Autor Wątek: xj8 dziwny przypadek z ladowaniem i akumulatorem prosze o pomoc  (Przeczytany 3299 razy)

camaro

  • Gość
xj8 dziwny przypadek z ladowaniem i akumulatorem prosze o pomoc
« dnia: Kwiecień 23, 2012, 14:35:41 pm »
Witam i Pozdrawiam serdecznie
posiadam xj8 z 1998 roku silnik 4.0 automat od pewnego czasu wystepuje dosc uciazliwy problem a mianowicie
akumulator wydaje sie niebyc ladowany podczas jazdy wyczerpuje sie do zera choc auto dalej chodzi bo ma ladowanie z alternatora po zgaszeniu  nie da sie juz odpalic ,po naladowaniu aku prostownikiem do pelna i wlozeniu do auta znowu to samo ,nie wyswietla sie zadna kontrolka ladowania ,baterie tez zmienialem na inna i dalej to samo ,dzieje sie to nawet na trasie gdzie nie uzywam swiatel a ni zadnej innej rzeczy ktora by pobierala prad, niewiem czy to jakis uklad a moze regulator napiecia ale wydaje mi sie ze gdyby to byl alternator to auto by gaslo po rozladowaniu aku choc moge sie mylic  prosze o jakie kolwiek wskazowki i pomoc z gory dziekuje

moryc25

  • Gość
Odp: xj8 dziwny przypadek z ladowaniem i akumulatorem prosze o pomoc
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 23, 2012, 15:02:49 pm »
Takie objawy mogą być spowodowane m. in szczotkami, które nie przylegają do pierścieni ślizgowych lub przepalonym uzwojeniem wzbudzenia w alternatorze, sprawdź alternator, regulator napięcia oraz wiązkę alternatora.

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: xj8 dziwny przypadek z ladowaniem i akumulatorem prosze o pomoc
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 23, 2012, 15:18:58 pm »
Widziałem takie coś przy zadrzewianych połączeniach do karoserii.... jednak tylko diagnostykę miernikiem tzw. Digital Voltmeter. Powinien być po chwili 12....13..... do ok. 13.8v po zastartowaniu, nawet przy niskich obrotach.

Jak jest tylko ok. 12v cały czas to alternator więcej jak pewne już wysiada i go trzeba wymienić.... regulator jest wbudowany.... tylko doładowuje minimum.... a jak więcej niż 13.8 to chyba gdzieś grunt nie dociera bo myśli Alternator że oporu baterii nie ma i jedzie za wysoko do góry.

I powinno wyglądać jednakowo czy przy alternatorze czy przy baterii się mierzy. Jak jest różnica, to gdzieś coś nie dociera. :-K

Są też duże bezpieczniki w bagażniku przy aku jak dobrze pamiętam... będziesz musiał tak długo sprawdzać póki nie znajdziesz gdzie jest opór elektryczny...

Zycze szczęścia, i daj nam znać co było...


Ale wygląda na to że jednak alternator wysiadł,
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

camaro

  • Gość
Odp: xj8 dziwny przypadek z ladowaniem i akumulatorem prosze o pomoc
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2012, 15:33:14 pm »
hmmm dziwi mnie tylko ze podczas rozladowania calkowitego nadal daje prad i auto chodzi bez zastrzezen nawet jak sie wszytko pozalacza (ogrzewanie radio szyby itp)

zamuwie wiec alternator albo pojade na szrot kupic jakis w miare  i napewno dam znac jakie da to efekty
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2012, 16:52:45 pm wysłana przez Choina »

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: xj8 dziwny przypadek z ladowaniem i akumulatorem prosze o pomoc
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 23, 2012, 18:29:04 pm »
Masz uszkodzony regulator napięcia. Zamiast 14,2 V daje ci tylko około 12-13 V co nie da rady naładować akumulatora. Regulator jestrazem ze szczotkami. Daj alternator do regeneracji i będziesz miał spokój na kolejne dziesiątki tysięcy kilometrów, a używkę to nie wiesz co kupujesz i za 50 km możesz mieć to samo.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

lysyyy

  • Gość
Odp: xj8 dziwny przypadek z ladowaniem i akumulatorem prosze o pomoc
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 23, 2012, 18:46:11 pm »
Dokładnie, wyjmij alternator i daj go do sprawdzenia, wsadzą go na stół probierczy i po chwili będzie wiadomo co z nim jest  :-V

camaro

  • Gość
Odp: xj8 dziwny przypadek z ladowaniem i akumulatorem prosze o pomoc
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 21, 2012, 15:06:36 pm »
witam i pozdrawiam usterka usunieta
przyczyna byl nie alternator ani regulator napiecia
na 3samochody xj8 ktore posiadam i spradzilem wystepuje ten sam blad mianowicie cala przyczyna tkwi w kablu a raczej jego laczeniu na podszybiu znajduje sie tam plastykowa podkladka ktora z czasem sie wypala powodujac bardzo slaby styk ,lacze to znajduje sie w widocznym miejscu  to gruby kabel wchocdzacy od komory silnika do boksu gdzie znajduje sie plyn hamulcowy dokladnie na laczeniu z tym boksem (dodam ze auto w wersji anglik) lacze znajduje sie pod gumowym kapturkiem i jak sie zdziwilem gdzie na 3 auta we wszytkich moglem srube dokrecic palcami po usunieciu wady zauwazylem nastepujace poprawy
-zmniejszone spalanie
-idealne odpalanie auta
-ladowanie w normie
i co najlesze auto zachowuje sie chocby dostalo turbo bardzo widoczna roznica w osiagach
a i jeszcze zniklo stukanie w silniku  gdzie slyszalne jest w wiekszosci xj8 nie pisal bym tego gdybym nie sprawdzil tego na 3 autach i we wszytkich tak samo sie wszytko poprawilo sam bylem mile zaskoczony