Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

amorki przód: X-Type 2.5 Sport

(1/1)

ktr:
Witajcie,

Na przeglądzie wyszło, że aparatura pokazuje 0% dla prawego przedniego amortyzatora. Po obejrzeniu, diagnosta stwierdził, że jest cały mokry więc wylał co potwierdza wskazania aparatury.

Rozumiem, że muszę wymienić 2 przednie amortyzatory. Powiedzcie, czy oprócz amortyzatorów powinienem kupić jeszcze jakieś może gumy, odboje, czy coś tam jest?

Poza tym, czy moglibyście potwierdzić numery części? To jest X-Type 2001 2.5 wersja USA Sport.

- Bilstein: VNE-5361
- Sachs: 311 543
- Jaguar: C2S20557

Pewnie najtańsze i jednocześnie najlepsze (optymalne) będą Bilsteina.

ktr:
Jutro odbieram 2 bilsteiny:) i to pod domem.

Tylko czy powinienem jeszcze szukać jakiś może odbojów, czy innych gum? Czy w ogóle takowe występują? Czy tylko amortyzatory i jazda do warsztatu.

ktr:
Założyłem Bilsteiny VNE-5361. Jak na razie jestem zadowolony.

Po założeniu zorientowałem się, że VNE-5361 to amortyzator do zawieszenia typu comfort, a nr VNE-5362 to amortyzator do zawieszenia typu sport.

Ja mam wersję sport więc teoretycznie powinienem założyć VNE-5362, ale tak wyszło, że zamontowałem VNE-5361. Co to może być za różnica? Jakie mogą być skutki, dalsze konsekwencje? Czy one różnią się w budowie, czy w parametrach/charakterystyce? Nie wiem czy dobrze zrobiłem, czy źle - a jeśli źle to się pod tym kryje.

Dzięki za informacje.

m10:
Zawsze amortyzatory do typu sport są bardziej sztywne tzn. jak jedziesz po większych dziurach czy nierównościach to mocno telepie i wszystko czuć w kabinie zaś przy tych do wersji comfort amortyzator jest bardziej czuły-miękcejszy dzięki czemu lepiej amortyzuje dziury w drodze i są one mniej wyczuwalne dla jadących samochodem.

ktr:
To wychodzi na to, że dobrze zrobiłem:) Chciałem kupić amortyzator Sport, ale na szczęście zamontowałem Comfort. Mogę powiedzieć, że polecam montowanie amorków comfort do Kotów w wersji Sport.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej