Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Problem z wyjęciem kluczyka ze stacyjki
jarkrzy1:
Masz automat, czy manual? Są dwa typy stacyjek w x-ach.
I nawet jakby na to nie patrzeć czeka cię sprawdzenie stacyjki u dobrego "kluczykarza"
Możesz mieć zgodnie z wyżej napisaną sugestią"wyrobiony" kluczyk (choć nie za bardzo w to wierzę, bo najczęściej drugi wówczas działa), albo masz klapnietą elektrykę w samej stacyjce która, źle widzi położenie kluczyka-ta druga wersja częstsza w automatach.
bodi:
Odpowiem w imieniu właściciela, bo jesteśmy dobrymi kumplami i problem jest mi znany...
Samochod jest w automacie i trzeba się troche nakombinować, żeby kluczyk wyjąć. Na kluczyku jest wprawdzie jedno miejsce takie troche wytarte, ale jest to bardzo niewielkie i nie sądzę, żeby to blokowało wysywanie się kluczyka, a poza tym to kluczyk czasami daje się wyciągnąć w pozycji Parking a innym razem w innych pozycjach (co powinno byc przecież niemożliwe), czasami trzeba uruchomić samochód i ruszyć trochę z miejsca i po zgaszeniu juz można wyjąć, czasami poruszać kierownicą albo zmienić położenie drążka zmiany biegów. Problem w tym, że często trzeba tak kombinować kilka minut, a wiadomo że czasami nie ma się tyle czasu na takie ceregiele.
Sam ma automat i u mnie nie ma problemu. kluczyk wychodzi tylko w pozycji Parking, w innych położeniach nie daje się o wyjąć i dodatkowo jest sygnalizacja dźwiekowa.
bodi:
Problem prawie sie rozwiązał, ale jeszcze nie wszystko działa jak należy. Rozebraliśmy centralna konsolę i dostaliśmy w okolice drążka zmiany biegów. Okazało się, że jest wyłamany stycznik (taka krańcówka), który jest w pozycji włączonej gdy dźwignia zmiany boegów jest w położeniu PARKING. Kluczyk już można wyjąć bez problemu, ale jest kilka ciekawych anomalii, które nie występują normalnie. dźwignia zmiany biegów porusza się nawet bez kluczyka w stacyjce, ponadto kluczyk mozna wyjąć w każdym położeniu drążka zmiany biegów i brak jest sygnalizacji dźwiękowej przy próbie wyjęcia go w innej pozycji niz PARKING.
Zna ktoś przyczyne dlaczego tak sie dzieje?
bodi:
Problem jest rozwiązany!!!
Po umieszczeniu w odpowiednim miejscu tej krańcówki, do której dotyka lewarek zmiany biegów w pozycji parking zaczęło sie poprawiać. Bezpośrednio po naprawie kluczyk juz się nie blokował, na drugi dzień już był sygnał przy próbie wyjęcia kluczyka w innej pozycji lewarka niz PARKING, a potem również wróciła funkcja, która blokuje wyjecie kluczyka w innej pozycji niz PARKING. Czyli wszystko wróciło do stanu fabrycznego!!!!
Nawigacja
Idź do wersji pełnej