ok to odpowiadam
- @ po pierwsze: moj Jag nie jest 1,2-gim, 4-tym ani 10-tym kotem w moim dosc krotkim zyciu. wszystkie kupilem zagranica zadnego nie serwisowalem w ASO. Jezeli poczules sie urazony to przepraszam - pisalem o nowych samochodach. I w mojej ocenie jest to bez sensu i psuje rynek. Bez sensu dlatego ze samochody sa w tych samych pieniadzach. Psuje rynek bo nie pozwala sie normalnie rozwijac.
Jezde xj40 bo lubie a nie dlatego ze nie stac mnie na cos nowszego i pewnie bede jezdzic nadal, kolejnym porobionym itd.
- @ po drugie: zalezy mi na tym zeby Jaguar byl postrzegany jako samochod a nie obiekt kultu. Caly ruch jaguarowski w tym kraju to moze 150 osob - MOZE. a ja chce zeby bylo ich coraz wiecej, najprostsza droga wg mnie jest sprzedanie nowego i zarazenie pasja tak zeby dokupil starego. Tak to dziala na swiecie i chcialbym zeby tak dzialalo w Polsce - jak Cie stac na nowego to jest szansa ze kupisz sobie cos naprawde wyjatkowego za bardzo duze pieniadze - a tego mi brakuje. Jak przyjedziesz do ASO to nie zostaniesz potraktowany z buta. Takie jest moje wrazenie, choc rzeczywiscie mam cala ogromna mase zastrzezen do ich pracy.Ja moge Ci nawet polecic pare takich gdzie sa naprawde sensowni ludzie. Tylko zeby pozniej nie bylo ze rachunek Cie zabije. Tylko widzisz - patrzysz na to ze swojej perspektywy czyli 6.0 v12. Wyszkolenie człowieka ktory potrafilby ogarnąc w kazdym serwisie x305 jest bardzo drogie. Bardzo rzadka jednostka napedowa w tym kraju. Ale tak jak sie uprzesz to moge Ci podac serwis gdzie Ci centurego zrobia. ASO dodajmy taki za ktory moge reczyc bo wiem ze znaja sie na robocie.
-@ po trzecie: No i obawiam sie ze nie do konca masz racje. To jest silnik zrobiony we wspolpracy. Ale HDI i TDVi to nie sa te same silniki. Najglupszy przyklad - Jag ma silnik wzdluznie
popracowali nad nim troche - popracowali. Ten silnik nie jest taki sam, rekacja jest zupelnie inna - zachecam przejedz sie HDI i TDVi poczujesz roznice. Po za tym podwojna sciana grodziowa i semiactive w tlumiku itd - przejedz sie, a nie marudz i nie badz malkontentem. S-type to byla przymiarka. Wsiadz w XJ i XF.
Co do skrzynek - to odkryles ameryke. Ty z tego co pamietam masz 4L80 czyli elektroniczna TH700 - skrzynke z corvette - przestaniesz uwazac swojego 1 z 200 a raczej ze 100 century za unikat? No chyba nie. Ja mam skyrznke z bawarki, xjs-y v12 maja skrzynki z moparow, a wczesniej to i tak byl BW. Manuale byly getragowskie, wczesniej BW. Tak bylo od zawsze.
Jezeli chcesz to moge Ci to wykazac - tylko prosze nie mow ze klamie. Rownie dobrze mozesz napisac ze silniki v8 czyli modulary sa takie same jak w fordach mustangach. Come on... Ja wiem co pisze i nie wrzucam Ci kitu. Jezeli uwazasz inaczej - masz prawo.
@ po czwarte - a moze dlatego ze Ci sie gwarancja skonczyla
heh Wiesz co powiem tak, przy twoim Century to i tak nie ma znaczenia. Jak myslisz? czy maja rejestr? A na jakiej podstawie sprawdzac ich dzialania? Wiesz Aston Martin to to nie jest, ale po dramatycznym mariazu z fordem marka dopiero staje na nogi i jest coraz lepiej.
- a ile razy ten silnik wygrał le mans? xjr-9m i xjr-12 mialy 7 litrowe zrobione w zasadzie od podstaw przez Walkingshawa
wiec to znaczy ze chlopak mial racje?
- @ o xj220 - no do cholery jasnej mialem nadzieje ze jestes prawdziwym wyjadaczem a tu taki kardynalny błąd. Polecam wiecej rozmowz ludzmi ktorzy projektowali ten samochod a mniej papki dziennikarskiej.
xj220 to samochod ktory pierwotnie byl robiony z v12 - chcesz zdjecie? JAKIEGO FORDA? w ogole o czym ty piszesz. Baza to Rover R64 - ale baza. Bo dzielny dział JaguarSport przerobil go i tym razem ( Jaguarsport czyli TWR) v6 zostala zastosowana dlatego zeby samochod byl lzejszy i bardziej sterowny, a takze dlatego ze v12 psul sie na potege a to mial byc samochod ktory jedzil i wygrywal. Udalo sie. Dla tych ktorzy nie byli specjalnie zachwyceni faktem ze to bylo v6 zrobili.. co?
tak wlasnie XJR-15 - 6.0 v12...
co do X-type - wiesz co - projekt sie udal. Sprzedali tego od cholery i to byl (jest) bardzo dobry samochod. ( nie wypowiadam sie czy to jest dobry jaguar
) 3.0 v6 - rewelacja, ale oczywiscie sa ludzie ktorzy beda marudzic ze nie bo mialo byc sprzedanych tyle ile fiatow punto. Nie, wlasnie sprzedali niewiarygodna ilosc tych samochodow - jak na Jaguara. Inna sprawa ze przez to zarzucili xk180 a pozniej F-type.
