Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Nowi Forumowicze i Jaguary
Serdeczne pozdrowienia dla wszystkich
Ziba:
Nie jestem co prawda użytkownikiem kociaka ale na dniach to się zmieni.
Pytanie tylko od czego zacząć.
Mam dwie oferty:
Obydwa X-type, stan zewnętrzny i środka ok. Podobne wyposażenie. (no wiadomo SE i sport to nie to samo)
benzyna 2.0 V6 SE 45000 mil /2002
diesel 2.0 sport 37000 mil /2004
Pierwszym nawet jeszcze nie jeździłem ale nie spodziewam się rewelki za tą cenę (myślę o silniku). Drugi prowadzi się i brzmi ok w czasie jazdy ale na postoju trochę za bardzo bije silnikiem (wibruje) w bardzo wąskim zakresie obrotów 1700-1800.
Auta nie chcę sprowadzać ani przekładać a opinie o tym, że to /.../ nie silniki już słyszałem. Ze względu na ceny napraw starych lub dużych silników nie zdecyduje się na klasyka ani na S-type.
Proszę o poradę na co zwracać uwagę przed zakupem w przypadku obydwu wersji.
Jeszcze raz pozdrawiam i bardzo proszę o opinie.
artleks:
Podstawowe pytanie - jak duzo jezdzisz? Porownujac te dwa silniki - ja wybralbym 2,0d - jest bardziej elastyczny. Rocznikowo tez mlodszy, ale te problemy z praca silnika trzeba dokladnie sprawdzic. Silnik 2,0 d ma to do siebie ze jak jest zimny jest troche glosniejszy niz inne diesle, ale po rozgrzaniu "halas" znaczaco maleje. Za to diesel ma rozsadna relacje - zuzycie - osiagi. Silnik 2,0 benzyna - hm...Jesli duzo jezdzisz - wybralbym diesla, jesli mniej...2,5 lub 3,0
Ziba:
Dziękuję za opinie.
Moje roczne przebiegi to ok 20 000 mil. W bardzo różnych warunkach (15% autostrada, 85% miasto w terenie górzystym)
Do tej pory miałem i mocne benzyny i duże diesle i myśle, że ze ścigaczy typu turbo 16V czy inne GTI już wyrosłem.
Teraz wożę tyłek laguną II, która jest, nie powiem, awaryjna ale strasznie wygodna. Tylko kiedy wsiadłem do jagi micha mi się od razu ucieszyła.
Z twojego podpisu wynika, że masz diesla. To jest fordowski silnik. Jest w nim coś co Ciebie szczególnie irytuje?
artleks:
irytuje mnie za glosny silnik przy niskich temperaturach przy zimnym silniku. Zdziwila mnie duza elastycznosc przy 130 KM.
adam74:
Witaj
brykalem X-typem z silniczkiem 2,5 l.
kultura pracy rewelacyjna, spalanie w mieście (warszawka) na poziomie 13l trasa coś ok. 10l. Jestem za silnikiem benzynowym ale...
aktualnie przemieszczam się S-typem a uwierz mi należałem do jednego z najbardziej zagozałych oportunistów tego modelu i jestem baaaardzo zadowolony.
Jeżeli chodzi o ekonomie porównywalna z iksem (żart +2l należy doliczyć), jeżeli zaś chodzi o komfort, cisze i inne rzeczy na które zwraca się uwagę tj przyjemność z jazdy - bez porównania...
Przy silniki 2,5l masz około 196 kucyków - jest to wystarczające aby autko było żwawe, przy 2l sporo mniej ale podobno tez nie jest źle
Jedna rzecz której mi brak z iksa to 4x4.... komfort w zakrętach nieporównywalny z DCS
udanych zakupów :-tylko
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej