse nr.8 (10A) dochodzi 12v..... i czy do masy ma dalej 12v czy wł czy nie z oby dwóch stron tego korka.....

tu jest tylko ten fusebox (jest po prawej stronie silnika) pokazany:


http://www.jagxkr.pl/Shared/x300/x300%20AC%20Fusebox%2080%20connector.jpg

spodziewałbym się że z jednej strony będzie miał 12v a z drugiej zjedzie na 0v jak sie włączy AC.... czyli korozja przy korku albo od spodu w fuseboxie w połączeniach.....
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 15, 2012, 21:27:11 pm »
Ok, zaczalem od poczatku czyli rozebralem RH Fuse box i odpialem zlaczki.

Teraz tak , kabel WU (bialo-niebieski) idzie z fuse nr 10 to pinu 2 w przekazniku, sprawdzilem jest continuity. Czyli ok dostaje prad z bezpiecznika.

Gozej z kablem NLG (braz-jasno zielony) niedosc ze nie ma continuity do zandego pinu w tej skrzynce to wogole nie ma kabla o taki kolorze ktory wchodzi do RH fuse board :/


Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 15, 2012, 23:53:45 pm »
tu jest circuit od WU...


czyli on powinien być na 12V i jest OK

Problem jest w tym NLG drucie - to jest w tym samym fuseboxie nr.8.... ale może być połącznie wszystkich NLG na jeden drut innego koloru.... gdzieś..... ale jedyny sposób znalezienia jest sprawdzić od Fuse nr.8 do tyłu.... gdzieś musi być połączenie przerwane... bo pisałeś że z obydwóch stron 8 i 10 masz 12V...... to i NLG musi mieć 12v do końca...
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 16, 2012, 00:36:15 am »
I tak bede musial zrobic tylko nie wiem ktory abel to jet NLG od strony fuseboxa :/ bo do przekaznika NLG jest brazowy z szarym znacznikiem ( nie pasek po dlugosci tylko takie prostokaty co 3cm ) a wedlug oznaczenia powinien byc brazowo- zielony. Musze w takim razie rozebrac skrzynke bezpiecznikow i zobaczyc do ktorego pinu pod skrzynka wychodzi bezpiecznik nr8.

WIedzialem ze nie moze byc prosto , tego auta nie da sie naprawic na szybko :)

Jutro pojade na szrot i zerkne na x300 i kolory kabli jak tam jest w innych autach.


felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 16, 2012, 13:47:56 pm »



OK , naprawione. problem byl w kablu NLG miedzy bezpiecznikiem a przekaznikiem od sprzegla klimy. Musialem rozpruc cala wiazke z RH fuse board i okazalo sie ze NLG nie idzie bezposrednio ze skrzynki do przekaznika.

Przy gumowej oslonie w blotniku kable ma junction box i oddaje sygnal do syreny alarmu, pozniej idze w wiazce za lampa do kostki, pozniej z kostki wzdluz silnika nakolo listwy wtryskowej i do sprzegla klimy.

Przewod na szczescie rozerwal sie przy odgalezniku do syreny.

Dziekuje wszystkim za pomoc i rady :)


lysyyy

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 16, 2012, 15:53:10 pm »
No to super, że się udało! Sam wiem, jak to jest szukać uszkodzonego połączenia...

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 16, 2012, 20:13:07 pm »
Właśnie po to tu jesteśmy, aby wzajemnie sobie pomagać :)

Szczęśliwy jestem ze jeszcze jeden Jaguar-owiec zadowolony i zapycha dalej!!!!!   :-tylko
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

felga

  • Gość
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 06, 2012, 10:39:14 am »
Zle by bylo jakby wszystko dzialalo :)

NO i klima nie chodzi, kompresor staruje , nie ma bledow czyli cisnienie jest, tylko nie chlodzi :/

Zrobilo sie troche cieplej niiedawno i moglem sprawdzic. Nie leci zimne i syczy cos w okolicy srodkowego wywietrznika.

Zakladam ze nic prostego jak zwykle.

 Jesli ktos wie co tam jest ?

A

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: x300 3.2 Jak sprawdzic kompresor od klimy ?
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 06, 2012, 13:57:27 pm »
a jak sprawdzisz aluminiowe rury kolo silnika z prawej strony gdzie sie doładowuje to jedna goraca, jedna zimna, tak?

Jak nie, to dalej problem z A/C systemem...

Jak tak, to jest problem z motorami Blender motors czyli prowadzenie powietrza w srodku wozu, nie może być nic innego. Ale to  :-nie zabawna robota...
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------