- @ ostatni akapit - wyobraz sobie ze panel klimy robili japonczycy - i sie nie psuje. A zegarek anglicy - w UK, ford tez UK. WIdziales taki zegarek w jakims z fordow? Ja natomiast widzialem FOrda w Aston Martinie WSZEDZIE i co? Jakos nikt nie marudzi ze Vantage to takie lepsze mondeo
Nie chce mi sie pisac laboratow co w XF jest angielskie a co nie jest. Bo i tak wiekszosc ludzi bedzie marudzic - taka mamy mentalnosc.
XK z dieslem - czytasz za duzo pierdół albo ogladasz za duzo TVN Turbo, ale ubawilem sie setnie. hehehe Niemniej powiem Ci... nie... nie powiem, nie moge, ale ubaw mam na maxa czasami
OK wiec jezeli chodzi o serie II E-type to kup lepiej SI albo SIII nie mam najlepszej opinii o sII. Co do obslugi - nikt nie szkoli mechanikow z oblsugi silnikow XK bo to jest nieoplacalne. Malo kogo bedzie stac na to. Po trzecie - czesci - sprzedajesz wylacznie oryginaly. Przy E-type duzo wchodzi aftermarketu i recon-ow. Niemniej - jak sie uprzesz i przyjedziesz SS 3.5litre i uprzesz sie zeby go zrobic w ASO to powiem Ci ze serwis tez sie moze uprzec i powiedziec - tak zrobie. I zrobi - tylko pytanie o cene i o miejsce naprawy i o termin. Ale podejrzewam ze jak sie uprzesz i zaakceptujesz koszty to mysle ze tak
Heh dla mnie mozesz kupic nawet Dacie Logan - sprzedali tego 10 tys i sie nie psuje
Ja z Jaga sie nie ruszam bo nie mam dokąd. Jakby mnie bylo stac na nowego XF-a to kupilbym XF-a jak na XK to XK itd. bo to swietne samochody, jezdzilem innymi i nie znalazlem odpowiednika. NIGDZIE
Na koniec - zeby bylo widoczne. Serwisy nie prowadza rekordow - to nie jest wczesne sredniowiecze. Maja od tego DDW w ktorym jak wklepiesz VIN to wyskoczy Ci ( czasami troche okrojone - nie przecze ) historia samochodu, wiec zanim wyszarpiesz radio zeby jakis fachowiec zdjął Ci kod do radia - to zadzwon albo podjedz do serwisu. Sprawdzilem mojego 1992 rok przed chwila - nie mial akcji serwisowych, ale gwarancja na blache skonczla mu sie dopiero 10 lat temu
Ja wiem ze jest daleko od idealu jezeli chodzi o wiedze o serwisy i takie tam, ale prosze bardzo... nie piszmy pierdol o zabach i powtarzajmy hasel z tvn turbo bo to jest bzdura.
Na sam ostatni koniec. Tylko w tym kraju patrzac na XF-a mowi sie Mondeo. I jak Jaguar ma diesla to jest blee bo to nie pasuje. Ciekawe jest tylko to ze w tym kraju jak wspomniany przez Ciebie Harley kiedy zrobil chlodzonego ciecza V-Roda to wiekszosc powiedziała - tak to jest Harley witamy w rodzinie. Wiec nie pisz mi ze to jest to samo. Jezdzimy po serwisach, jezdzimy po nowych modelach, jezdzimy po dieslu i po tym wszystkim. A moze czas otworzyc glowe i powiedziec - hej i co z tego. Jag to Jag nawet z dieslem
... ale co to jest za diesel...
... Xk z dieslem... skad... dlaczego...
Masz fajny samochod - jeden z tych na ktore poluje jak bede zakladac kolekcje. Trzymaj sie tego i badz dumny z tej marki - jednej i drugiej, bo przeciez ja tez moge napisac 4 strony o tym jakie to v12 jest wadliwe i ladowac przykladami rzeczy ktore sa zepsute, popsuja sie albo juz sa naprawione. To nie o to chodzi.
CHCESZ KUPIC SAMOCHOD - BIERZ VIN I JEDZ DO SERWISU ZAPYTAJ SIE. Chcesz kupic stary samochod bierz nr nadwozia/ramy i pisz do JDHT
z tego co wiem to ASO ma obowiazek podac Ci takie info, ale moge sie mylic, ale tez moge sprawdzić
Jezeli ton mojej wypowiedzi jest nazbyt emocjonalny to przepraszam